logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ricoh Pro L4160: Druk lateksowy zamiast solwentu

  PR 01.12.2016, przeczytano 2146 razy
ilustracjastrzałka

Sukces na rynku poligraficznym zależy w dużej mierze od jakości oraz możliwości realizacji unikatowych i zaawansowanych projektów. Decyzja o zakupie nowych systemów często opiera się na konieczności rozszerzenia zakresu realizowanych prac, potrzeby skrócenia czasu produkcji oraz optymalizacji kosztów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ricoh-pro-l4160%3A-druk-lateksowy-zamiast-solwentu,30713,artykul.html

Niezwykle ważna staje się też wszechstronność wykorzystywanych przez firmę systemów druku oraz możliwość zastosowania nowych technik. Szczególnie, że zakres zastosowań druku staje się coraz szerszy, a przykładem mogą być realizacje na ploterach szerokoformatowych. Te, coraz częściej poza standardowymi zleceniami wykorzystywane są do produkcji np. kastomizowanych projektów materiałów wykorzystywanych m.in. przez projektantów wnętrz przy druku fototapet czy przy tworzeniu wyróżniających się materiałów marketingowych.

Dotąd należało podjąć decyzję i wybrać rozwiązanie oparte na druku solwentowym (szybkie, tanie i trwałe, ale mało dokładne i nieobojętne dla środowiska) lub też rozwiązanie bazujące na atramencie pigmentowym (droższe, wymagające specjalnych nośników, bardziej wrażliwe, ale znakomite jakościowo przy zachowaniu ekologicznych walorów). Technologia druku lateksowego łączy zalety obu opcji, gubiąc zarazem ich wady. Najważniejsze jednak jest to, że w odróżnieniu od technologii solwentowych daje szersze i efektowniejsze możliwości zastosowania druku do wewnątrz jak i na zewnątrz.

Wychodząc naprzeciw stale zmieniającym się potrzebom rynku firma Ricoh wprowadziła do swojej oferty innowacyjne wielkoformatowe plotery drukujące w technologii lateksowej. Ploter Pro L4160 wykorzystuje ekologiczne i wytrzymałe atramenty lateksowe, które są odpowiednie zarówno do zastosowań zewnętrznych jak i wewnętrznych. Charakteryzuje je również wysoka odporność na działanie światła i wody. Dzięki temu wydruki nawet bez laminowania oraz przy różnych warunkach ekspozycji utrzymują wszystkie właściwości nawet przez 2 lata. Atramenty Ricoh uzyskały certyfikację GreenGuard oraz atest PIH. Jest to ważne zarówno z perspektywy bezpieczeństwa pracy – nie wymaga stosowania dodatkowej wentylacji w pomieszczeniach produkcyjnych, jak i możliwości umieszczania wydruków wewnątrz pomieszczeń. Plotery wykorzystujące technologię lateksową pozwalają rozszerzyć ofertę o druk plakatów, banerów, roll-up’ów czy cieszących się coraz większą popularnością fototapet. Te ostatnie, dzięki właściwościom atramentów Ricoh mogą być bezpiecznie eksponowane w pokojach dziecięcych.

Ricoh Pro L4160 pozwala na wierne odwzorowanie barw. Dzięki zastosowaniu dodatkowych kolorów pomarańczowego i zielonego, gamut barwny osiąga poziom do 93% całej kolorystyki Pantone. Ricoh Pro L latex może być także wyposażony w atrament biały (poddawany stałej cyrkulacji) jako biały poddruk oraz w trybie druku kolor - biały - kolor. Ploter cechuje wysoka efektywność pracy. Innowacyjny układ suszący sprawia, że wydruki są natychmiast gotowe do laminowania lub cięcia skraca cykl produkcyjny. W odróżnieniu od konkurencji temperaturę utrwalania atramentu można ustawić na poziomie 40-50 stopni C, co pozwala drukować na różnego typu mediach, szczególnie tych ekonomicznych, wrażliwych na wysokie temperatury. Maszyna wraz z głowicami piezoelektrycznymi objęta jest roczną gwarancją.

Źródło: Ricoh Polska


brak ikonki
?

Tekst opublikował użytkownik: ricohpolska

(Justyna Cachel)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764