logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RMD dla Multikina x 3

  PR 16.07.2007, przeczytano 4382 razy
ilustracjastrzałka
Stary Browar

Robert Majkut Design studio kontynuując współpracę z należącą do grupy ITI spółką Multikino – jednym z czołowych polskich operatorów multipleksów, opracowało projekty wnętrz z zakresu designu miejsca dla nowych obiektów Multikina w Pasażu Grunwaldzkim, Starym Browarze oraz Arkadach Wrocławskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rmd-dla-multikina--x--3,5859,artykul.html

Kluczowe dla projektów było opracowanie rozwiązań przestrzennych między różnymi strefami użytkowymi: strefą boksów kasowych, holu głównego, korytarzy do sal kinowych, barów, wkomponowanie specyfiki Multikina w specyfikę centrów biznesowo-handlowych oraz stworzenie właściwej oprawy do odbioru sztuki filmowej.


Multikino w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu to projekt z założenia futurystyczny. Dominującą formą wnętrza jest forma elipsy. Dwie eliptyczne struktury sufitowe połączone w części schodowej, tworzą centralne punkty przestrzeni wokół których skupiają się najważniejsze funkcje foyer kina.
Całość utrzymana jest w ciemnej kolorystyce ścian i wykładzin podłogowych, będących tłem dla wyodrębnionych struktur sufitowych, eliptycznych form barów i słupów. Dodatkowymi elementami kolorystycznymi są różowe sofy, nośniki multimedialne i podświetlenia efektowe. W projekcie wykorzystano również grę światła - podświetlane sufity, projekcje multimedialne, oświetlone na granatowo korytarze prowadzące do sal kinowych.
Wszystko to buduje nastrój kina i stanowi odpowiednie tło do odbioru sztuki filmowej.


W przypadku Multikina w Starym Browarze, kluczem do projektu było zastanowienie się nad tym co daje koncepcja Starego Browaru i co może w nią wnieść specyfika samego Multikina. Tu kino zaskakuje wystrojem i technologią. Zamontowane zostały projektory cyfrowe, które gwarantują najwyższą jakość dźwięku i obrazu. Wystrój foyer i korytarzy kinowych nawiązuje do "Gwiezdnych wojen" George’a Lucasa. Inspiracją była stylistyka retro science-fiction - charakterystyczna dla pierwszych filmów tego gatunku.
Portale wejściowe do sal kinowych naśladują strukturę wnętrza statku kosmicznego – charakterystyczne oświetlenie, włazy, luki, surowa struktura ścian i sufitu. To wszystko potęguje kinowy efekt i atmosferę Starego Browaru.

Trzecia realizacja Multikino w Arkadach Wrocławskich zaskakuje jednością przestrzeni. Całe wnętrze wydaje się spójne i naturalnie płynne. Stylistyka wykończeń wewnętrznych oraz geometrii ścian i sufitów sprawia wrażenie poruszania się po jednej rozrzeźbionej przestrzeni, przenikającej samą siebie. Efekt jedności wnętrz podkreślają błyszczące powierzchnie ścian i sufitów, linie kolumn, liniowe oświetlenie. Wszystkie formy współgrają ze sobą i przechodzą płynnie jedna w drugą. Kierunki biegu linii ścian prowadzą swobodnym ruchem do wszystkich elementów funkcjonalnych rozmieszczonych w holu i korytarzach oraz do wejść do sal kinowych.
Korytarze zaprojektowano w ciemnej kolorystyce uzupełnionej podświetleniami krawędziowymi – liniowym w cokole i zwieńczeniu ścian. Formy przestrzenne, boks kasowy, bary zostały wyróżnione w przestrzeni poprzez zastosowanie efektów plastycznych i świetlnych.

Całość to zestawienie nowoczesnych, płynnych kształtów ścian i obłych form we wnętrzu.

Powstały projekty z założenia futurystyczne, utrzymane w odrealnionym klimacie filmowym, pełne odważnych i nowoczesnych form, budujące nastrój i magię kina.

Wszystkie trzy projekty cechuje naturalna płynność i miękkość linii, charakterystyczna już dla projektów RMD studio. Dzięki czemu zaprojektowane wnętrza i meble sprawiają wrażenie przystępnych, przyjemnych w obcowaniu i naturalnie nawiązujących do ruch ludzkiego ciała.

Źródło: RMD

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764