W marcu pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęło RMF FM. Na kolejnych miejscach są TVN24 i TVN – wynika z najnowszego raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media”. Na czwartym i piątym miejscu uplasowały się „Rzeczpospolita” oraz onet.pl. W marcu największą uwagę dziennikarzy przykuła sprawa amerykańskich sankcji wobec polskich władz.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” oraz „Super Express”. „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją wysoką pozycję aktualnym informacjom na temat nowej ustawy o IPN.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem był w marcu „Newsweek”. Na drugim miejscu znalazły się „Sieci Prawdy”, a trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Do Rzeczy”. Na tak wysokiej pozycji „Newsweek” pojawił się dzięki publikacji informacji o majątku Mateusza Morawieckiego.
„Forbes” był najczęściej cytowanym miesięcznikiem dzięki rankingowi najbogatszych Polaków. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Perspektywy” oraz „Twój Styl”.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych najczęściej cytowano informacje z TVN24. TVN znalazła się na drugim miejscu, a na trzecim miejscu uplasowała się TVPinfo. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom na temat najnowszego sondażu poparcia partii politycznych przeprowadzonego przez Kantar oraz dotyczących podjętej decyzji Komisji Etyki Poselskiej o ukaraniu upomnieniem Jarosława Kaczyńskiego.
Radio
RMF FM jest liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET oraz PR1. Swoją pozycję zawdzięcza wypowiedzi Konrada Szymańskiego w kontekście wizyty w Warszawie kanclerz Niemiec Angeli Merkel.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym w marcu został Onet.pl, za sprawą publikacji notatki na temat amerykańskich sankcji wobec polskich władz. Kolejne pozycje zajmują Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce dzięki wywiadowi z Andrzejem Dudą. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Plus. Drugie miejsce zajęło Radio Gdańsk, a trzecie miejsce "Gazecie Wrocławskiej". Radio Plus zawdzięcza swoją pozycję wypowiedzi Wojciecha Hermelińskiego o pracy urzędników wyborczych.
Źródło: Instyt Monitorowania Mediów