Wiosną ubiegłego roku firma Stora Enso zainicjowała proces zmian w strukturach koncernu, przebiegający pod nazwą Rethink. W listopadzie 2010 o jego wdrożeniu poinformowano pracowników, obecnie zaś projekt Rethink jest prezentowany na zewnątrz. Najbardziej widocznym jego przejawem jest nowa tożsamość korporacyjna Stora Enso, m.in. nowe logo koncernu.
''Rethinking'' to ponowne rozważanie oraz kwestionowanie dotychczasowych sposobów realizacji zadań w poszukiwaniu innowacyjnych dróg i rozwiązań zapewniających satysfakcję klientów, akcjonariuszy i pracowników. Częścią zmian zachodzących w ramach projektu Rethink jest nowa tożsamość korporacyjna Stora Enso. Symbolizować ma ona zaangażowanie koncernu w proces tworzenia zrównoważonej przyszłości planety poprzez tworzenie rozwiązań opartych na surowcach odnawialnych. Projekt nowego logotypu Stora Enso odnosić ma się do obszarów rynkowych i produktów wytwarzanych przez koncern oraz ''symbolizować niekończące się cykle w naturze''. Inspiracją dla jego wyglądu był kwiat drzewa eukaliptusowego - ważnego surowca, potrzebnego do produkcji celulozy.
W związku z ogłoszeniem projektu Rethink koncern Stora Enso, zamiast tradycyjnego rocznego raportu, opublikował specjalny ''Raport Rethink'', który ma zwrócić uwagę czytelnika na kwestie podnoszone przez firmę. Publikację można zamówić poprzez stronę internetową www.storaenso.com/order.
Źródło: PrintinPoland
www.storaenso.com