logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rewolucyjne zmiany na rynku wyświetlaczy - 5 technologicznych trendów na rok 2021

  PR 08.02.2021, przeczytano 549 razy

Ekrany już od dawna stały się częścią naszej codzienności. Każdy z nas korzysta z telefonu komórkowego, telewizora czy posiada smart watch.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rewolucyjne-zmiany-na-rynku-wyswietlaczy---5-technologicznych-trendow-na-rok-2021,390121,artykul.html

- Nadchodzą duże zmiany w dziedzinie technologii wyświetlania w 2021 r. Urządzenia będą mniejsze, inteligentniejsze i bardziej intuicyjne. Od telefonów po samochody po sztuczną inteligencję, technologia wyświetlania przyniesie zmiany w każdej dziedzinie życia - zmieni sposób, w jaki pracujemy, żyjemy i bawimy się - Sri Peruvemba, CEO, Marketer International Inc.

Rozwój technologii VR i AR

Technologia VR i AR czasy świetności ma zdecydowanie jeszcze przed sobą. Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości AR/VR jest ściśle związany z rozwojem technologii wyświetlania. Obecnie wykorzystuje się głównie ekrany LCD, które nie dają pełnego odbioru doświadczeń. Powszechne wdrożenie wyświetlaczy OLED w AR/VR podniesie jakość wyświetlanego obrazu nawet 10-krotnie.

Zautomatyzowane kioski z antybakteryjnymi ekranami

Obostrzenia i obawy związane z pandemią Covid-19 sprawiły, że część usług została zautomatyzowana. Przyczyniło się to do wzrostu popularności samoobsługowych kiosków, które minimalizują kontakt międzyludzki i dysponują antybakteryjnymi ekranami dotykowymi. Na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń sterowanych głosowo. Samoobsługowe punkty będą coraz częściej wykorzystywane do dostarczania wskazówek, informacji medycznych, liczenia osób czy monitorowania temperatury.

Skok IQ - Sztuczna Inteligencja

Coraz bardziej polegamy na sztucznej inteligencji. To prowokuje rozwój szerokiej gamy nowych, konkurencyjnych produktów – firmy, takie jak Apple, Lenovo, Alibaba, Amazon, Google, LG i Samsung, poszukują swojego udziału w tym lukratywnym rynku. Ta walka będzie trwać, zwłaszcza, że interakcje i łączność z różnymi systemami bezpieczeństwa, rozrywki i sterowania w domu będzie się umacniać i stawać bardziej intuicyjna. Ludzie chcą łączyć się i wizualnie wchodzić interakcje, i to jest coś, co będziemy mogli zaobserwować coraz częściej w dziedzinie rozwoju wyświetlaczy.

Rewolucja w dziedzinie wyświetlaczy samochodowych

Zdominowana przez LCD branża samochodowa zaczyna zauważać potencjał technologii OLED, która ma wiele niekwestionowanych przewag konkurencyjnych, a przede wszystkim zwiększa bezpieczeństwo i wygodę. Na przykład „wirtualne lusterka zewnętrzne” w Audi wyposażone są w ekrany boczne zamiast konwencjonalnych lusterek. Strategicznie rozmieszczone kamery oraz wyświetlacze OLED zapewniają kierowcom wgląd w to, co dzieje się na zewnątrz, bez żadnych opóźnień.

Nowości technologiczne planuje wdrożyć również Tesla. Pojedynczy, portretowy, 17-calowy ekran dotykowy, praktycznie eliminuje potrzebę używania przycisków w samochodzie. Udogodnieniem ma być również cyfrowy kokpit z pojedynczym zintegrowanym ECU (Electronic Control Unit). Będzie on sterować wszystkim, od systemu informacyjno-rozrywkowego dla przednich i tylnych siedzeń, zaawansowanych funkcji wspomagania, cyfrowego zestawu wskaźników i nie tylko.

Czytanie przyjemniejsze dla oczu

Czytanie na urządzeniach cyfrowych ma coraz większą rzeszę zwolenników. Kindle Amazona pracuje nad tym, aby czytanie mogło być jeszcze przyjemniejsze dla oczu zarówno w dzień jak i w nocy dzięki automatycznemu dopasowywaniu oświetlenia. Temu zadaniu ma sprostać 7-calowy, ostrzejszy ekran z podświetlanym wyświetlaczem z 300 ppi i 32 GB pamięci.

Technologie wyświetlaczy są absolutnie fascynujące. Mamy z ekranami do czynienia codziennie i zmiany w tym sektorze zmieniają to jak funkcjonują całe grupy społeczne. Obserwując trendy w tym obszarze, możemy przewidywać to, jak będą w przyszłości wyglądały całe potężne obszary ludzkiej działalności – od architektury, przez model pracy i rozrywki po transport i medycynę. To dlatego Noctiluca tyle wysiłku wkłada w przesuwanie horyzontu możliwości technologii OLED – CEO i CTO Noctiluca

Źródło: Noctiluca

www.noctiluca.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764