logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rocznicowa wystawa Warszawa ‘89

  PR 05.07.2009, przeczytano 2100 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa WARSZAWA 89 to ekspozycja dotychczas nie prezentowanych fotografii kilku autorów. Poświęcona jest zarówno wielkim wydarzeniom osiemdziesiątego dziewiątego roku, jak i zwykłej codzienności tamtych dni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rocznicowa-wystawa-warszawa-89,9201,artykul.html

Zaplanowana na parterze Muzeum Historycznego m.st. Warszawy (Warszawa, Rynek Starego Miasta 24), przewija się jak film poprzez sale zabytkowej kamienicy Montelupich przy Staromiejskim Rynku.

Z konstrukcji wykonanych ze zwykłych, tekturowych rur, jakich do dziś używa się do nawijania materiałów i papieru, zwieszają się drukowane na miękkiej, przypominające ceratę folii, fotografie, towarzyszące im podpisy, fragmenty listów i komentarze. W klimat wystawy wprowadza zamknięty w szklanej gablocie stary powielacz, maszyna do pisania i kilka fotograficznych aparatów, wydawnictwa i ulotki – nieodłączne atrybuty tamtych dni.
Wystawę otwiera wielka fotografia mikrofonów z napisem Solidarność w tle i stół przykryty flagą, na nim zdjęcie okrągłego stołu i okalająca je drugie, podobne, pocięte na drobne kawałki, rozsypane wokół niczym puzzle przygotowane do ułożenia. Dalej dziesiątki fotografii styczeń ’89, luty, kwiecień, sierpień... okrągły stół, wybory. Przy nich biało-czerwona wyborcza urna, fotel przypominający tron, zwykłe rozkładane reżyserskie krzesełko i stylowy okrągły stoliczek z ponalepianymi na obrzeżu karteczkami. W centralnym miejscu, pomiędzy obu wejściami do salki kinowej, widoczne przez całą długość wystawy, duże zdjęcie okien Niespodzianki, przez które widać wyborcze plakaty. Dalej Drużyna Lecha, rząd Tadeusza Mazowieckiego. Wystawę kończy, a zarazem - zatoczywszy koło - rozpoczyna kalendarium 1989 roku - wydarzenia w Polsce, wydarzenia na świecie.

Nowoczesna technologia druku ekosolwentowego, o lekko połyskującej, ciepłej fakturze, w połączeniu z surową, matowo-beżową przaśnością tektury, tworzą ciekawy efekt czasowej ramy, a kolorystyka utrzymana w odcieniach beżu z akcentami czerwieni, faktura materiałów, zapach tektury i folii, drobna skala, dobrze widoczne, czytelne z odległości podpisy i komentarze to w pełni sensualna, wręcz gazetowa forma przekazu.

Część zewnętrzna wystawy to przymocowane do zwykłego rusztowania budowlanego z tamtej epoki wydruki – skrótowe powtórzenie tego, co można zobaczyć w środku. Nad wejściem rozpięty na elewacji wielkoformatowy banner, na nim zdjęcie okien „Niespodzianki”, za którymi widoczne są podobne rusztowania, oblepione wyborczymi plakatami. Tło banneru stanowi kalendarium wydarzeń 89 roku

Na otwarciu wystawy i w panelu prowadzonym przez Henryka Wujca uczestniczyli byli członkowie OKP, parlamentarzyści, m.in. Janusz Onyszkiewicz, Ewa Tomaszewska, Andrzej Miłkowski, Jerzy Dyner, prof. Władysław Findeisen. Wystawa bardzo podobała się premierowi T. Mazowieckiemu i Adamowi Michnikowi, którzy odwiedzili ją w niedzielę.
Wystawa czynna będzie do końca sierpnia.

Projekt wystawy opracował artysta plastyk Edward Zdzisław Szlązak, eksponaty meblowe udostępniła firma Michał Wiewióra Stol-Meb z Radomska, a druk ekosolwentowy wykonano w drukarni wielkoformatowej M&M REKLAMA I PROMOCJA (www.mmreklama.pl).

Źródło: M&M REKLAMA I PROMOCJA


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: mmreklama

(M&M REKLAMA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

#Wciążzmieniamy – Coca-Cola kontra problemy środowiskowe i społeczne
Nie chcemy tylko produkować napojów. Chcemy dokonywać realnych zmian – ta myśl towarzyszy nowej kampanii Coca-Cola pod hasłem #WCIĄŻZMIENIAMY. Za jej sprawą marka chce stawić czoła zarówno problemom środowiskowym, jak i społecznym. Polska jest pierwszym krajem, w którym kampania zostanie uruchomiona.
Santander Bank Polska z wyróżnieniem za rebranding
Santander Bank Polska został wyróżniony w kategorii Marka Roku za wzorowo przeprowadzony rebranding i sprawną komunikację marki.
Olympus Tough TG-6: aparat kompaktowy gotowy na każdą przygodę
Olympus TG-6 to najnowszy, jeszcze bardziej funkcjonalny, kompaktowy aparat Tough. Tak jak inne modele z tej serii jest wodoodporny, a także odporny na pył, kurz, mróz, wstrząsy, upadki i zgniatanie. Wytrzymały TG-6 został wyposażony w system czujników, pozwala uchwycić najdrobniejsze szczegóły fotografowanych obiektów, gwarantuje doskonałą kolorystykę...
Sony na Targach Film Video Foto w Łodzi
Już w najbliższy czwartek, 23 maja, rozpoczną się XXII Targi Sprzętu Fotograficznego, Filmowego, Audio-Video oraz Technologii Multimedialnych. Targi w Łodzi to najważniejsze wydarzenie branżowe, które od ponad 20-stu lat przyciąga amatorów nowinek technologicznych. Podczas Targów odbędą się warsztaty, seminaria oraz ciekawe spotkania z ekspertami.
AMS łączy dwa niestandardowe rozwiązania w kampanii marki Kozel
Marka Kozel w swojej najnowszej kampanii reklamowej „Czesi nas dobre piwo” postawiła na dwie niestandardowe aranżacje nośników outdoorowych. Na ulicach największych miast w Polsce można zobaczyć wiaty przystankowe z animowanym plakatem i billboardy 18 z elementami przestrzennymi - wszystkie z portfolio AMS.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764