logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rocznicowa wystawa Warszawa ‘89

  PR 05.07.2009, przeczytano 2245 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa WARSZAWA 89 to ekspozycja dotychczas nie prezentowanych fotografii kilku autorów. Poświęcona jest zarówno wielkim wydarzeniom osiemdziesiątego dziewiątego roku, jak i zwykłej codzienności tamtych dni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rocznicowa-wystawa-warszawa-89,9201,artykul.html

Zaplanowana na parterze Muzeum Historycznego m.st. Warszawy (Warszawa, Rynek Starego Miasta 24), przewija się jak film poprzez sale zabytkowej kamienicy Montelupich przy Staromiejskim Rynku.

Z konstrukcji wykonanych ze zwykłych, tekturowych rur, jakich do dziś używa się do nawijania materiałów i papieru, zwieszają się drukowane na miękkiej, przypominające ceratę folii, fotografie, towarzyszące im podpisy, fragmenty listów i komentarze. W klimat wystawy wprowadza zamknięty w szklanej gablocie stary powielacz, maszyna do pisania i kilka fotograficznych aparatów, wydawnictwa i ulotki – nieodłączne atrybuty tamtych dni.
Wystawę otwiera wielka fotografia mikrofonów z napisem Solidarność w tle i stół przykryty flagą, na nim zdjęcie okrągłego stołu i okalająca je drugie, podobne, pocięte na drobne kawałki, rozsypane wokół niczym puzzle przygotowane do ułożenia. Dalej dziesiątki fotografii styczeń ’89, luty, kwiecień, sierpień... okrągły stół, wybory. Przy nich biało-czerwona wyborcza urna, fotel przypominający tron, zwykłe rozkładane reżyserskie krzesełko i stylowy okrągły stoliczek z ponalepianymi na obrzeżu karteczkami. W centralnym miejscu, pomiędzy obu wejściami do salki kinowej, widoczne przez całą długość wystawy, duże zdjęcie okien Niespodzianki, przez które widać wyborcze plakaty. Dalej Drużyna Lecha, rząd Tadeusza Mazowieckiego. Wystawę kończy, a zarazem - zatoczywszy koło - rozpoczyna kalendarium 1989 roku - wydarzenia w Polsce, wydarzenia na świecie.

Nowoczesna technologia druku ekosolwentowego, o lekko połyskującej, ciepłej fakturze, w połączeniu z surową, matowo-beżową przaśnością tektury, tworzą ciekawy efekt czasowej ramy, a kolorystyka utrzymana w odcieniach beżu z akcentami czerwieni, faktura materiałów, zapach tektury i folii, drobna skala, dobrze widoczne, czytelne z odległości podpisy i komentarze to w pełni sensualna, wręcz gazetowa forma przekazu.

Część zewnętrzna wystawy to przymocowane do zwykłego rusztowania budowlanego z tamtej epoki wydruki – skrótowe powtórzenie tego, co można zobaczyć w środku. Nad wejściem rozpięty na elewacji wielkoformatowy banner, na nim zdjęcie okien „Niespodzianki”, za którymi widoczne są podobne rusztowania, oblepione wyborczymi plakatami. Tło banneru stanowi kalendarium wydarzeń 89 roku

Na otwarciu wystawy i w panelu prowadzonym przez Henryka Wujca uczestniczyli byli członkowie OKP, parlamentarzyści, m.in. Janusz Onyszkiewicz, Ewa Tomaszewska, Andrzej Miłkowski, Jerzy Dyner, prof. Władysław Findeisen. Wystawa bardzo podobała się premierowi T. Mazowieckiemu i Adamowi Michnikowi, którzy odwiedzili ją w niedzielę.
Wystawa czynna będzie do końca sierpnia.

Projekt wystawy opracował artysta plastyk Edward Zdzisław Szlązak, eksponaty meblowe udostępniła firma Michał Wiewióra Stol-Meb z Radomska, a druk ekosolwentowy wykonano w drukarni wielkoformatowej M&M REKLAMA I PROMOCJA (www.mmreklama.pl).

Źródło: M&M REKLAMA I PROMOCJA


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: mmreklama

(M&M REKLAMA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Neo-Angin odświeża wizerunek w nowej kampanii
Pod hasłem „Twój lek antyseptyczny” wystartowała nowa kampanii marki neo-angin. Przygotowaniem i realizacją kampanii zajęła się agencja kreatywna Chromatique.
Nowość w ofercie Api: owalne drukarki sitodrukowe
API.PL rozszerza ofertę maszyn sitodrukowych marki ROQ o drukarki owalne. Urządzenia posiadają bezbłędny system indeksacji oraz precyzyjny rejestr. Ich konstrukcja umożliwia szybkie przezbrajanie i pasowanie. Pozwalają drukować większą ilość kolorów oraz większe standardowe i niestandardowe formaty. Drukarki owalne powstały z myślą o dużych producentach odzieży i drukarniach...
Feeders Agency z nowym logo, identyfikacją wizualną i manifestem
Po blisko dwóch latach działalności Feeders Agency odświeża swoją identyfikację wizualną. Rebranding agencji przygotował Bożydar Kaniewski, Head of Arts Feeders.
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku
Obchodzony dziś Międzynarodowy Dzień Druku to doskonały moment, aby przyjrzeć się bliżej roli, jaką we współczesnym świecie odgrywa technologia druku i sama komunikacja wizualna. To właśnie druk cyfrowy i jego kreatywne zastosowania – obok rozwiązań fotograficzno-filmowych – są najsilniej zakorzenione w DNA firmy Canon. Szerokie portfolio produktów i...
Kompania Piwowarska uruchamiają „Strefę kapitalnej imprezy” w Carrefourze
Kompania Piwowarska uruchamia w warszawskim sklepie Carrefour projekt „Strefa kapitalnej imprezy”. Wydzielona strefa zawiera wizualne elementy oddające imprezowy klimat marki Captain Jack. Projekt został wdrożony w warszawskim sklepie Carrefour przy Rondzie ONZ i docelowo może być rozszerzany na kolejne sklepy Carrefour oraz innych sieci handlowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764