logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RMF FM z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

  PR 20.12.2022, przeczytano 1519 razy
ilustracjastrzałka

Listopadowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera RMF FM. Według Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) na stację inni dziennikarze w kraju powoływali się 2,4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła Rzeczpospolita z wynikiem ponad 1,9 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska liczbą 1,8 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o osiemnaście oczek odnotowała zaś stacja telewizyjna — TVP Sport.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rmf-fm-z-tytulem-najbardziej-opiniotworczego-medium-w-kraju,398420,artykul.html

Prasa z największym udziałem w TOP 15

W najnowszym zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów listopada największe udziały mają prasa, którą kolejno reprezentują Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express, Gazeta Wyborcza i Fakt oraz stacje telewizyjne: TVP Info, TVN24, Polsat News, TVN i TVP Sport. 20% udziału mają zaś portale internetowe Wirtualna Polska, Onet i Interia. Natomiast rozgłośnie radiowe RMF FM i Radio ZET stanowią 14% zestawienia ogólnego.

Na pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce po zaledwie miesiącu przerwy powraca RMF FM. W listopadzie na antenie stacji przeprowadzono między innymi rozmowę z minister klimatu i środowiska Anną Moskwą, która w popołudniowym programie Piotra Salaka zaprzeczyła informacjom na temat wprowadzenia podatku „jądrowego”, który miałby wspomóc budowę elektrowni w Polsce. Miejsce drugie w zestawieniu zajmuje Rzeczpospolita, która jako pierwsza opublikowała wyniki badania na temat decyzji zakupowych Polaków po wzroście poziomu inflacji. Natomiast Wirtualna Polska, zamykająca podium głównego zestawienia, w drugiej połowie miesiąca między innymi poinformowała o zatrzymaniu byłych członków Polskiego Związku Piłki Nożnej. Jak przekazała redakcja portalu, miało to związek z toczącym się w szczecińskiej prokuraturze procesie o nieprawidłowościach w PZPN.

Na miejscu szóstym znalazł się Dziennik Gazeta Prawna, który z liczbą 1,3 tys. cytowań awansował aż o pięć pozycji. Dziennikarze innych redakcji w listopadzie najczęściej odwoływali się do opublikowanej przez gazetę informacji na temat uwag, które zgłosiła Komisja Europejska w zakresie wprowadzonej przez polski rząd tarczy antyinflacyjnej. Najwyższy awans, aż o osiemnaście miejsc w zestawieniu zanotował TVP Sport wzmiankowany wówczas 694 razy. Zdecydowany skok liczby cytatów zapewniły stacji relacje z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze oraz wywiady na żywo z piłkarzami i sztabami trenerskimi.

DGP powraca na podium, do zestawienia awansuje Sieci i Do Rzeczy

Rzeczpospolita z liczbą 1,9 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera rankingu tytułów prasowych. Na drugie miejsce w zestawieniu awansuje Dziennik Gazeta Prawna, na który inne media powoływały się w listopadzie 1,3 ty. razy. Natomiast podium zamyka Super Express z wynikiem niewiele niższym – 1,2 tys. wzmianek. Największy wzrost, bo aż o dwanaście pozycji zanotowało Sieci (351 cytowań). Tygodnik najwięcej powołań odnotował na początku miesiąca po publikacji wywiadów z wicepremierem Jackiem Sasinem o zabezpieczeniu energetycznym dla Polski oraz z prezydentem Andrzejem Dudą na temat spełnienia przez Polskę warunków Komisji Europejskiej, by otrzymać pieniądze z KPO.

ilustracjastrzałka

TVP Info, TVN24 i Polsat News liderami zestawienia stacji telewizyjnych

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVP Info z wynikiem prawie 1,8 tys. odwołań. Tytuł wzrost cytowalności odnotował za sprawą wystąpień prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Mateusza Morawieckiego, którzy komentowali na antenie sprawę eksplozji rakiety przeciwlotniczej w Przewodowie. Pozycja druga należy do TVN24, na której informacje inne redakcje powoływały się w listopadzie prawie 1,2 tys. razy. Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje Polsat News z liczbą ponad 1 tys. cytowań. Awanse w zestawieniu odnotowały zaś kolejno stacje TVP Sport, Polsat oraz TV Republika.

ilustracjastrzałka

Radio Lublin oraz Radio Gdańsk awansują do TOP 10 stacji radiowych w kraju

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem ponad 2,4 tys. odwołań w innych tytułach mediowych w Polsce. Na drugim miejscu w rankingu znajduje się Radio ZET z liczbą ponad 1,2 tys. powołań. Podium zamyka Program I Polskiego Radia, którego informacje inne redakcje w poprzednim miesiącu cytowały 599 razy. Do rankingu zakwalifikowały się także rozgłośnie lokalne. Na siódme miejsce awansowało Radio Lublin, na publikacje którego dziennikarze innych mediów w kraju powoływali się w listopadzie 204 razy. Stacja jako pierwsza relacjonowała wydarzenia z Przewodowa w powiecie hrubieszowskim, gdzie doszło do eksplozji rakiet przeciwlotniczych. Najwyższy skok aż o osiem pozycji odnotowało Radio Gdańsk wzmiankowane wówczas 145 razy. Na początku miesiąca na antenie stacji przeprowadzono wywiad z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, w którym określił członków opozycji jako przedstawicieli genderowskich rewolucjonistów.

ilustracjastrzałka

Wirtualna Polska liderem portali, serwis W Polityce z awansem o trzy pozycje

W listopadzie miano lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych utrzymała Wirtualna Polska z liczbą 1,8 tys. powołań. Na drugim miejscu z niewiele niższym wynikiem ponad 1,7 tys. powołań znalazł się Onet. W listopadzie redakcja opublikowała kolejne oskarżenia wobec byłego prezesa PZT Mirosława Skrzypczyńskiego, który przez lata miał stosować przemoc fizyczną i psychiczną wobec rodziny i trenowanych zawodniczek. Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia, cytowana przez inne redakcje w kraju 935 razy. Kolejne miejsce ze skokiem o jedno oczko w górę należy do tytułu Wirtualne Media (503 powołania), którego dziennikarze jako pierwsi poinformowali, że w tym roku na Sylwestrze Marzeń organizowanym przez TVP zabraknie występu Maryli Rodowicz. Największy awans, aż o pięć pozycji w zestawieniu zanotował zaś serwis W Polityce (453), zajmując szóste miejsce w rankingu. Redakcja internetowa w poprzednim miesiącu przeprowadziła między innymi wywiad z ministrem Michałem Dworczykiem, który potwierdził, że władze ukraińskie wydały pozwolenie na rozpoczęcie prac archeologiczno-poszukiwawczych mogiły Polaków zamordowanych przez oddział UPA w lutym 1945 roku w miejscowości Puźniki na Podolu. Według polityka jest to ważny krok do rozwiązania trudnych spraw w relacjach polsko-ukraińskich.

ilustracjastrzałka

Awans Sieci oraz Do Rzeczy w zestawieniu tygodników i dwutygodników

Zestawienie polskich tygodników i dwutygodników otwierają Sieci z liczbą 321 odwołań w innych mediach. Drugie miejsce należy do Wprost, który w listopadzie był wzmiankowany przez innych dziennikarzy w kraju 309 razy. W listopadzie tygodnik opublikował między innymi informację o szeroko zakrojonych cięciach budżetowych, o których miał zdecydować Jarosław Kaczyński. Według informatora gazety, na skutek tej decyzji miał zostać wstrzymany plan budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podium zamyka Newsweek, na którego treści inni redaktorzy powoływali się łącznie 284 razy. Awans o trzy pozycje i wejście do TOP 5 odnotowało Do Rzeczy z wynikiem 267 cytowań. Zestawienie z liczbą 237 powołań zamyka zaś Viva.

ilustracjastrzałka

Forbes utrzymuje pozycję lidera, awans Przekroju do TOP 5

Magazyn Forbes podobnie jak w zeszłym miesiącu otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 133 odwołań w innych mediach. Kolejne miejsce zajmuje dwumiesięcznik branżowy Press, który w listopadzie cytowano łącznie 97 razy. Podium zamyka Twój Styl z wynikiem 68 wzmianek w innych mediach. Na miejscu czwartym znalazło się Zwierciadło liczbą 40 powołań. TOP 5 zamyka natomiast kwartalnik Przekrój cytowany w listopadzie 30 razy.

ilustracjastrzałka

Money liderem portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

W listopadzie zestawienie portali biznesowych otwiera Money (410 cytowań). Portal w poprzednim miesiącu jako pierwszy potwierdził informacje na temat reklamacji węgla zakupionego przez samorządy. Redakcja serwisu ustaliła, że gospodarstwa domowe nie będą miały możliwości zareklamowania węgla dystrybuowanego przez samorządy, ponieważ to asortyment, a nie jakość surowca jest przedmiotem uzgodnień między gminą a dostawcą. Na miejscu drugim z zaledwie dwoma wzmiankami mniej znalazł się portal Business Insider (408). Podium zamyka zaś Bankier (175), a dalej w rankingu znalazł się Obserwator finansowy (34) oraz Wnp (27).

ilustracjastrzałka

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita (1,9 tys. odwołań). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje Dziennik Gazeta Prawna (1,3 tys. powołań), a podium z awansem o jedną pozycję zamyka Puls Biznesu z liczbą 176 cytowań w pozostałych mediach. W zestawieniu ponownie znalazł się Forbes (133) oraz Parkiet (25), który z kolei zamyka ranking.

ilustracjastrzałka

Nowe tytuły w TOP mediów regionalnych

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych z awansem aż o siedemnaście miejsc zajmuje Polska Metropolia Warszawska. W listopadzie na jej publikacje powoływano się łącznie 229 razy. Największą liczbę cytowań dziennik zanotował dzięki rozmowie z szefem MSWiA Mariuszem Kamińskim, który poinformował, że nie odnotowano zwiększonego ruchu na przejściach granicznych w związku z problemami energetycznymi w Ukrainie. Drugie miejsce w rankingu z awansem o siedem pozycji należy do Radia Lublin (204 cytowania), a podium zamyka Radio Gdańsk z liczbą 145 wzmianek, który z kolei awansował aż o czternaście miejsc. Z awansem o sześć oczek w górę na czwartym miejscu znalazł się Dziennik Wschodni (119). Zestawienie TOP 5 zamyka Głos Wielkopolski z wynikiem 96 wzmianek w innych mediach.

ilustracjastrzałka

Ringier Axel Springer liderem zestawienia wydawnictw

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów łącznie 4,6 tys. razy. Drugą pozycję z awansem o dwa miejsca zajmuje Telewizja Polska (3 tys.), do której należą TVP Info, TVP1, TVP2, TVP3, TVP Sport. Dalej na podium Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 2,8 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP. Na kolejnym miejscu znalazł się Cyfrowy Polsat (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 2,7 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju. Awans o dwie pozycje odnotowało Bauer Media Group (2,5 tys.) reprezentowanego przez RMF FM, Twój Styl, Świat seriali oraz Pani.

Analizę częstotliwości 33 254 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 30 listopada 2022 roku.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Outdoor w badaniu Mediapanel
Wyniki badania Mediapanel obejmują kolejne medium – outdoor – z uwzględnieniem nośników tradycyjnych (OOH) i cyfrowych (Digital OOH). Włączenie pomiaru reklamy zewnętrznej do badania jest wspólną inicjatywą reprezentantów rynku out of home oraz Gemius. Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą (dawniej IGRZ). Użytkownicy Mediapanelu uzyskali...
Piłka w grze: kolejki pełne emocji, ale to Legia i Lewandowski królują w mediach
Mimo zaledwie trzech rozegranych kolejek meczowych w ubiegłym miesiącu piłkarska Polska nie mogła narzekać na nudę. Już w pierwszym dniu września padło aż osiem bramek w niezwykle emocjonującym starciu Pogoni Szczecin ze Śląskiem Wrocław (5:3). Następnie zgrupowanie kadry miało wskazać kierunek, którym będzie podążać reprezentacja, ale zamiast odpowiedzi, w mediach...
#zróbsobiedobrze - kampania w Chillizet
Ruszyła kampania społeczna #zrobsobiedobrze, której organizatorami są Chillizet i marka biżuteryjna Oplotka. Potrwa do końca października. Jej celem jest edukacja w zakresie profilaktyki dotyczącej raka piersi.
Stacje nadające pod brandem ESKA z wyższą słuchalnością
Wszystkie trzy stacje nadające pod marką ESKA: Radio ESKA, ESKA2 i ESKA Rock odnotowały wzrost słuchalności rok do roku. Wyższe są zarówno udziały w czasie słuchania jak i zasięgi dzienne.
Programy rozrywkowe Telewizji Polskiej zyskują widzów
„Rolnik szuka żony” i „The Voice of Poland” w miniony weekend były najliczniej oglądanymi programami rozrywkowymi na rynku telewizyjnym. Oba formaty TVP z odcinka na odcinek zyskują widzów. W niedzielę, 6 października ponad 1,7 mln widzów obejrzało w momencie najwyższej oglądalności odcinek serialu TVP1 „Gra z cieniem”. W TOP10...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764