logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Retargetowanie: Reklama szyta na miarę konsumenta

  PR 19.04.2015, przeczytano 1347 razy

Zwyczajna emisja reklamy już nie wystarczy. Głównym celem marketerów jest zapewnienie efektywności kampanii oraz możliwość zmierzenia jej skuteczności. Efektywna kampania musi być przede wszystkim dostosowana do potrzeb potencjalnego konsumenta i oferować te usługi bądź produkty, których on w danej chwili naprawdę poszukuje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retargetowanie%3A-reklama-szyta-na-miare-konsumenta,24577,artykul.html

Wydawałoby się, że narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego powinny rozwiązać ten problem. Trudno nie zgodzić się z tym, że w dużym stopniu go rozwiązuje. Jednak skuteczność działań reklamowych można znacząco zwiększyć, wykorzystując inne media, a nie tylko display (graficzne lub tekstowe banery internetowe), do którego zazwyczaj są ograniczone tego typu kampanie.

Dyskusja na temat efektywności narzędzi w marketingu wydaje się nie mieć końca. Pewne jest to, że  narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego już od dłuższego czasu nie mają sobie równych w zakresie poprawy konwersji. Jednak głównym mankamentem tego typu rozwiązań jest ograniczenie ich jedynie do display’u na portalach horyzontalnych, portalach społecznościowych oraz w wyszukiwarkach. Okazuje się jednak, że analizowanie zachowań oraz potrzeb konsumenta można również realizować w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych, a nawet telefonicznych.

- Skuteczna reklama oznacza nie tylko dostosowanie treści przekazu do potrzeb konsumenta, lecz także wybranie nośnika reklamowego, z którego aktywnie korzysta konsument. Może to być e-mail, SMS, czy telefon. O ile w kampaniach display retargetowanie kampanii jest możliwe dzięki technologii RTB i profili użytkowników, o tyle w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych i telefonicznych targetowanie behawioralne i kontekstowe jest możliwe dzięki technologii łączenia mediów digitalnych (DMI) oraz aktualnych danych osobowych użytkowników. Oznacza to, że dzięki temu można przeprowadzać nie tylko mocno spersonalizowaną komunikację z konsumentem, ale można też ją rozpocząć w dowolnym medium i zakończyć w zupełnie innym, nie ograniczając się tylko do internetu – mówi Marcin Kostecki, prezes agencji zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow.

Retargetowanie jest bardzo skutecznym sposobem dotarcia do wyselekcjonowanych konsumentów. Polega ono na wybraniu (na podstawie danych historycznych) lub wybieraniu (na podstawie danych bieżących) użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem wykonają pożądaną akcję związaną z reklamą produktu w związku z tym, że zachowują się lub w przeszłości zachowali się w określony sposób. W przypadku retargetowanych kampanii display, użytkownikom, którzy nie dokonali zakupu w sklepie internetowym, będą mogły być teraz wyświetlane reklamy o podobnej treści lub zachęcające do sfinalizowania zakupu. W przypadku kampanii w innych mediach cyfrowych narzędzia do retargetowania użytkowników są bardziej rozbudowane, a dzięki temu otwierają one zupełnie nowe możliwości budowania scenariusza kampanii.

- Planując kampanię e-mail po e-mailu możemy od razu ustawić wysyłkę kolejnej kampanii e-mail do użytkowników, którzy w danym momencie otwierają e-maila na swojej skrzynce pocztowej. Planując kampanię telefoniczną możemy wybrać użytkowników, którzy w przeszłości otworzyli e-maila z reklamą produktu, aby zadzwonić tylko do użytkowników, którzy zwrócili uwagę na podobną reklamę. W przypadku kampanii e-mail po SMS-ie możemy wysłać e-maila do faktycznie zainteresowanych użytkowników zamiast wysyłać klasycznie e-mailing wszystkim użytkownikom. Dzięki temu reklama trafia do właściwych użytkowników. Pozwala to na osiągnięcie większego zwrotu z inwestycji w daną kampanię. Jest to oczywiście tylko klika z wielu możliwych sposobów na łączenie kanałów komunikacyjnych z użytkownikiem i wykorzystywaniu informacji o ich zachowaniu. Realizując retargetowane kampanie jesteśmy tak naprawdę ograniczeni tylko naszą wyobraźnią – mówi Marcin Kostecki.

Źródło: ClickQuickNow

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764