logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RMF FM otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w styczniu 2022

  PR 04.03.2022, przeczytano 1778 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z najnowszego raportu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, ranking główny za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM cytowana niemalże 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań. Do TOP 15 ze wzrostami aż o siedemdziesiąt i pięćdziesiąt sześć miejsc awansowały kolejno miesięcznik Perspektywy i tygodnik Sieci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rmf-fm-otwiera-ranking-najbardziej-opiniotworczych-mediow-w-styczniu-2022,394986,artykul.html

W TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów stycznia 2022 niemal połowę zajmuje prasa – 47%, gdzie kolejno występują Rzeczpospolita, Sieci, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Perspektywy. Po 20% udziału uzyskują stacje telewizyjne, w kolejności TVN24, Polsat News i TVP Info oraz portale internetowe WP, Onet i Interia. Radio natomiast w styczniowym zestawieniu ogólnym stanowi 13%, a ten typ medium reprezentują tym razem tylko RMF FM i Radio ZET.

Sieci z ogromnym awansem za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim

Pierwsze miejsce z awansem o dwa miejsca względem grudnia 2021 zajmuje stacja RMF FM cytowana prawie 3,4 tys. razy przez innych dziennikarzy w kraju. Na drugim miejscu uplasował się portal Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań w innych mediach. W TOP 15 znalazł się tygodnik Sieci, który odnotował wzrost aż o pięćdziesiąt sześć miejsc. Na łamach pisma pojawił się wywiad z wicepremierem ds. bezpieczeństwa i prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym potwierdził on, że polskie służby korzystają z oprogramowania szpiegowskiego Pegasus. Jak podaje IMM, media licznie odwoływały się do tej rozmowy, która finalnie przełożyła się na dotarcie na poziomie ponad 120 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co oznacza, że każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z informacją o wywiadzie ponad 3 razy.

Rzeczpospolita utrzymuje pierwsze miejsce w prasie. Do zestawienia dołącza miesięcznik Perspektywy

Z liczbą niemalże 2,2 tys. cytowań pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych niezmiennie zajmuje Rzeczpospolita. Zaraz za dziennikiem uplasował się tygodnik Sieci, a podium z wynikiem 1,7 tys. powołań zamyka Gazeta Wyborcza, która w styczniu między innymi relacjonowała sprawę afery Pegasusa i informowała o szczegółach zakupu systemu szpiegującego. Perspektywy z awansem aż o dwadzieścia siedem miejsc i wynikiem 964 wzmianek w innych mediach – zajmują miejsce siódme w styczniowym zestawieniu prasy. Miesięcznik opublikował coroczny ranking szkół średnich, na który inne tytuły licznie się powoływały.

ilustracjastrzałka

TVN24 numerem jeden wśród stacji telewizyjnych

Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24 z wynikiem 2 tys. cytowań. Inne media powoływały się na stację między innymi za sprawą rozmowy dziennikarza redakcji – Konrada Piaseckiego z Adamem Niedzielskim, w której szef resortu zdrowia poinformował o przekroczeniu bariery stu tys. zgonów spowodowanych COVID-19 i zapowiedział wzrosty zachorowań w najbliższych tygodniach. Drugie miejsce w styczniowym zestawieniu zajmuje Polsat News (1,3 tys.), a awansem o jedno miejsce podium zamyka TVP Info (1 tys.). Wzrost o trzy pozycje odnotowała stacja TV Republika – 307 wzmianek, a także TVP2 uzyskując w styczniu 134 cytowania i wchodząc tym samym do rankingu TOP 10.

ilustracjastrzałka

Podium stacji radiowych niezmiennie zajmują RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24

Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce utrzymuje stacja RMF FM. Najwyższy skok powołań odnotowano trzeciego stycznia, kiedy minister zdrowia na antenie radia odniósł się do przewidywań dotyczących wzrostu zachorowań w piątej fali pandemii koronawirusa, wysokiego ryzyka zarażenia się wariantem Omikron i zachęcał do szczepień. Wg wyliczeń IMM, każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się ponad 5 razy z informacjami RMF FM, na które inni dziennikarze powoływali się w styczniu 3,4 tys. razy. Drugie miejsce w zestawieniu należy do Radia Zet, do którego redaktorzy innych tytułów odnosili się w styczniu 1,7 tys. razy. Podium ponownie zamyka Polskie Radio 24 z wynikiem 815 cytowań. Wzrost o jedno oczko w stosunku do grudnia odnotowało Radio Maryja i Radio Wrocław.

ilustracjastrzałka

Onet przejmuje prowadzenie wśród portali internetowych

Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych znalazł się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w styczniu 2,7 tys. razy. Portal informował wówczas między innymi o wycieku do sieci bazy zasobów wojska polskiego. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań, a podium ponownie zamyka Interia, tym razem z liczbą 2,2 tys. cytowań. Awansując o dwie pozycję z wynikiem 790 cytowań, na czwartym miejscu uplasował się portal wPolityce. Największy skok cytowalności odnotowano po rozmowie redakcji z europosłanką PiS, Anną Zalewska, która skrytykowała wypowiedź polskiego ambasadora Mirosława Jasińskiego nt. sporu o Turów. Awans o trzy miejsca w zestawieniu odnotował Pudelek.

ilustracjastrzałka

Sieci i Gazeta Polska na topie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników

Sieci z awansem o siedem miejsc zajmują pozycję pierwszą w rankingu tygodników i dwutygodników. Gazeta Polska na drugim miejscu z wynikiem sześćdziesięciu cytowań więcej (266), niż w zeszłym miesiącu między innymi za sprawą rozmowy z ministrem sprawiedliwości Zbigniewem Ziobro, w której poinformował, że prokuratora wystąpiła z wnioskiem o aresztowanie Romana Giertycha. Podium zamyka magazyn Viva z liczbą 205 powołań w innych mediach. W zestawieniu znalazły się również tygodniki Do Rzeczy (195) i Wprost (166).

ilustracjastrzałka

Perspektywy na pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

Awansując o trzy oczka miesięcznik Perspektywy, otwiera styczniowy ranking miesięczników i dwumiesięczników. Na drugim miejscu uplasował się Forbes z wynikiem 146 cytowań, a zaraz za nim cytowany 111 razy magazyn Twój Styl. Press z wynikiem 104 powołań zajmuje pozycję czwartą, a przeskakując o jedno miejsce w zestawieniu, pojawia się Zwierciadło z wynikiem 24 cytowań.

ilustracjastrzałka

Money powraca w internetowych mediach ekonomiczno – biznesowych

TOP5 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym w styczniu niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, Forbesa i Parkietu. Awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zyskuje Money z wynikiem 363 powołań, który między innymi rozmawiał z ekspertami nt. wzrostu cen energii w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Na podium znalazł się również Business Insider Polska i Bankier.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski awansują w zestawieniu mediów regionalnych

Ex aequo na pierwszym miejscu w styczniowym rankingu mediów regionalnych pojawiają się Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski z wynikiem 104 wzmianek. Lokalna gazeta codzienna na początku stycznia informowała między innymi o ponownym otwarciu obwodnicy Kraśnika, zorganizowanym specjalnie dla polityków Prawa i Sprawiedliwości. Natomiast dziennik społeczno-polityczny należący do Polska Press donosił o nowinkach ze świata piłki nożnej, między innymi o prawdopodobnych transferach Jana Bednarczyka i Dawida Kownackiego. Ranking mediów regionalnych w styczniu zamyka z awansem o dwa miejsca i liczbą 67 powołań Dziennik Zachodni.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 628 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2022 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
Większa widownia przychody – TVP podsumowuje Euro 2024
Podczas zakończonych właśnie mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zgromadziła przed telewizorami 2,6 miliona widzów oraz 800 tys. e-widzów więcej niż podczas poprzedniego turnieju – Euro 2020. W mediach społecznościowych TVP pokonało wszystkie inne serwisy sportowe. Wyniki widowni przełożyły się na wzrost przychodów komercyjnych o 12%.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764