logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RMF FM ponownie najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

  PR 30.03.2023, przeczytano 1279 razy
ilustracjastrzałka

Na szczycie najbardziej opiniotwórczych mediów już drugi miesiąc z rzędu utrzymuje się RMF FM. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), stacja w lutym 2023 roku odnotowała ponad 1,7 tys. cytowań w polskich mediach. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą ponad 1,6 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje Rzeczpospolita, którą w lutym cytowano blisko 1,5 tys. razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rmf-fm-ponownie-najbardziej-opiniotworczym-medium-w-polsce,399466,artykul.html

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w kraju niezmiennie największy udział ma prasa — 33%, reprezentowana przez Rzeczpospolitą, Super Express, Gazetę Wyborczą, Dziennik Gazetę Prawną oraz Fakt. Po 27% udziału w rankingu przypada portalom internetowym (Wirtualna Polska, Onet, Interia i Wirtualne media) oraz telewizji w kolejności TVN24, TVN, Polsat News, TVP Info. Najmniejszy udział w podziale na typ mediów, bo zaledwie 13%, mają stacje radiowe RMF FM oraz Radio ZET.

RMF FM ponownie liderem opiniotwórczych mediów

Miejsce pierwsze w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów po raz kolejny zajmuje RMF FM z wynikiem ponad 1,7 tys. odwołań. W lutym polskie media najczęściej powoływały się na ujawnioną przez radio informację na temat skargi Komisji Europejskiej przeciwko Polsce do TSUE w związku z decyzją Trybunału Konstytucyjnego, który uznał postanowienia traktatów UE za niezgodne z Konstytucją RP i zakwestionował zasadę pierwszeństwa prawa UE nad krajowym. O wiadomości tej jako pierwsza poinformowała korespondentka RMF FM w Brukseli, Katarzyna Szymańska-Borginon. Na drugiej pozycji, z awansem o dwa miejsca, znalazła się Wirtualna Polska wzmiankowana przez inne tytuły mediowe ponad 1,6 tys. razy. Dziennikarze redakcji pierwsi poinformowali o połączeniu sił Porozumienia i AGROunii, które mają pod jednym szyldem wystartować w jesiennych wyborach parlamentarnych. Podium zamyka Rzeczpospolita z liczbą blisko 1,5 tys. odwołań w innych mediach. Dziennik jako pierwszy dotarł między innymi do badania UCE Research i platformy ePsycholodzy.pl, które alarmuje o pogarszającym się stanie zdrowia psychicznego wśród Polaków. Gazeta zwróciła uwagę, że autorzy badania szacują, że straty dla gospodarki wywołane depresją mogą nad Wisłą sięgać pułapu nawet ok. 2 mld zł rocznie. Tylko w 2021 r. zaburzenia psychiczne były powodem blisko 26 mln dni absencji pracowniczych w Polsce.

Wzrost o cztery oczka odnotował TVN24 z wynikiem 1,4 tys. cytowań. Na antenie programu „Fakty po Faktach” dziennikarka Diana Rudnik przeprowadziła rozmowę z Donaldem Tuskiem, który negatywnie skomentował tzw. program „willa plus”, zapowiadając wprowadzenie planu „cela plus” dla „wszystkich, którzy w sposób tak bezprzykładny i tak świetnie zorganizowany jeśli chodzi o pieniądze zbudowali system dojenia państwa i publicznych pieniędzy”.

Sieci z awansem o dwadzieścia dwie pozycje

Liderem opiniotwórczych tytułów prasowych niezmiennie pozostaje Rzeczpospolita – w lutym cytowana prawie 1,5 tys. razy. Z awansem o dwie pozycje i wynikiem 1,3 tys. wzmianek, na miejscu drugim jest Super Express, który jako pierwszy potwierdził informację o śmierci Mateusza Murańskiego, 29-letniego zawodnika federacji Fame MMA i High League. Podium zamyka Gazeta Wyborcza, która była cytowana w ubiegłym miesiącu prawie 1,3 razy. W rankingu prasy z awansem aż o dwadzieścia dwie pozycje znalazło się Sieci z liczbą 537 odniesień w innych mediach. Dwutygodnik opublikował rozmowę z Jarosławem Kaczyńskim, w której prezes PiS porównał stawkę zbliżającego się głosowania do wyborów z 1989 roku. Jego zdaniem będą to wybory o niepodległość Polski, a także o społeczno-gospodarczy model rozwoju.

ilustracjastrzałka

TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją w kraju

Na miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24 z wynikiem prawie 1,5 tys. powołań w innych mediach. Druga pozycja także należy do stacji z grupy Warner Bros. Discovery – TVN, wzmiankowanej przez inne redakcje w kraju 1,1 tys. razy. Podium zamyka Polsat News, na który media powoływały się w lutym 836 razy. W lutym na antenie stacji wypowiedział się szef MON Tomasz Siemoniak, który przyznał, że likwidacja i łączenie jednostek to naturalny proces w przechodzeniu na armię zawodową. W zestawieniu o dwa oczka awansowały stacje Canal+ oraz Polsat Sport.

ilustracjastrzałka

Radio Poznań i Radio Plus awansują do zestawienia stacji radiowych

RMF FM z wynikiem ponad 1,7 tys. odniesień w innych mediach stale utrzymuje się na szczycie najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na drugim miejscu znajduje się Radio Zet wzmiankowane 1,4 tys. razy. Dziennikarze stacji przeprowadzili w zeszłym miesiącu między innymi wywiad z Przemysławem Czarnkiem. Minister edukacji zapowiedział w rozmowie, że jest przeciwny używania telefonów komórkowych na lekcjach i w czasie przerw, zwłaszcza w szkołach podstawowych. Klarowna decyzja w tej sprawie może zapaść przed wyborami. Podium zamyka Program I Polskiego Radia z wynikiem 382 cytowań. Awans o dwie pozycje odnotowała regionalna rozgłośnia Radio Poznań, na której treści media powoływały się 105 razy. Według informacji Radia Poznań funkcjonariusze CBA zatrzymali w lutym zastępcę byłego burmistrza Murowanej Gośliny i kobietę pełniącą funkcję sekretarza gminy.

ilustracjastrzałka

Wirtualna Polska na szczycie TOP 10 portali internetowych

Pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych utrzymuje Wirtualna Polska, do której informacji dziennikarze odwoływali się ponad 1,6 tys. razy. Kolejną pozycję zajmuje Onet z liczbą ponad 1,3 tys. cytowań. Na początku miesiąca portal opublikował głośny reportaż Janusza Schwertnera „Droga na rzeź” o znęcaniu się nad zwierzętami w jednej z polskich ubojni. Podium zestawienia zamyka Interia wzmiankowana 1 tys. razy, która przeprowadziła między innymi wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim na temat wprowadzenia w tym roku wakacji kredytowych. Największy awans, bo aż o pięć oczek w górę w porównaniu do poprzedniego miesiąca, zanotował portal Wpolityce (526 odwołań).

ilustracjastrzałka

Sieci na szczycie zestawienia tygodników i dwutygodników

W lutowym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje Sieci (537 wzmianek), które awansowało w zestawieniu aż o siedem miejsc. Kolejne miejsce na podium należy do Wprost, do którego tym razem inne tytuły odnosiły się 373 razy. Na trzeciej pozycji jest Viva z liczbą 283 powołań w mediach, a następnie Do Rzeczy, które uzyskało 228 wzmianek. TOP 5 zamyka Newsweek (z liczbą 212 cytowań).

ilustracjastrzałka

Triumf Forbesa w rankingu miesięczników i dwumiesięczników

Forbes z wynikiem 158 cytowań awansuje na pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. W lutym tytuł prasowy opublikował chętnie cytowany przez media ranking 100 najbogatszych Polaków. Na miejscu drugim uplasował się miesięcznik branżowy Press cytowany w lutym 107 razy, podium z awansem o dwa miejsca zamyka Twój Styl z wynikiem 89 cytowań. W zestawieniu TOP 5 znalazły się także Perspektywy (76) oraz Elle (27).

ilustracjastrzałka

Money numerem jeden w rankingu portali ekonomiczno-biznesowych

Na pierwsze miejsce w zestawieniu portali biznesowych awansuje Money z liczbą 457 powołań. W ubiegłym miesiącu dziennikarze między innymi nagłośnili kryzys w branży mleczarskiej dotyczący spadku cen masła w sklepach spożywczych. Na drugiej i trzeciej pozycji znajdują się kolejno Business Insider (326) oraz Bankier (155). Zestawienie z kolei zamykają Obserwatorfinansowy.pl (89) i Wnp (46).

ilustracjastrzałka

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsca stale zajmują Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Puls Biznesu i Parkiet.

ilustracjastrzałka

Rynek Zdrowia utrzymuje pozycję lidera rankingu mediów o tematyce zdrowotnej

Rynek Zdrowia ponownie zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu mediów o tematyce medycznej i zdrowotnej. Na kwartalnik docierający głównie do środowiska medycznego dziennikarze powoływali się w lutym 133 razy. Redakcja między innymi przeprowadziła wywiad z ministrem Adamem Niedzielskim. Szef resortu zdrowia potwierdził, że nie będzie zmian w ustawie o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych. Miejsce drugie należy do portalu Medonet (87 cytowań), a podium zamyka Puls Medycyny (50). W TOP 5 znalazł się także miesięcznik Medycyna Praktyczna wzmiankowany przez inne media 25 razy, a ranking zamyka portal Poradnik Zdrowie mający zaledwie pięć cytowań mniej (20).

ilustracjastrzałka

Zmiany w TOP 5 mediów regionalnych. Gazeta Krakowska powraca na szczyt zestawienia

Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o trzy pozycje zostaje Gazeta Krakowska z liczbą 107 cytowań w innych mediach. W lutym pojawiła się informacja na temat pojawienia się w okolicach Nowego Sącza tajemniczego zwierzęcia przypominającego pumę. Dziennik jako pierwszy potwierdził tę wiadomość w rozmowie z przedstawicielami tamtejszego nadleśnictwa. Drugie miejsce z wynikiem 105 wzmianek utrzymuje Radio Poznań, a podium zamyka Radio Wrocław z liczbą 85 odniesień w innych mediach. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Głos Wielkopolski (81), który awansował o trzy pozycje, oraz – ze skokiem o jedno oczko – Dziennik Bałtycki (70).

ilustracjastrzałka

W TOP 10 wydawnictw. Awanse TVN Warner Bros. Discovery i Agory

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy, były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce blisko 4 tys. razy. Na drugim miejscu utrzymuje się grupa Cyfrowy Polsat z łącznym wynikiem ponad 2,7 tys. wzmianek badanych tytułów. Podium zamyka Wirtualna Polska Media (Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się 2,6 tys. razy w innych mediach. Zaledwie pięć wzmianek mniej ma grupa TVN Warner Bros. Discovery i jej tytuły TVN24, TVN, TVN24 Biznes i Świat, TVN Turbo. Awans względem poprzedniego miesiąca odnotowała także grupa Agora (2 tys.) reprezentowana wówczas przez Gazetę Wyborczą, portale Gazeta.pl, Plotek, Sport.pl oraz TOK FM.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości 30 640 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 28 lutego 2023 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764