Rikoland SA został nowym klientem Circlewise. Start współpracy jest wynikiem wygranego przez Circlewise konkursu ofert. Rozpoczęcie stałej współpracy poprzedził 3-miesięczny okres testowy. Za działania dla Rikoland w obszarze Facebooka i Google Ads odpowiada agencja Formup, a za obszar SEO – agencja Promotraffic.
Umowa została podpisana na czas nieokreślony, współpraca obejmuje obszar performance, a w szczególności prowadzenie własnego programu partnerskiego w oparciu o platformę Circlewise i jej globalny Marketplace. Celem wspólnych działań jest zbudowanie znaczącej pozycji Rikoland SA na polskim rynku e-sprzedaży artykułów zoologicznych, jak i zwiększanie sprzedaży na rynkach zagranicznych.
– Rynek zoologiczny, na którym działamy jest w długoletniej fazie wzrostu, na który wpływają przede wszystkim: rosnąca liczba zwierząt domowych, rosnąca popularność karm gotowych oraz gwałtowny wzrost zainteresowania Polaków zakupami internetowymi. Od początku istnienia naszego sklepu stawiamy mocno na marketing internetowy, bo to kluczowe dla sukcesu takiego biznesu jak nasz. Zaczynaliśmy od działań takich jak SEO/SEM, poprzez działania na platformach społecznościowych, czy programy lojalnościowe, a teraz przyszedł czas na aktywowanie własnego programu partnerskiego, w oparciu właśnie o platformę Circlewise. Współpraca testowa w okresie grudzień-luty przekonała nas, że to dla nas bardzo dobry kierunek, dynamika sprzedaży generowanej dzięki programowi partnerskiemu w trzecim miesiącu współpracy testowej w stosunku do jej początków niemal się potroiła – mówi Renata Piątkowska, E-commerce Manager Rikoland SA. – Dostęp do Marketplace'u Circlewise oznacza kontakt z tysiącami wydawców online, co pozwala nawiązać partnerstwa i osiągać poziom ruchu nowych użytkowników. Głównym celem działań reklamowych przy wykorzystaniu programu partnerskiego jest sukcesywne zwiększanie skali ruchu i sprzedaży w e-sklepie oraz poprawa ekspozycji marki, która docelowo buduje jej rozpoznawalność i poprawia poziom zaufania użytkowników. Międzynarodowa pozycja Circlewise nie była bez znaczenia w procesie wyboru partnera, ponieważ założeniem strategicznym spółki jest wypełnienie dynamicznie rosnącego rynku zoologicznego w Polsce i za granicą oraz zbudowanie znaczącej pozycji na rynku Polskim w ciągu najbliższych kilku lat – dodaje.
– W programie partnerskim analizowana jest cała ścieżka zakupowa użytkowników, w celu zidentyfikowania i wynagrodzenia touchpointów (wydawców, placementów), mających wpływ na wygenerowanie transakcji. Takie holistyczne podejście pozwala sukcesywnie rozbudowywać skalę działań performance w oparciu o wydawców i narzędzia z każdego poziomu lejka zakupowego – komentuje Marlena Mucha, Senior Account Manager w Circlewise.
Źródło: Circlewise AS