logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rocznicowa wystawa Warszawa ‘89

  PR 05.07.2009, przeczytano 2092 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa WARSZAWA 89 to ekspozycja dotychczas nie prezentowanych fotografii kilku autorów. Poświęcona jest zarówno wielkim wydarzeniom osiemdziesiątego dziewiątego roku, jak i zwykłej codzienności tamtych dni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rocznicowa-wystawa-warszawa-89,9201,artykul.html

Zaplanowana na parterze Muzeum Historycznego m.st. Warszawy (Warszawa, Rynek Starego Miasta 24), przewija się jak film poprzez sale zabytkowej kamienicy Montelupich przy Staromiejskim Rynku.

Z konstrukcji wykonanych ze zwykłych, tekturowych rur, jakich do dziś używa się do nawijania materiałów i papieru, zwieszają się drukowane na miękkiej, przypominające ceratę folii, fotografie, towarzyszące im podpisy, fragmenty listów i komentarze. W klimat wystawy wprowadza zamknięty w szklanej gablocie stary powielacz, maszyna do pisania i kilka fotograficznych aparatów, wydawnictwa i ulotki – nieodłączne atrybuty tamtych dni.
Wystawę otwiera wielka fotografia mikrofonów z napisem Solidarność w tle i stół przykryty flagą, na nim zdjęcie okrągłego stołu i okalająca je drugie, podobne, pocięte na drobne kawałki, rozsypane wokół niczym puzzle przygotowane do ułożenia. Dalej dziesiątki fotografii styczeń ’89, luty, kwiecień, sierpień... okrągły stół, wybory. Przy nich biało-czerwona wyborcza urna, fotel przypominający tron, zwykłe rozkładane reżyserskie krzesełko i stylowy okrągły stoliczek z ponalepianymi na obrzeżu karteczkami. W centralnym miejscu, pomiędzy obu wejściami do salki kinowej, widoczne przez całą długość wystawy, duże zdjęcie okien Niespodzianki, przez które widać wyborcze plakaty. Dalej Drużyna Lecha, rząd Tadeusza Mazowieckiego. Wystawę kończy, a zarazem - zatoczywszy koło - rozpoczyna kalendarium 1989 roku - wydarzenia w Polsce, wydarzenia na świecie.

Nowoczesna technologia druku ekosolwentowego, o lekko połyskującej, ciepłej fakturze, w połączeniu z surową, matowo-beżową przaśnością tektury, tworzą ciekawy efekt czasowej ramy, a kolorystyka utrzymana w odcieniach beżu z akcentami czerwieni, faktura materiałów, zapach tektury i folii, drobna skala, dobrze widoczne, czytelne z odległości podpisy i komentarze to w pełni sensualna, wręcz gazetowa forma przekazu.

Część zewnętrzna wystawy to przymocowane do zwykłego rusztowania budowlanego z tamtej epoki wydruki – skrótowe powtórzenie tego, co można zobaczyć w środku. Nad wejściem rozpięty na elewacji wielkoformatowy banner, na nim zdjęcie okien „Niespodzianki”, za którymi widoczne są podobne rusztowania, oblepione wyborczymi plakatami. Tło banneru stanowi kalendarium wydarzeń 89 roku

Na otwarciu wystawy i w panelu prowadzonym przez Henryka Wujca uczestniczyli byli członkowie OKP, parlamentarzyści, m.in. Janusz Onyszkiewicz, Ewa Tomaszewska, Andrzej Miłkowski, Jerzy Dyner, prof. Władysław Findeisen. Wystawa bardzo podobała się premierowi T. Mazowieckiemu i Adamowi Michnikowi, którzy odwiedzili ją w niedzielę.
Wystawa czynna będzie do końca sierpnia.

Projekt wystawy opracował artysta plastyk Edward Zdzisław Szlązak, eksponaty meblowe udostępniła firma Michał Wiewióra Stol-Meb z Radomska, a druk ekosolwentowy wykonano w drukarni wielkoformatowej M&M REKLAMA I PROMOCJA (www.mmreklama.pl).

Źródło: M&M REKLAMA I PROMOCJA


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: mmreklama

(M&M REKLAMA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dni Otwarte z ploterami Artemis – 21 marca 2019
W pierwszy dzień wiosny, dystrybutor szerokoformatowych drukarek Artemis – firma Atrium Centrum Ploterowe z Opola – zaprezentuje podczas Dni Otwartych, dwa urządzenia o szerokości roboczej 320 cm.
Bartłomiej Topa nowym ambasadorem marki Mitsubishi
Polski oddział Mitsubishi Motors nawiązał współpracę z cenionym aktorem - Bartłomiejem Topa, który będzie pełnił rolę ambasadora marki. Znany z dużego oraz małego ekranu oraz sceny teatralnej i cieszący się ogromnym uznaniem widzów i krytyków Bartłomiej Topa będzie promował najnowsze wcielenie znanego SUV-a Mitsubishi Outlander. Kluczyki do nowego auta przekazał aktorowi...
Blikomania: milion na nagrody za codzienne płatności Blikiem
Wystartowała nowa edycja popularnej BLIKOMANII – loterii Polskiego Standardu Płatności. Każdy, kto zarejestruje się w loterii i będzie regularnie płacić BLIKIEM do 21 sierpnia br., może codziennie wygrać 100 lub 1000 zł. Dodatkowo będzie mógł wygrać nagrodę główną czyli 100 000 zł.
Imagine z nowym New Business Directorem
IMAGINE poszerza zespół – do agencji dołącza Mariusz Parol, który będzie odpowiadał za przygotowanie strategii sprzedaży i rozwinięcie działu new business.
STS i KSW przedłużają kontrakt
STS oraz Federacja KSW podjęły decyzję o przedłużeniu współpracy. Porozumienie zawarto na najbliższy rok – obejmować będzie co najmniej 5 gal KSW zaplanowanych w 2019 roku. Dotychczasowa współpraca bukmachera z Federacją trwa od lutego 2018 roku.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764