logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ringier Axel Springier Polska bierze udział w akcji „Media bez wyboru”

   12.02.2021, przeczytano 291 razy
ilustracja

Ponad 40 firm medialnych w Polsce połączyło siły we wspólnej inicjatywie, mającej na celu pokazanie jak mógłby wyglądać świat bez niezależnych mediów po wprowadzeniu w życie nowego obciążenia finansowego, które spowoduje znaczące ograniczenie możliwości rozwojowe wielu firm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ringier-axel-springier-polska-bierze-udzial-w-akcji-_media-bez-wyboru_,390206,artykul.html

Rząd przedstawił projekt nowej regulacji, która miałaby obciążyć dodatkowo media w Polsce podatkiem od reklam. Wywołało to reakcje przedstawicieli większości mediów w Polsce, którzy we wtorek, 9 lutego opublikowali otwarty list do władz Rzeczpospolitej Polskiej.

Serwisy internetowe należące do Ringier Axel Springer Polska o godz. 4:00 ruszyły z akcją Media bez wyboru i przez kolejne 24h były niedostępne dla użytkowników. Ponadto, dzienniki Fakt i Przegląd Sportowy zostały wydane ze specjalną okładką informującą o akcji.

List redaktorów naczelnych

Szanowny użytkowniku!

Podejmujemy dziś krok, którego nikt z nas podejmować nie chce, bo idzie wbrew wszystkim wartościom, jakie jako dziennikarze wyznajemy. Na 24 godziny znikają wszystkie serwisy Ringier Axel Springer Polska. Bierzemy udział w tym proteście razem z dziennikarzami wielu innych tytułów i serwisów należących do polskich i zagranicznych właścicieli, bo wierzymy, że nie mamy innego wyboru.Propozycja nowego podatku od mediów jest kolejnym już w ostatnich latach ciosem zadanym mediom w Polsce. Nowy podatek uderzy w nasze redakcje, już bardzo mocne doświadczone epidemią niszczącą naszą gospodarkę.

Z powodu trwającego już prawie rok lockdown’u cierpią nasi reklamodawcy i nasi czytelnicy. Spadają nakłady gazet, maleją wydatki na reklamę. Teraz państwo chce zrzucić na nas dodatkowe, wielomilionowe obciążenia. Nasi wydawcy w liście do polskich władz słusznie ostrzegają, że nowy podatek uderzy w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę oraz ograniczy możliwość finansowania treści jakościowych, a także lokalnych, jednocześnie zwiększając i tak już potężny wpływ władzy na rynek medialny w Polsce.

Dziś wszyscy przekonamy się, jak wygląda Polska bez wolnych mediów. Wierzymy jednak, że tak drastyczna akcja jest konieczna, bo bez wolnych mediów nie ma wolnego wyboru, a bez wolnego wyboru nie ma wolności.

Nie liczymy już na to, że władza pomoże tym mediom, zwłaszcza mniejszym, które z powodu epidemii znalazły się na skraju upadłości. Liczymy jednak na to, że władza zrozumie, jak ważne są dziś słowa Thomasa Jeffersona, jednego z ojców założycieli naszego najbliższego sojusznika, który już 234 lata temu wiedział, jak ważne dla demokracji są wolne media: “Gdybym to ja miał podjąć decyzję, czy powinniśmy mieć rząd bez gazet, czy gazety bez rządu, nie wahałbym się ani chwili i wybrałbym to drugie”.

Wolność słowa umiera w ciszy. Dziś bardzo głośno apelujemy więc do polityków o odejście od pomysłu nowego podatku od mediów.

  • Oliwia Bosomtwe, redaktor naczelna Noizz
  • Marcin Cejrowski, redaktor naczelny Plejady
  • Karolina Gołuchowska, redaktor naczelna Ofeminin
  • Robert Graczyk, redaktor naczelny Komputerswiat.pl
  • Katarzyna Kozłowska, redaktor naczelna Faktu
  • Mikołaj Kunica, redaktor naczelny Business Insider
  • Tomasz Lis, redaktor naczelny Newsweeka
  • Stanisław Sewastianowicz, redaktor naczelny „Auto Świat”
  • Robert Rybicki, redaktor naczelny moto online RASP
  • Jacek Stańczyk, redaktor naczelny sportu RASP
  • Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu
  • Paweł Wołosik, redaktor naczelny Przeglądu Sportowego
  • Paweł Zielewski, redaktor naczelny Forbesa
  • Anna Zimny-Zając, redaktor naczelna Medonetu

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jan Mróz nowym dyrektorem Pionu Komunikacji i Public Affairs TVN Grupa Discovery
Od 1 lutego do zespołu zarządzającego TVN Grupa Discovery Polska dołączy Jan Mróz. Obejmie funkcję dyrektora Pionu Komunikacji i Public Affairs. W przeszłości był już związany z TVN – w latach 2007-2012 pracował jako reporter TVN24.
W niedzielę, 30 stycznia br. odbędzie się 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego hasłem przewodnim jest „Przejrzyj na oczy”, a celem zakup specjalistycznego sprzętu dla oddziałów okulistyki dziecięcej w całej Polsce. Media i marki Agory jak co roku wesprą akcję, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek...
Gwiazdy TVN Grupa Discovery wystąpiły w uświadamiającym projekcie Bunt
Jak wyglądałby świat, gdybyśmy się nie buntowali? Czy możliwe by były zmiany? W specjalnym projekcie społecznym udział wzięli Krzysztof Piątkowski, Dawid Woliński, Zuzanna Jabłońska, Dobra Faza, Sophie Mokhar, Bartek Kloch, Liroy, Anna Dec, Jacek Jelonek oraz Daniel Kuczaj, którzy reprezentują różne rodzaje buntu.
Radio ESKA łączy facebookowe siły Eski GO i Eski Cinema pod wspólnym szyldem Eska Cinema. Nowa odsłona fanpage'u to ukłon w stronę bieżących internetowych trendów związanych ze światem kina.
Za miesiąc, 25 lutego, wygasa koncesja na nadawanie kanału TVN7. Wniosek o rekoncesję został złożony ponad rok temu. Stacja spełnia wszelkie wymogi określone prawem, dopełniono także niezbędnych formalności. Bezczynność Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) działa na szkodę rynku medialnego w Polsce, uderza w widzów oraz innych nadawców i operatorów....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764