Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2023 – coroczne badanie, w którym prezentuje najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale cieszy się też największym zaufaniem internautów wśród polskich portali. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”. Dziennik „Fakt” plasuje się pod kątem zaufania na drugim miejscu wśród dzienników ogólnopolskich. W rankingu zasięgu najwyższe miejsce zajmuje Onet.pl. Wyróżnione zostały również serwisy Fakt.pl, Newsweek.pl oraz „Przegląd Sportowy” i tygodnik „Newsweek Polska”.
Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 93 tys. osób z 46 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 46 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 39 proc.
W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 14 proc. oraz jego serwis internetowy z 13-procentowym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 33 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 44 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował tygodniowy zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem tygodniowym na poziomie 6 proc. oraz tygodnik „Newsweek Polska” – 5 proc.
Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) - informacje czerpie z niego aż 77 proc. badanych (o 3 proc. mniej niż w badaniu z 2022). Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja (56 proc.), a social media – 50 proc.
Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów, który utrzymuje się obecnie na poziomie 42 proc.
- Cały Reuters Digital News Report 2023 można znaleźć TUTAJ.
Źródło: Ringier Axel Springer Polska