logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reuters Institute: Onet z jeszcze większym zaufaniem wśród mediów internetowych

  PR 19.06.2023, przeczytano 476 razy

Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2023 – coroczne badanie, w którym prezentuje najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale cieszy się też największym zaufaniem internautów wśród polskich portali. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”. Dziennik „Fakt” plasuje się pod kątem zaufania na drugim miejscu wśród dzienników ogólnopolskich. W rankingu zasięgu najwyższe miejsce zajmuje Onet.pl. Wyróżnione zostały również serwisy Fakt.pl, Newsweek.pl oraz „Przegląd Sportowy” i tygodnik „Newsweek Polska”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reuters-institute%3A-onet-z-jeszcze-wiekszym-zaufaniem-wsrod-mediow-internetowych,400447,artykul.html

Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 93 tys. osób z 46 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 46 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 39 proc.

W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 14 proc. oraz jego serwis internetowy z 13-procentowym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 33 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 44 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował tygodniowy zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem tygodniowym na poziomie 6 proc. oraz tygodnik „Newsweek Polska” – 5 proc.

Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) - informacje czerpie z niego aż 77 proc. badanych (o 3 proc. mniej niż w badaniu z 2022). Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja (56 proc.), a social media – 50 proc.

Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów, który utrzymuje się obecnie na poziomie 42 proc.

  • Cały Reuters Digital News Report 2023 można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
Damian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764