logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Robyg zachęca do sprzątania plaży i dbania o wodę

  PR 27.03.2023, przeczytano 381 razy
ilustracja

Bałtyk to jedna z naszych najważniejszych atrakcji turystycznych, tymczasem w akwenie ląduje coraz więcej śmieci i zanieczyszczeń. Ma to katastrofalne skutki dla środowiska, a w konsekwencji również dla nas wszystkich. Działania są potrzebne tu i teraz, dlatego deweloper ROBYG zaplanował na 2023 rok szereg akcji, które mają na celu edukować w zakresie wody i problemów związanych z tym aspektem. Jedną z nich jest Spacer dla Bałtyku, który startuje 22 marca z okazji Dnia Ochrony Bałtyku i zachęca do pomagania przez sprzątanie okolicznych plaż przy dowolnej okazji. Każdy może wziąć w niej udział i odebrać wyjątkową nagrodę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/robyg-zacheca-do-sprzatania-plazy-i-dbania-o-wode,399419,artykul.html

Przedsięwzięcie organizowane przez ROBYG ma na celu ograniczenie ilości śmieci na bałtyckich plażach poprzez edukację i uwrażliwienie na tę kwestię. Aby się do niej odpowiednio przygotować, deweloper skorzystał z wiedzy eksperta, który pomógł nakreślić problem i zaproponować adekwatne rozwiązania.

–  Śmieci to jeden z problemów, z którymi mierzy się Bałtyk. Stanowią one nie tylko zagrożenie dla stanu środowiska morskiego i organizmów w nim żyjących, ale również obniżają atrakcyjność turystyczną i rekreacyjną danego rejonu. Większość śmieci znajdowanych na miejskich plażach jest pochodzenia lądowego, natomiast w pozostałych obszarach wybrzeża odpady zwykle docierają na plażę po sztormach, kiedy wyrzucane są na brzeg z morza. Według danych pochodzących z monitoringu HELCOM (międzynarodowa Komisja Ochrony Środowiska Morskiego Bałtyku), najczęściej spotykanymi zanieczyszczeniami na nadmorskich plażach są plastik i papier. – mówi Katarzyna Spich z Morskiego Instytutu Rybackiego – Państwowego Instytutu Badawczego - Dużą część śmieci na polskich plażach stanowią również niedopałki papierosów, które są pozostawiane przez użytkowników plaż. Odpady o dużych rozmiarach przede wszystkim obniżają estetykę danego miejsca, jednak z upływem czasu rozpadają się na mniejsze elementy (często mikroskopijnej wielkości), które z wiatrem mogą zostać przetransportowane z plaży do morza, gdzie mogą zostać pomylone przez organizmy z pokarmem. W ten sposób mogą trafić do sieci troficznej (sieci pokarmowej), co może być bezpośrednią przyczyną śmiertelności, ale również poprzez kumulację w organizmach mogą obniżać wartość odżywczą żywności pochodzenia morskiego. Śmieci mogą również mieć wpływ na atrakcyjność pod względem zasiedlenia danego obszaru przez zwierzęta. Warto być świadomym konsekwencji swoich działań i mieć na uwadze, że każdy z nas ma wpływ na jakość otaczającego nas środowiska.

Z jakimi zagrożeniami mierzy się Bałtyk?

Bałtyk jest morzem śródlądowym o dużym znaczeniu gospodarczym dla państw, które mają do niego dostęp. Strategiczne położenie akwenu wpływa na jego nadmierną eksploatację – zarówno pod kątem turystycznym, jak i energetycznym czy transportowym. O zagrożeniach dla Morza Bałtyckiego mówi się głównie w kontekście dużych inwestycji, takich jak budowa podwodnych gazociągów czy farm wiatrowych. Faktem jest, że wpływają one w istotny sposób na ekosystem morski, ale czynników zagrażających Bałtykowi jest zdecydowanie więcej. Zanieczyszczenie wód to także skutek działalności rolniczej i turystycznej.

Ta pierwsza prowadzi przede wszystkim do eutrofizacji. Związki zawarte w nawozach sztucznych – głównie azot i fosfor – trafiają do morza, powodując gwałtowny wzrost biomasy glonów i obniżenie zawartości tlenu w zbiorniku. Rozkładające się w warunkach beztlenowych organizmy wytwarzają siarkowodór – substancję niezwykle szkodliwą dla biocenozy morza. Dodatkowo kwestia dużego zanieczyszczenia Bałtyku odpadami, w tym przede wszystkim plastikiem, nie powinna pozostawiać wątpliwości co do skali problemu.

Jakie działania może podjąć każdy z nas?

Międzynarodowa Organizacja Morska już w 2005 roku uznała Bałtyk za szczególnie wrażliwy obszar morski, wskazując na konieczność jego szczególnej ochrony. W działania, których celem jest ograniczenie zanieczyszczenia morza, zaangażowanych jest wiele instytucji i organizacji pozarządowych, ale tak naprawdę każdy z nas może i powinien dołożyć do nich swoją cegiełkę. Nie wymaga to dużego wysiłku – w codziennym życiu warto dbać o:

  • właściwą segregację śmieci,
  • ograniczenie zużycia plastiku,
  • zwiększanie świadomości innych osób na temat zagrożeń dla środowiska,
  • czystość plaż (zabieranie ze sobą pustych opakowań czy niedopałków papierosów).

Każdy może również włączyć się w organizowane działania, których celem jest poprawa stanu Morza Bałtyckiego. Zachęca do tego firma ROBYG, dla której po 2022 r., w którym deweloper zaangażował się w działania sprzyjające bioróżnorodności, rok 2023 będzie rokiem wody. Deweloper planuje podjęcie szeregu działań edukacyjnych zwracających uwagę na istotę ochrony środowiska wodnego – zarówno wód morskich, jak i gruntowych. Dodatkowo firma rusza z akcją Spacer dla Bałtyku, która ma zachęcić lokalnych mieszkańców i turystów do regularnego oczyszczania plaż.

Spacer dla Bałtyku – pomagaj i odbierz prezent

Akcja organizowana przez dewelopera ma przeciwdziałać zanieczyszczeniu nadbałtyckich plaż.  Może się do niej przyłączyć każdy, kto aktualnie korzysta z nadmorskich atrakcji. Wystarczy umieścić w swoich social mediach zdjęcie ze sprzątania plaży, a w jego opisie dodać hasztag #spacerdlabaltyku i oznaczyć ROBYG. Osoby, które wezmą udział w akcji, otrzymają atrakcyjne nagrody – modną eko torbę oraz ekologiczną szklaną butelkę na wodę. Prezenty będzie można odebrać w biurach sprzedaży ROBYG.

- Jako deweloper czujemy odpowiedzialność za miejsca, w których powstają nasze osiedla. Chcemy dbać o miasta, dzielnice i przyrodę, zachęcając do tego również naszych klientów. Zależy nam na edukacji i pokazywaniu dobrych wzorców. Wiele naszych inwestycji ROBYG powstaje nieopodal morza, więc pomysł na akcję Spacer dla Bałtyku zrodził się naturalnie i jest wynikiem naszych obserwacji. Widzimy wiele śmieci znajdujących się przy pobliskich plażach i postanowiliśmy temu przeciwdziałać. Chcemy, aby każdy mógł dołożyć swoją cegiełkę do poprawy stanu środowiska, wierzymy, że takie wspólne, długofalowe działania przynoszą najlepsze, pełne satysfakcji efekty – mówi Anna Wojciechowska, Head of ESG w ROBYG. – Do akcji chętnie przyłączą się też nasi pracownicy.

Akcja Spacer dla Bałtyku rozpoczyna się 22 marca i ma potrwać przez cały wiosenno-wakacyjny sezon. Organizatorzy zachęcają do wzięcia w niej udziału i wspólne zatroszczenie się o trójmiejskie plaże.

Źródło: ROBYG

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764