logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Retargetowanie: Reklama szyta na miarę konsumenta

  PR 19.04.2015, przeczytano 824 razy

Zwyczajna emisja reklamy już nie wystarczy. Głównym celem marketerów jest zapewnienie efektywności kampanii oraz możliwość zmierzenia jej skuteczności. Efektywna kampania musi być przede wszystkim dostosowana do potrzeb potencjalnego konsumenta i oferować te usługi bądź produkty, których on w danej chwili naprawdę poszukuje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retargetowanie%3A-reklama-szyta-na-miare-konsumenta,24577,artykul.html

Wydawałoby się, że narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego powinny rozwiązać ten problem. Trudno nie zgodzić się z tym, że w dużym stopniu go rozwiązuje. Jednak skuteczność działań reklamowych można znacząco zwiększyć, wykorzystując inne media, a nie tylko display (graficzne lub tekstowe banery internetowe), do którego zazwyczaj są ograniczone tego typu kampanie.

Dyskusja na temat efektywności narzędzi w marketingu wydaje się nie mieć końca. Pewne jest to, że  narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego już od dłuższego czasu nie mają sobie równych w zakresie poprawy konwersji. Jednak głównym mankamentem tego typu rozwiązań jest ograniczenie ich jedynie do display’u na portalach horyzontalnych, portalach społecznościowych oraz w wyszukiwarkach. Okazuje się jednak, że analizowanie zachowań oraz potrzeb konsumenta można również realizować w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych, a nawet telefonicznych.

- Skuteczna reklama oznacza nie tylko dostosowanie treści przekazu do potrzeb konsumenta, lecz także wybranie nośnika reklamowego, z którego aktywnie korzysta konsument. Może to być e-mail, SMS, czy telefon. O ile w kampaniach display retargetowanie kampanii jest możliwe dzięki technologii RTB i profili użytkowników, o tyle w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych i telefonicznych targetowanie behawioralne i kontekstowe jest możliwe dzięki technologii łączenia mediów digitalnych (DMI) oraz aktualnych danych osobowych użytkowników. Oznacza to, że dzięki temu można przeprowadzać nie tylko mocno spersonalizowaną komunikację z konsumentem, ale można też ją rozpocząć w dowolnym medium i zakończyć w zupełnie innym, nie ograniczając się tylko do internetu – mówi Marcin Kostecki, prezes agencji zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow.

Retargetowanie jest bardzo skutecznym sposobem dotarcia do wyselekcjonowanych konsumentów. Polega ono na wybraniu (na podstawie danych historycznych) lub wybieraniu (na podstawie danych bieżących) użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem wykonają pożądaną akcję związaną z reklamą produktu w związku z tym, że zachowują się lub w przeszłości zachowali się w określony sposób. W przypadku retargetowanych kampanii display, użytkownikom, którzy nie dokonali zakupu w sklepie internetowym, będą mogły być teraz wyświetlane reklamy o podobnej treści lub zachęcające do sfinalizowania zakupu. W przypadku kampanii w innych mediach cyfrowych narzędzia do retargetowania użytkowników są bardziej rozbudowane, a dzięki temu otwierają one zupełnie nowe możliwości budowania scenariusza kampanii.

- Planując kampanię e-mail po e-mailu możemy od razu ustawić wysyłkę kolejnej kampanii e-mail do użytkowników, którzy w danym momencie otwierają e-maila na swojej skrzynce pocztowej. Planując kampanię telefoniczną możemy wybrać użytkowników, którzy w przeszłości otworzyli e-maila z reklamą produktu, aby zadzwonić tylko do użytkowników, którzy zwrócili uwagę na podobną reklamę. W przypadku kampanii e-mail po SMS-ie możemy wysłać e-maila do faktycznie zainteresowanych użytkowników zamiast wysyłać klasycznie e-mailing wszystkim użytkownikom. Dzięki temu reklama trafia do właściwych użytkowników. Pozwala to na osiągnięcie większego zwrotu z inwestycji w daną kampanię. Jest to oczywiście tylko klika z wielu możliwych sposobów na łączenie kanałów komunikacyjnych z użytkownikiem i wykorzystywaniu informacji o ich zachowaniu. Realizując retargetowane kampanie jesteśmy tak naprawdę ograniczeni tylko naszą wyobraźnią – mówi Marcin Kostecki.

Źródło: ClickQuickNow

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak tradycyjni sprzedawcy walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie, rzadziej odwiedza salony sprzedaży. Sklepy internetowe nie pozostają dłużne, wprowadzając kolejne udogodnienia i usługi. Na handlowym wyścigu zbrojeń najbardziej zyskują dopieszczeni jak nigdy wcześniej klienci.
Firma Newspoint, specjalizująca się w monitoringu mediów, przygotowała obszerny poradnik o audytach mediowych przeznaczony dla każdego, idącego z duchem czasu marketera i PR-owca. Zawiera on wszystkie informacje, jak analizować aktywność mediową własnej firmy oraz marki i porównywać się z konkurencją. Co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć,...
Dlaczego kampanie digital potrzebują programmatic audio
Reklamy cyfrowe pozwalają marketerom łatwiej dotrzeć do odbiorców. W teorii współczesny konsument spędza w sieci sześć godzin dziennie, a tylko w Polsce ze smartfonów ze stałym dostępem do Internetu korzystają 22 miliony użytkowników. To generuje wyzwania. Jakie?
Ekologia, orędownictwo, autentyczność – tak w kilku słowach można opisać elementy nowego modelu biznesowego nowoczesnych firm. W jaki sposób przedsiębiorstwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów?
Canon: Druk wielkoformatowy nie tylko dla reklamy
Myśląc o technice druku przede wszystkim pojawiają się w naszych umysłach skojarzenia z produkcją książek czy gazet. Komuś do głowy przyjdzie być może jeszcze druk różnych materiałów na użytek domowy lub biurowy. I to właściwie tyle. Tymczasem bez druku wiele obszarów ludzkiej działalności, w tym także kultura, byłoby o wiele uboższych, jeśli w ogóle możliwych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764