logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Retail media w ocenie DoubleVerify. Raport

  PR 03.06.2024, przeczytano 223 razy
ilustracja

DoubleVerify, światowa platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła pierwsze wnioski z tegorocznego Global Insights Report, który analizuje trendy jakości i efektywności mediów na podstawie ponad biliona wyświetleń w kampaniach ponad 2000 marek na 100 rynkach. W 2024 r. będzie to już ósma edycja Global Insights Report, a premiera całego raportu zaplanowana jest na czerwiec.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retail-media-w-ocenie-doubleverify.-raport,404455,artykul.html

Autorskie badania zidentyfikowały możliwości i wyzwania w obszarze retail mediów, które zyskują na popularności dzięki swoim bogatym danym o konsumentach i zdolności docierania do odbiorców w punktach zakupu, szczególnie w obliczu zbliżającego się wycofywania plików cookie.

Sieci retail mediów (RMN - Retail Media Networks) to kanały reklamowe oferowane przez retailerów, którzy wykorzystują dane first-party konsumentów do targetowania reklam do odbiorców na stronach własnych i partnerów (extended networks). RMN łączą dwa rodzaje zasobów reklamowych dla reklamodawców: Owned & Operated (O&O) — reklamy, które są wyświetlane na własnych stronach lub aplikacjach retailera; oraz audience extension — reklamy, które wykorzystują dane first-party retailera w celu dotarcia do klientów również w innych miejscach internetu.

ilustracjastrzałka

Brand Suitability & Ad Fraud

Wyniki badań DoubleVerify pokazują, że RMN przewyższają standardy jakości mediów pod względem brand suitability i fraudów reklamowych, ze wskaźnikami fraudów niemal o jedną trzecią (31%) niższymi niż ogólny benchmark DV dla fraudów, oraz naruszeniami brand suitability niższymi o 10% niż ogólny benchmark DV dla brand suitability.

W miarę jak inwestycje w media detaliczne rosną, te liczby robią się coraz bardziej zachęcające” - komentuje Mark Zagorski, CEO DoubleVerify – „Atutem RMN jest posiadanie bogatych danych first-party, ale jednocześnie RMN odnotowują niższy poziom fraudów i naruszeń brand suitability niż inne środowiska, a finalnie lepsza jakość mediów przekłada się na lepszą efektywność reklam”.

Viewability & Zaangażowanie

Chociaż RMN odnotowały lepsze niż przeciętne wyniki w zakresie brand suitability oraz fraudów, viewability w RMN jest 8% niższa niż benchmark DV dla viewability. Konkretnie, średni współczynnik viewability (Viewability Rate) dla zasobów O&O RMN wyniósł zaledwie 36%, podczas gdy zasoby audience extension RMN osiągnęły znacznie wyższy wynik, wynoszący 73%. Ta różnica odzwierciedla strategiczne ukierunkowanie platform e-commerce, które priorytetowo traktują ulepszanie doświadczeń zakupowych i maksymalizację konwersji, podczas gdy optymalizacja viewability często schodzi na dalszy plan.

Niemniej jednak niski współczynnik viewability zasobów O&O RMN nie powinien budzić niepokoju. DV odkryło, że zasoby O&O skutecznie kierują reklamy do klientów w momencie, gdy są oni najbardziej skłonni do zaangażowania, co skutkuje wskaźnikami zaangażowania o 183% wyższymi niż bazowy wskaźnik uwagi DV.

Różne role audience extension i zasobów O&O w RMN wymagają zrozumienia zniuansowanych wskaźników KPI” - dodał Zagorski - Podczas gdy reklamy audience extension cechują się wyższym viewability i ekspozycją, nie można ignorować wysokiego profilu zaangażowania użytkowników zasobów O&O”.

Źródło: DoubleVerify

www.doubleverify.com

Dodatkowe informacje:

Metoda badawcza
Raport wykorzystuje technologię DV do analizy ponad jednego biliona wyświetleń reklam, zarówno pre-bid jak i post-bid, i oferuje szczegółową analizę rynek po rynku dla Ameryki Północnej oraz regionów LATAM, EMEA i APAC. Raport obejmuje również wyświetlenia reklam wideo i display od stycznia do grudnia 2023 roku na urządzeniach desktop, stronach mobilnych, aplikacjach mobilnych i Connected TV (CTV). Badanie DV obejmuje również globalne badanie przeprowadzone przez Sapio, w którym wzięło udział 1000 reklamodawców z Ameryki Północnej oraz regionów LATAM, EMEA i APAC.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michał Rusinka.
Nowy cykl od kanału Urbex History w Radiu RMF24
W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl.
Publicis Groupe z certyfikatem Google – Digital TV
Najnowszy certyfikat w ramach programu Google Marketing Partner potwierdza ekspertyzę Publicis Groupe w zakresie wsparcia klientów w adaptacji do dynamicznych zmian sposobu oglądania telewizji i wykorzystywania możliwości reklamy wideo w całym ekosystemie digitalowym.
Max, PKOl i Looney Tunes łączą siły przed Igrzyskami Paryż 2024
Platforma Max, na której dostępny będzie każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, została oficjalnym partnerem streamingowym Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Warner Bros. Discovery Global Consumer Products i PKOl wraz z firmą LPP ogłosiły również współpracę, której efektem jest specjalna kolekcja ubrań z ukochanymi postaciami znanymi z Looney...
Lato RMF na koncertach i festiwalach
W tym roku RMF FM bawić się będzie wraz ze słuchaczami na największych festiwalach w kraju i koncertach najpopularniejszych artystów, m.in. sanah, Eda Sheerana, Lenny’ego Kravitza czy Justina Timberlake’a. Będzie też zabawa SMS-owa w nowej odsłonie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764