Ruszyła kampania digitalowa RocketJobs.pl pod hasłem GenZ!, zrealizowana we współpracy z serwisem Gazeta.pl. Seria filmów video porusza temat podejścia do pracy pokolenia Z. Spoty będą emitowane w formatach reklamowych display i social mediach marki. Za koncept kreatywny odpowiada zespół RocketJobs.pl.
W najnowszej kampanii RocketJobs.pl i Gazeta.pl zachęcają pracodawców do wsłuchania się w głos generacji Z - pokolenia pracy przyszłości. W serii filmów video młodzi dorośli dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat współczesnego środowiska pracy, oczekiwań pracodawców i swoich preferencji zawodowych. Spoty mają na celu udzielić głosu najmłodszym pracownikom, a tym nieco starszym oraz ich potencjalnym pracodawcom pomóc ich zrozumieć i dostrzec wartości, które reprezentują.
O pracy bez napinki i na równych zasadach
W każdym z czterech odcinków bohaterowie - młode osoby urodzone po 1995 roku, wielkomiejscy, nowocześni, z otwartymi umysłami wyrażają swoje szczere, dla niektórych kontrowersyjne opinie na przykład na temat braku przydatności studiów w przygotowaniu do zawodu, nierealnych wymagań pracodawców czy bezpłatnych staży. Zdecydowanie sprzeciwiają się kultowi pracoholizmu w obecnej kulturze pracy. Podkreślając potrzebę równości poruszają tematy związane z dyskryminacją kobiet czy tolerancją osób LGBT. Opowiadają się za otwartością i swobodą w miejscu pracy. Wnioski płynące z kampanii potwierdza badanie Deloitte, według którego aż 92% wchodzących na rynek zawodowy młodych ludzi wybrałoby pracodawcę, który dba o różnorodność i włączającą kulturę organizacyjną[1].
- W naszej kampanii jako portal pracy przyszłości udzielamy głosu pokoleniu Z, które będzie kształtować przyszłość rynku pracy. Zachęcamy uważnie wsłuchać się w to, co mówią najmłodsi pracownicy i jakie wyznają wartości. Wierzę, że nasza inicjatywa da pracodawcom i pracodawczyniom wiele cennych refleksji i pozwoli przychylniej spojrzeć na młodych ludzi, szczególnie gdy w przestrzeni społecznej pojawia się wiele niesprawiedliwych i stereotypowych opinii - mówi Artur Leśniak, Marketing Manager RocketJobs.pl. - Ta kampania to celebracja wartości, które leżą u podstaw marki RocketJobs.pl - nowoczesnego podejścia do pracy, różnorodności i inkluzywności wśród pracowników - dodaje.
- O Zetkach/Gen Z wypowiadają się dziś wszyscy tylko nie przedstawiciele tego pokolenia. Dlatego kampania RocketJobs.pl już teraz jest małą rewolucją, w której jako portal, który potrzeby GenZ ma wpisane w swoją deklarację programową, z entuzjazmem bierzemy udział - mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl
Szef, z którym chce się pracować
W ramach kampanii bohaterowie nieco przewrotnie napisali ogłoszenie rekrutacyjne na przyszłego szefa lub szefową. Główne cechy jakich młodzi pracownicy oczekują od przełożonego to docenianie kreatywności i zaangażowania, tworzenie środowiska rozwoju oraz promowanie wolności w szukaniu rozwiązań. Młodzi pracownicy chcieliby mieć realne wsparcie ze strony swoich przełożonych i widzieć, że ich praca jest ważna. Nic dziwnego - dla 44% przedstawicieli generacji Z najważniejszą cechą dobrego lidera jest wspieranie rozwoju pracowników[2]. Ogłoszenie można przeczytać na RocketJobs.pl, wśród tysięcy innych ogłoszeń o pracę.
Nowa energia
Zarówno w ogłoszeniu jak i na spotach video wybrzmiewają pozytywne wartości, jakie młodzi ludzie są w stanie wnieść do firmy. Sprzeciwiają się nadużyciom, ale godnie traktowani mogą wiele dać od siebie. Podkreślają odwagę w działaniu, myślenie “out of the box”, otwartość w komunikacji i chęć zrealizowania “niemożliwego”. Przedstawione postaci wzbudzają refleksję zachęcając do dialogu na temat wartości, które wyznają.
Kampania emitowana jest w kanałach digitalowych. Wszystkie filmy będzie można obejrzeć na kanale YT RocketJobs.pl. Spoty będą widoczne także w formatach reklamowych display i social mediach marki. Za koncept kreatywny odpowiada zespół marketingu RocketJobs.pl. Spot wyprodukował dom produkcyjny F25. Reżyserem filmów video jest Mikołaj Sadowski, jeden z założycieli agencji 180heartbeats, twórca filmów reklamowych, który tworzył kampanie dla takich marek jak Zalando, Nike, ING czy Google. Jego projekty zawsze pełne są ciekawych, zapadających w pamięć postaci. Świetnie łączy barwny styl wizualny z emocjami.
Źródło: RocketJobs.pl