logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ringier Axel Springer z kampanią #Niechzyjeplaneta

  PR 29.06.2020, przeczytano 177 razy

Specjalny serwis Niech żyje planeta, „zielona” redakcja, badania i raporty – redakcje należące do Ringier Axel Springer Polska angażują się w globalną inicjatywę ONZ #ActNow, zachęcającą ludzi do zmiany codziennych nawyków, by chronić planetę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ringier-axel-springer-z-kampania-niechzyjeplaneta,387587,artykul.html

Ringier Axel Springer Polska przystępuje do realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju, opracowanych przez ONZ. Nowa akcja jest zaplanowana na 10 miesięcy. Opiera się na podejmowanych przez odbiorców wyzwaniach – konkretnych, łatwych do zapamiętania i wdrożenia w życiu codziennym.

– Codziennie docieramy do milionów ludzi, wierzymy, że mamy szczególną odpowiedzialność wobec społeczeństwa. Jako firma chcemy wywiązać się z tej odpowiedzialności i aktywnie przyczyniać się do wprowadzenia pozytywnych zmian w podejściu do spraw związanych z ochroną naszej planety – mówi Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska. - To, czego doświadczyliśmy podczas pandemii, wielu naukowców uważa za „rozgrzewkę” przed nadchodzącym wyzwaniem związanym ze zmianami klimatu. Wszyscy musimy przyłączyć się do tej walki. Konsumenci od dawna oczekują, że marki i biznes zaangażują się w budowanie lepszego świata, pandemia tylko wzmocniła te wymagania – podkreśla.

Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołączył do globalnej inicjatywy ONZ. Specjalnie na potrzeby tej inicjatywy powstanie „zielona” redakcja, składająca się z kilkunastu dziennikarzy, którzy będą ambasadorami poszczególnych tematów i będą tworzyć materiały dotyczące akcji. Ich pracami pokieruje Patryk Motyka z Onet.pl.

Od lipca, redakcje Ringier Axel Springer Polska będą namawiać do wykonania dziesięciu kroków, które przyczyniają się do ochrony środowiska i klimatu. #ActNow to 10 wyzwań – m.in. apel, by brać 5-minutowy prysznic, na zakupy nosić własną torbę, jeść mniej mięsa – zmiana tych codziennych nawyków wśród milionów ludzi pomogłaby lepiej chronić naszą planetę.

– Koronawirus pokazał, że w sytuacji zagrożenia potrafimy zmieniać nasze nawyki – wyrzucamy mniej jedzenia, bardziej doceniamy naturę, zdrowiej się odżywiamy – mówi Olga Korolec, - Group Sustainability Director w Ringier Axel Springer Media. Natomiast na zmiany klimatyczne nikt nie znajdzie szczepionki. W Polsce, jak wynika z badań, 72 proc. ludzi jest świadomych, że aby uratować planetę, potrzebne są natychmiastowe działania. Lecz jedynie połowa wie, co mogłaby w tej sprawie zrobić sama. Chcemy zmobilizować ludzi do działania i dać im jasne wskazówki, co może robić każdy z nas. Każde nawet najmniejsze działanie ma znaczenie – dodaje.

Akcji towarzyszy kampania promocyjna w telewizji, w radiu, w prasie oraz w internecie, a także w kinach.

W działania zaangażowały się redakcje i serwisy Ringier Axel Springer Polska: m.in. Onet, NOIZZ, Business Insider Polska, Ofeminin, Fakt, Newsweek Polska, Komputer Świat, Przegląd Sportowy, Auto Świat, Forbes Polska i Gratka. Przykładowo, magazyn Forbes Polska będzie promować dobre praktyki w biznesie, pokazując aktywności firm, które angażują się w oszczędzanie wody czy recycling. Ważną rolę w projekcie odgrywa również NOIZZ, który od kilku lat zajmuje się tematami ekologii i ochrony środowiska. W inicjatywę Niech Żyje Planeta angażują się także pracownicy Ringier Axel Springer Polska, w tym redaktorzy naczelni i dziennikarze prowadzący programy, którzy jako ambasadorzy będą wspierać i propagować działania proekologiczne.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przez pandemię wydawcy stracili nawet do 80 proc. przychodów z reklam
Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The Economist” i inne światowe dzienniki. Problemy nie ominęły również polskiego rynku: w trakcie lockdownu sprzedaż drukowanych gazet i magazynów spadła, a utrata wpływów reklamowych sięgnęła od...
Wydawcy prasowi razem na temat digitalizacji
Pięciu czołowych wydawców prasowych w Polsce spotkało się, aby przedyskutować kierunki działania związane z transformacją cyfrową, która wyraźnie przyspieszyła w wyniku epidemii. Debata odbyła się podczas konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19”, zorganizowanej przez e-Kiosk SA, lidera na rynku prasy cyfrowej w Polsce.
Gazeta.pl wraz z Goethe-Institut w Warszawie rozpoczynają wspólny projekt „Oto Niemcy”, na który składają się reportaże o życiu codziennym i aktualnych problemach za zachodnią granicą. Reporterzy i reporterki z Polski, m.in. Joanna Strzałko, Bartosz Józefiak i Dorota Salus, przyjrzą się stereotypom na temat Niemców. Pierwszy materiał o pracy „złotych rączek” ukaże...
Już jutro, 1 lipca br. na Gazeta.pl gratka dla wszystkich fanów muzyki – w portalu, jednocześnie z premierą w mediach społecznościowych, zaprezentowany zostanie singiel tegorocznej edycji Męskiego Grania. Gazeta.pl wraz z portalami Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl oraz spółką AMS z Grupy Agora zajmą się również promocją projektu.
AMS wygrał przetarg na obsługę dwóch pakietów wiat przystankowych w Gdańsku
23 czerwca 2020 r. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na dzierżawę wiat przystankowych. W jego wyniku AMS został operatorem dwóch pakietów wiat, co zapewni ciągłość działań reklamowych dla klientów spółki na najbliższe piętnaście miesięcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764