logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reuters Institute: Onet z jeszcze większym zaufaniem wśród mediów internetowych

  PR 19.06.2023, przeczytano 607 razy

Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2023 – coroczne badanie, w którym prezentuje najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale cieszy się też największym zaufaniem internautów wśród polskich portali. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”. Dziennik „Fakt” plasuje się pod kątem zaufania na drugim miejscu wśród dzienników ogólnopolskich. W rankingu zasięgu najwyższe miejsce zajmuje Onet.pl. Wyróżnione zostały również serwisy Fakt.pl, Newsweek.pl oraz „Przegląd Sportowy” i tygodnik „Newsweek Polska”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reuters-institute%3A-onet-z-jeszcze-wiekszym-zaufaniem-wsrod-mediow-internetowych,400447,artykul.html

Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 93 tys. osób z 46 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 46 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 39 proc.

W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 14 proc. oraz jego serwis internetowy z 13-procentowym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 33 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 44 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował tygodniowy zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem tygodniowym na poziomie 6 proc. oraz tygodnik „Newsweek Polska” – 5 proc.

Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) - informacje czerpie z niego aż 77 proc. badanych (o 3 proc. mniej niż w badaniu z 2022). Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja (56 proc.), a social media – 50 proc.

Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów, który utrzymuje się obecnie na poziomie 42 proc.

  • Cały Reuters Digital News Report 2023 można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Piłka w grze. Sen zimowy w Ekstraklasie i I Lidze, koniec dobrej passy Lewandowskiego
Na krajowych boiskach rozegrano tylko jedną w pełni grudniową kolejkę zmagań ligowych. To stąd w głównej mierze wynikają spadki wyników medialnych drużyn analizowanych przez Instytut Monitorowania Mediów. W ligach zagranicznych nie ma tak długiej przerwy i odbyło się o wiele więcej meczów, ale słabsza forma Roberta Lewandowskiego przełożyła się...
Pomiar efektywności sponsoringu w sporcie i kulturze. Szkolenie online
Instytut Monitorowania Mediów organizuje kolejne bezpłatne szkolenie online, tym razem poświęcone działaniom sponsoringowym. Webinar „Pomiar efektywności sponsoringu z wykorzystaniem monitoringu mediów” odbędzie się w czwartek 16 stycznia 2025 roku o godzinie 12:00. Uczestnicy spotkania poznają m.in. ranking najbardziej...
Kanał YouTube Gońca z oprawą muzyczną od Chrisa Carsona
Znany producent muzyczny Chris Carson stworzył nową oprawę muzyczną dla kanału Goniec. Widzowie mogli ją usłyszeć po raz pierwszy w poniedziałek 13 stycznia 2025 r., podczas programu na żywo prowadzonego przez Radosława Grucę.
Oferta dla nowych subskrybentów na urodziny Puls Biznesu
Z okazji 28. urodzin „Pulsu Biznesu” przygotował specjalną ofertę promocyjną dla nowych subskrybentów oraz czytelników odnawiających dostęp do pełnych treści na pb.pl. Od 14 do 31 stycznia br. będzie można nabyć roczną subskrypcję z 50 proc. rabatem od ceny regularnej. Serwis pb.pl ma obecnie ponad 32 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych, przy 5 proc....
Mediapanel za grudzień 2024 - zestawienie tematyczne i funkcjonalne
Prezentujemy zestawienia TOP 10 brandów z wybranych kategorii tematycznych i funkcjonalnych badania Mediapanel. Rankingi utworzone zostały wg łącznego zasięgu serwisów www i aplikacji mobilnych poszczególnych brandów. Wskaźnik "użytkownicy" (real users) oznacza liczbę osób odwiedzających daną stronę lub aplikację, nie zaś liczbę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764