logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ringier Axel Springier Polska bierze udział w akcji „Media bez wyboru”

   12.02.2021, przeczytano 317 razy
ilustracja

Ponad 40 firm medialnych w Polsce połączyło siły we wspólnej inicjatywie, mającej na celu pokazanie jak mógłby wyglądać świat bez niezależnych mediów po wprowadzeniu w życie nowego obciążenia finansowego, które spowoduje znaczące ograniczenie możliwości rozwojowe wielu firm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ringier-axel-springier-polska-bierze-udzial-w-akcji-_media-bez-wyboru_,390206,artykul.html

Rząd przedstawił projekt nowej regulacji, która miałaby obciążyć dodatkowo media w Polsce podatkiem od reklam. Wywołało to reakcje przedstawicieli większości mediów w Polsce, którzy we wtorek, 9 lutego opublikowali otwarty list do władz Rzeczpospolitej Polskiej.

Serwisy internetowe należące do Ringier Axel Springer Polska o godz. 4:00 ruszyły z akcją Media bez wyboru i przez kolejne 24h były niedostępne dla użytkowników. Ponadto, dzienniki Fakt i Przegląd Sportowy zostały wydane ze specjalną okładką informującą o akcji.

List redaktorów naczelnych

Szanowny użytkowniku!

Podejmujemy dziś krok, którego nikt z nas podejmować nie chce, bo idzie wbrew wszystkim wartościom, jakie jako dziennikarze wyznajemy. Na 24 godziny znikają wszystkie serwisy Ringier Axel Springer Polska. Bierzemy udział w tym proteście razem z dziennikarzami wielu innych tytułów i serwisów należących do polskich i zagranicznych właścicieli, bo wierzymy, że nie mamy innego wyboru.Propozycja nowego podatku od mediów jest kolejnym już w ostatnich latach ciosem zadanym mediom w Polsce. Nowy podatek uderzy w nasze redakcje, już bardzo mocne doświadczone epidemią niszczącą naszą gospodarkę.

Z powodu trwającego już prawie rok lockdown’u cierpią nasi reklamodawcy i nasi czytelnicy. Spadają nakłady gazet, maleją wydatki na reklamę. Teraz państwo chce zrzucić na nas dodatkowe, wielomilionowe obciążenia. Nasi wydawcy w liście do polskich władz słusznie ostrzegają, że nowy podatek uderzy w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę oraz ograniczy możliwość finansowania treści jakościowych, a także lokalnych, jednocześnie zwiększając i tak już potężny wpływ władzy na rynek medialny w Polsce.

Dziś wszyscy przekonamy się, jak wygląda Polska bez wolnych mediów. Wierzymy jednak, że tak drastyczna akcja jest konieczna, bo bez wolnych mediów nie ma wolnego wyboru, a bez wolnego wyboru nie ma wolności.

Nie liczymy już na to, że władza pomoże tym mediom, zwłaszcza mniejszym, które z powodu epidemii znalazły się na skraju upadłości. Liczymy jednak na to, że władza zrozumie, jak ważne są dziś słowa Thomasa Jeffersona, jednego z ojców założycieli naszego najbliższego sojusznika, który już 234 lata temu wiedział, jak ważne dla demokracji są wolne media: “Gdybym to ja miał podjąć decyzję, czy powinniśmy mieć rząd bez gazet, czy gazety bez rządu, nie wahałbym się ani chwili i wybrałbym to drugie”.

Wolność słowa umiera w ciszy. Dziś bardzo głośno apelujemy więc do polityków o odejście od pomysłu nowego podatku od mediów.

  • Oliwia Bosomtwe, redaktor naczelna Noizz
  • Marcin Cejrowski, redaktor naczelny Plejady
  • Karolina Gołuchowska, redaktor naczelna Ofeminin
  • Robert Graczyk, redaktor naczelny Komputerswiat.pl
  • Katarzyna Kozłowska, redaktor naczelna Faktu
  • Mikołaj Kunica, redaktor naczelny Business Insider
  • Tomasz Lis, redaktor naczelny Newsweeka
  • Stanisław Sewastianowicz, redaktor naczelny „Auto Świat”
  • Robert Rybicki, redaktor naczelny moto online RASP
  • Jacek Stańczyk, redaktor naczelny sportu RASP
  • Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu
  • Paweł Wołosik, redaktor naczelny Przeglądu Sportowego
  • Paweł Zielewski, redaktor naczelny Forbesa
  • Anna Zimny-Zając, redaktor naczelna Medonetu

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gameset partnerem Anzu w Europie Środkowo-Wschodniej
Gameset nawiązał długofalowe partnerstwo z Anzu, najbardziej zaawansowaną na świecie platformą umożliwiającą tworzenie natywnych reklam w grach wideo (tzw. in-game ads), w tym m.in. w Robloxie. Tym samym polska agencja gaming i metaverse marketingu została partnerem agencyjnym firmy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Platforma VOD Flixclassic dostępna w Samsung Smart TV
Platforma VOD FlixClassic, która gromadzi klasyki kina z całego świata jest już dostępna jako aplikacja na Samsung Smart TV z systemem Tizen.
AUDIENCE CPC to nowa oferta reklamowa Grupy ZPR Media wykorzystująca potencjał 1st party data, czyli danych własnych wydawcy. Mając świadomość zmian zachodzących w podejściu do prywatności w sieci i ograniczeń możliwości „obserwowania” zachowań Użytkownika w Internecie, proponujemy zakup przestrzeni reklamowej w oparciu o zweryfikowane wskaźniki jakościowe oraz...
Podcasty są medium coraz chętniej wybieranym nie tylko przez polskich słuchaczy, ale też przez reklamodawców. Sprzyja temu wysoki poziom akceptacji treści promocyjnych związanych z seriami podcastowymi, co potwierdzają wyniki trzeciej edycji raportu „Słuchacz podcastów w Polsce”, stworzonego przez zespół Tandem Media z Grupy Radiowej Agory.  
Wyborcza.pl i Storytel łączą siły. Od sierpnia 2022 r. dwie subskrypcje - pakiet Premium Wyborcza.pl i pakiet Unlimited Storytel dostępne będą w atrakcyjnej, konkurencyjnej cenie 55 zł*. W ramach łączonej usługi subskrybenci będą mogli sięgnąć do sprawdzonych informacji, nagradzanych reportaży, wywiadów z nietuzinkowymi gośćmi i wielu innych tekstów w serwisach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764