logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?

  PR 22.02.2021, przeczytano 750 razy
ilustracja

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/robotyzacja-w-drukarni.-kto-moze-z-niej-skorzystac,390297,artykul.html

Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich historia sięga przełomu lat 50. i 60. XX wieku - początkowo wykorzystywane w przemyśle wojskowym i badawczym, szybko podbiły branżę motoryzacyjną (do dziś to właśnie przemysł elektromaszynowy jest głównym odbiorcą robotów przemysłowych). Rzecz jasna trudno porównywać dzisiejsze, na wskroś nowoczesne i wydajne konstrukcje, do ich nieco topornych pierwowzorów sprzed kilkudziesięciu lat.

Prócz wspomnianego przemysłu elektromaszynowego, roboty wykorzystuje się dziś głównie w budownictwie, przemyśle wydobywczym, rolnictwie, transporcie, farmacji i medycynie. Do tej pory rzadko wykorzystywała je poligrafia - dlaczego?

Odciążając pracownika

– Jedną z możliwych odpowiedzi na tak postawione pytanie jest poziom zaawansowania samych maszyn drukarskich - mówi Rafał Osiekowicz, Marketing & Competence Manager w Canon Polska. – Proces druku cyfrowego to niezwykle zaawansowana kwestia, dodatkowo wciąż rozwijana przez producentów, szukających nowych rozwiązań w imię wydajności, ekonomii i ekologii. Nowoczesne maszyny drukujące nie wymagają pomocy robotów, bo zazwyczaj same pobierają materiał do druku, pokrywają go atramentem, wykańczają i oddają użytkownikowi – wylicza.

W pracy drukarza pojawiają się jednak momenty, kiedy pomoc robota może być nieoceniona. To głównie przypadek realizacji dużych, powtarzalnych zleceń, wykonywanych na twardych materiałach. Przykład? Kilkaset reklam drukowanych na twardych płytach kompozytowych. Każdą taką płytę trzeba umocować na ploterze, poczekać na koniec procesu druku, następnie przenieść ją kilka metrów dalej na stół tnący, dociąć i odłożyć na stos gotowych produktów.

- Tego typu zlecenia niepotrzebnie pochłaniają czas i energię pracowników drukarni - tłumaczy Rafał Osiekowicz. – A to najcenniejsze dziś wartości – dodaje.

Aby odciążyć drukarzy, specjaliści Canon nawiązali współpracę z holenderską firmą Rolan Robotics. Rezultatem jest całkowite zrobotyzowanie nowoczesnych ploterów płaskich Arizona oraz stołów tnących Zünd. Ramię robota pobiera niezadrukowane nośniki z palety, umieszcza je w stacji pasowania i odwracania (układającej nośniki zarówno w poziomie, jak i pionie), a następnie montuje nośnik na ploterze. Jeśli podłoże ma być zadrukowane po obu stronach, robot zwraca nośnik do stacji odwracania, aby za chwilę umieścić go ponownie na ploterze.

Kiedy drukowanie dobiegnie końca, robot przenosi zadrukowany nośnik na stół tnący. Odpowiednie oprogramowanie przetwarza instrukcje wykańczania i wysyła polecenie do modułu tnącego. Po cięciu, bigowaniu lub frezowaniu robot może pobrać gotowy produkt z modułu tnącego oraz przenieść odpadki do odpowiedniego pojemnika.

Żadne z powyższych zadań nie wymaga interwencji operatora.

Dla kogo robotyzacja?

– Doświadczenia firm, które zainstalowały podobne urządzenia, są jednoznaczne: roboty oznaczają wyraźną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników, którzy mogą skupić się na innych zadaniach, bardziej wymagających ludzkiej wiedzy i uwagi - przekonuje Rafał Osiekowicz. - Co więcej, takie systemy mogą pracować dzień i w nocy, bez jakichkolwiek przerw. Warto jednak pamiętać, że to technologia przeznaczona głównie dla dużych producentów reklamy, którzy na swoich maszynach produkują spore nakłady – zaznacza ekspert Canon Polska.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764