logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RetailMediaSummit: innowacje i trendy w Retail Media

  PR 16.05.2025, przeczytano 312 razy
ilustracja

RetailMediaSummit, zorganizowany przez MediaMarkt we współpracy z Criteo oraz Lexus Warszawa Wola, zgromadził ponad 140 liderów rynku, przedstawicieli agencji i partnerów biznesowych. Uczestnicy, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie, mieli okazję poznać najnowsze trendy oraz praktyczne możliwości innowacyjnych rozwiązań Retail Media w branży handlu detalicznego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retailmediasummit%3A-innowacje-i-trendy-w-retail-media,408836,artykul.html

Podczas RetailMediaSummit, organizowanego przez MediaMarkt wraz z partnerami, zaprezentowano najnowsze narzędzia i strategie związane z Retail Media. Odpowiadająca za ten obszar Sylwia Prokop, wraz ze swoim zespołem zaprezentowała nowoczesną formę komunikacji i sprzedaży. Pozwala ona markom skuteczniej docierać do klientów końcowych, będących w ostatnim etapie decyzji zakupowej, prezentując im produkty dopasowane do ich aktualnych potrzeb. Wydarzenie stało się platformą wymiany wiedzy i inspiracji dla branży, pokazując, jak Retail Media pomaga skrócić ścieżkę zakupową konsumenta oraz naturalnie zwiększyć widoczność marek w e-commerce oraz w sklepach stacjonarnych.

ilustracjastrzałka

Retail Media to nie tylko innowacyjna ekspozycja produktów online, ale także szansa na zacieśnienie współpracy między dostawcami a siecią handlową. Dzięki temu rozwiązaniu marki mogą precyzyjnie realizować swoje cele, docierając do klientów z najbardziej poszukiwanymi produktami. Badania YOTTA by Publicis Groupe (2024) potwierdzają skuteczność reklam w miejscu sprzedaży: 12% konsumentów zmienia decyzje zakupowe, 15% zwiększa koszyk zakupowy, a 18% wybiera nowości, których wcześniej nie kupowali.

MediaMarkt rozwija w ramach RetailMedia kilka kluczowych rozwiązań:

  • SBA (Sponsored Brand Ads) – zwiększają rozpoznawalność i widoczność marki w sklepie internetowym, oferując spersonalizowane treści, które przyciągają uwagę klientów.
  • SPA (Sponsored Product Ads) – pozwalają markom i producentom promować swoje produkty bezpośrednio w ekosystemie sklepu, docierając do klientów w momencie podejmowania decyzji zakupowej.
  • InStoreAds – sprawiają, że marka jest widoczna również offline, wzmacniając świadomość produktów w środowisku sklepowym.
  • Raporty – analiza demograficzna, analiza wzorców zakupowych, pomiar ogólnego wpływu na sprzedaż w przełożeniu na inwestycje w kampanie marketingowe.
  • A+ content – rozbudowany opis produktów na stronie i w aplikacji Media Markt, bogaty w zdjęcia, video oraz szczegółową treść, czytelną dla wyszukiwarek online, co konwertuje w bezpośrednią sprzedaż.

Te rozwiązania są idealne dla strategii całego lejka zakupowego, pomagając markom przyciągać uwagę klientów i wywierać realny wpływ na ich decyzje zakupowe.

Dzięki RetailMedia nasza marka podąża za najnowszymi europejskimi trendami w marketingu. MediaMarkt, jako pierwsza sieć w branży w Polsce, zaprezentował ten innowacyjny produkt w tak szerokim zakresie, wyznaczając nowe standardy na rynku. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w ich decyzjach zakupowych. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do współpracy z nami, aby wspólnie poszerzać nasze możliwości sprzedażowe – mówi Marcin Rosati, CEO MediaMarkt Polska.

Polska dołączyła do globalnej strategii Retail Media jako kolejny kraj sieci MediaMarkt już rok temu. Wprowadzając to rozwiązanie, MediaMarkt Polska umacnia pozycję lidera w nowoczesnym marketingu internetowym, coraz bardziej docenianym przez światowych i europejskich retailerów.

Źródło: MediaMarkt Polska

www.mediamarkt.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

EKObarometr. Zielone wartości w odwrocie - Polacy coraz bardziej obojętni
Po chwilowym wzroście świadomości ekologicznej w polskim społeczeństwie przyszło zahamowanie nastrojów. Napływ obojętnych postaw, niski poziom wiedzy na temat podstawowych pojęć, brak wiary w sprawczość regulacji prawnych - taki obraz klaruje się na podstawie najnowszej 7. edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research.
Kayah boso na działce w Enklawie Lecha
Lech, sponsor projektu Enklawa przedstawia jego drugą odsłonę. Po inauguracyjnym koncercie Sobla, dziś na kanale YouTube Enklawy premierę ma nagranie wyjątkowego występu Kayah. Ikona polskiej sceny muzycznej zaśpiewała boso, w kameralnej formule jam session, na warszawskim ogródku działkowym.
Ciałozmienna – kampania odczarowuje temat ciała po ciąży
W Dzień Matki wystartowała kampania społeczno-edukacyjna Ciałozmienna - nie odkładaj swojego ciała na później. Kampania porusza temat zmian w ciele kobiety po ciąży i porodzie. Kampania uderza w tabu, które wciąż towarzyszy kobietom po urodzeniu dziecka, i otwiera przestrzeń na edukację zdrowotną, wsparcie i normalizację zmian, które pomimo że są fizjologiczne, to często...
Miss Kay i Hebe w kampanii „Złap zapach pięknych chwil”
Marka Miss Kay wraz z drogeriami Hebe rozpoczyna kampanię „Złap zapach pięknych chwil”, której celem jest pokazanie zapachów jako codziennego sposobu wyrażania siebie. Działania, skierowane do młodych kobiet z pokolenia Gen Z, podkreślają dostępność, różnorodność oraz praktyczność produktów, które można łatwo dopasować do...
Białostocka agencja Galaktus sponsorem Żubrów Białystok
Galaktus, agencja marketingowa i public relation z ponad 14-letnim doświadczeniem w branży nowoczesnych technologii z ogłasza nawiązanie współpracy z jednym ze sportowych symboli Białegostoku – PKK Żubry Białystok. Jako oficjalny partner marketingowy, agencja wesprze klub w działaniach wizerunkowych i biznesowych po jego awansie na zaplecze koszykarskiej ekstraklasy....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764