logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Retail Technology Days: podsumowanie

  PR 28.05.2013, przeczytano 793 razy

W minionym tygodniu odbyła się konferencja Retail Technology Days, której ideą było skupienie w jednym miejscu przedstawicieli sieci handlowych wraz z twórcami technologii, co stworzyło okazję do porozmawiania na temat przyszłości i innowacji w handlu detalicznym. Konferencję wzbogacono o wystawę firm technologicznych oraz rozdanie nagród Retail Evolution Award, czyli wyróżnienie najciekawszych urządzeń, produktów i usług prezentowanych przez Partnerów i Wystawców Retail Technology Days 2013.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retail-technology-days%3A-podsumowanie,18844,artykul.html

W czasie 2 dni konferencji można było posłuchać (i w niektórych przypadkach zobaczyć) o rozwiązaniach technologicznych z którymi Klient ma bezpośrednio styczność ale również z tymi, które są używane jedynie „na zapleczu“.

Bardzo ciekawie wypadło wystąpienie Krzysztofa Urbanowicza na temat urządzeń liczących w sklepach i rozwoju technologii w handlu na styku sklep-klient. Przedstawiono technologię RFID (radio-frequency identification), polegającą na radiowym odczycie zawartości kosza, gdzie naciśnięcie przycisku czytnika, generuje dokument sprzedażowy automatycznie - takie rozwiązanie skróci obsługę kasową do minimum. Natomiast Łukasz Kafel, z BillBird S.A. opowiedział o tym jak zarobić na tym czego nie ma czyli o rozwiązaniach, które przyczyniają się do poszerzenia wachlarza produktów przykasowych, bez zajmowania powierzchni i kosztownej logistyki.

Technologiczna rewolucja w handlu może odbyć się także poza klientami – w sferze informatyki. Według przedstawicieli Oracle, firma uczestniczyła w towarzyszącej konferencji wystawie firm, w nowoczesnych firmach handlowych największy wpływ na ich działanie będzie miało zjawisko BIG Data. Prawidłowo zebrane i przetworzone dane: BIG Data prezentują niezwykle pożyteczne informacje dla szczebla wyższej i średniej klasy zarządczej, ponieważ pozwalają na zrozumienie ekosystemu przedsiębiorstwa i funkcjonowania klientów znacznie efektywniej niż kiedykolwiek przedtem.

Ogromnym zaciekawieniem cieszył się panel „Real vs. Virtual vs. Social. Nie ma jednej recepty na sukces w strategiach cross-channel i ecommerce“, podczas którego omówiono strategie e-commerce, a także możliwości jakie daje funkcjonowanie w mediach społecznościowych.

Ważnym blokiem tematycznym konferencji był blok poświęcony customer experience czyli doświadczeniom klienta związanym z zakupem produktu bądź usługi. Właśnie wtedy Justyna Skorupska, z FACT-Finder Partner Polska przedstawiła bardzo praktyczny przewodnik sprzedawcy do obsługi Klienta w różnych kanałach sprzedaży.

Podczas dwudniowej konferencji można było usłyszeć prawie 30 wystąpień prelegentów z Polski i zagranicy a także odwiedzić 48 stoisk innowacyjnych firm z ofertą dla retailu. W konferencji uczestniczyło ponad 200 reprezentantów sieci handlowych a wystawę firm zobaczyło przeszło 500 odwiedzających. Wszystkie te dane świadczą o ogromnym sukcesie imprezy, która z roku na rok skupia wokół siebie coraz więcej przedstawicieli zarówno ze świata technologii a także retailu.

Źródło: Retail Trends Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Znaczenie” - Raport Roczny Ergo Hestii z instalacją artystyczną
ERGO Hestia opublikowała Raport Roczny za rok 2023, zatytułowany „Znaczenie”. Składa się on z dwóch części: publikacji oraz instalacji artystycznej - stworzonej przez artystkę Ewę Cieniak - którą podziwiać można w sopockiej centrali firmy.
Pepsi głównym partnerem SBM FFestival 2024
Pepsi po raz kolejny łączy siły z SBM tym razem przy okazji 8. edycji SBM FFestival. Marka została oficjalnym partnerem tegorocznej edycji festiwalu, który odbędzie się między 29 a 31 sierpnia na warszawskim AWF. Pepsi ogłasza także swoich ambasadorów, których nie zabraknie na specjalnej scenie marki podczas SBM FFestival. Mowa o ekipie DRE$$CODE oraz raperze Kinny Zimmer, którzy...
Streetcom realizuje kampanie dla 4 marek Bunge
Agencja Streetcom odpowiada za przygotowanie i realizację kampanii influencerskich dla czterech brandów z portfolio BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec oraz Smakowita. W ramach wygranego przetargu agencja realizuje kampanie Influencer marketingowe i seedingowe wg uzgodnionych harmonogramów do końca 2024 roku. Głównym celem realizowanych działań jest zwiększanie...
XXIV Kongres PR. Sztuczna inteligencja, kryzys i technologie
Przeżywamy okres dynamicznego rozwoju technologii, w tym zwłaszcza sztucznej inteligencji. Generowanie grafik na podstawie opisów oraz boty prowadzące naturalne rozmowy zmieniają procesy komunikacyjne. Dla branży PR to początek nowej ery, pełnej szans, ale także potencjalnych zagrożeń i źródeł kryzysów wizerunkowych. Wszystkie te kwestie podejmą eksperci, którzy zgromadzą...
Aleph dla marki Perła - kampania na Spotify
Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) oraz Media Group przygotowały na Spotify kampanię pt. „Niesie do przyjaciół” dla marki Perła (Browary Lubelskie S.A.).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764