logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Robert Lewandowski – król social mediów

  PR 08.09.2017, przeczytano 1346 razy

To nie był dobry tydzień dla gwiazdy reprezentacji Polski i Bayernu Monachium – Roberta Lewandowskiego. Polacy najpierw przegrali z Danią 0:4 mecz w kwalifikacjach do mistrzostw świata w Rosji, a potem sędziowie okradli „Lewego” z przepięknej bramki w pojedynku z Kazachstanem. Na pocieszenie pozostał mu gol z rzutu karnego w tejże rywalizacji i status króla social mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/robert-lewandowski-%E2%80%93-krol-social-mediow,33668,artykul.html

Zgrupowanie reprezentacji Polski rozpoczęło się 28 sierpnia, a zakończyło po poniedziałkowym meczu z Kazachami. Agencja komunikacji marketingowej Abanana, wykorzystując narzędzia UNAMO, sprawdziła, jak zainteresowanie kadrą Polski i Robertem Lewandowskim przełożyło się na ekwiwalent reklamowy (AVE) w social mediach w tym okresie. Mówiąc wprost: AVE wyraża liczbę pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą.

W zaledwie tydzień w social mediach pojawiło się 150 040 wzmianek o Robercie Lewandowskim. Liczba komentarzy? Ponad 50 tysięcy. Liczba polubień? Prawie 1 400 000.

ilustracjastrzałka

Najwięcej wypowiedzi było oczywiście w dniu meczów, a prym wiedli mężczyźni. Porażkę z Danią komentowało prawie 27 000 panów i co ciekawe - 6 500 pań. Mecz z Kazachami odpowiednio prawie 20 000 mężczyzn i 5000 kobiet. Jak widać, problemy bardziej nas mobilizują, przynajmniej do wyrażania emocji. Niekiedy błyskotliwe, dowcipne, w wielu przypadkach dosadne wpisy skutecznie pozwalały nam odreagować złość i zarazem natychmiast bratać się z podzielającymi naszą opinię kibicami futbolu.

ilustracjastrzałka

Gdzie królował Lewandowski? Przede wszystkim na Facebooku. Tam nazwisko Roberta zostało wymienione ponad 120 000 razy, na Twitterze 6 108. Nic dziwnego – Facebook to współcześnie miejsce dzielenia się informacjami przez zwykłych ludzi, a Twitter jest domeną dziennikarzy.

ilustracjastrzałka

Jak przeniosło się to na estymowany ekwiwalent reklamowy w social mediach? Lewandowski osiągnął oszałamiający wynik: 1 529 411 USD, czyli prawie 5 500 000 PLN. Nic więc dziwnego, że piramida finansowa Polskiego Związku Piłki Nożnej ma się doskonale. Dziś Lewandowski to przysłowiowa kura znosząca złote jaja.

Skoro w ciągu jednego tygodnia Lewandowski pojawia się tyle razy w social mediach w Polsce, to ile wynosi AVE w skali całego roku? To już porażające liczby. 5 038 129 wzmianek, 107 488 201 polubień, 2 485 491 komentarzy, estymowany ekwiwalent reklamowy – 100 294 278, czyli ponad 350 000 000 złotych.

ilustracjastrzałka

Szanowni Państwo, pokłońmy się królowi, przed Wami Robert Lewandowski. Jak wiadomo: każdy król ma swoją królową.

Anna Lewandowska nie zamierza być gorsza od męża, ale, co oczywiste, nie dorównuje mu w statystykach. Jednak na polskim rynku jest niepodważalną gwiazdą, której AVE wynosi 24 471 293 USD. 

Dziś małżeństwo Lewandowskich jest dobrze prosperującą marką, z którą chcą się wiązać najwięksi na świecie. Oni sami zaś nie zapominają o tym, co najważniejsze, czyli o rodzinie i najbliższych. Są szczęśliwymi rodzicami kilkumiesięcznej Klary, a by innym przyczynić szczęścia, wspomagają wiele akcji charytatywnych. Co ważne, Klara w oficjalnych kanałach social mediów rodziców pojawia się bardzo rzadko. Czy kiedyś i ona zostanie ich księżną?

Źródło: Abanana

www.abanana.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764