logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rocznicowa wystawa Warszawa ‘89

  PR 05.07.2009, przeczytano 2138 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa WARSZAWA 89 to ekspozycja dotychczas nie prezentowanych fotografii kilku autorów. Poświęcona jest zarówno wielkim wydarzeniom osiemdziesiątego dziewiątego roku, jak i zwykłej codzienności tamtych dni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rocznicowa-wystawa-warszawa-89,9201,artykul.html

Zaplanowana na parterze Muzeum Historycznego m.st. Warszawy (Warszawa, Rynek Starego Miasta 24), przewija się jak film poprzez sale zabytkowej kamienicy Montelupich przy Staromiejskim Rynku.

Z konstrukcji wykonanych ze zwykłych, tekturowych rur, jakich do dziś używa się do nawijania materiałów i papieru, zwieszają się drukowane na miękkiej, przypominające ceratę folii, fotografie, towarzyszące im podpisy, fragmenty listów i komentarze. W klimat wystawy wprowadza zamknięty w szklanej gablocie stary powielacz, maszyna do pisania i kilka fotograficznych aparatów, wydawnictwa i ulotki – nieodłączne atrybuty tamtych dni.
Wystawę otwiera wielka fotografia mikrofonów z napisem Solidarność w tle i stół przykryty flagą, na nim zdjęcie okrągłego stołu i okalająca je drugie, podobne, pocięte na drobne kawałki, rozsypane wokół niczym puzzle przygotowane do ułożenia. Dalej dziesiątki fotografii styczeń ’89, luty, kwiecień, sierpień... okrągły stół, wybory. Przy nich biało-czerwona wyborcza urna, fotel przypominający tron, zwykłe rozkładane reżyserskie krzesełko i stylowy okrągły stoliczek z ponalepianymi na obrzeżu karteczkami. W centralnym miejscu, pomiędzy obu wejściami do salki kinowej, widoczne przez całą długość wystawy, duże zdjęcie okien Niespodzianki, przez które widać wyborcze plakaty. Dalej Drużyna Lecha, rząd Tadeusza Mazowieckiego. Wystawę kończy, a zarazem - zatoczywszy koło - rozpoczyna kalendarium 1989 roku - wydarzenia w Polsce, wydarzenia na świecie.

Nowoczesna technologia druku ekosolwentowego, o lekko połyskującej, ciepłej fakturze, w połączeniu z surową, matowo-beżową przaśnością tektury, tworzą ciekawy efekt czasowej ramy, a kolorystyka utrzymana w odcieniach beżu z akcentami czerwieni, faktura materiałów, zapach tektury i folii, drobna skala, dobrze widoczne, czytelne z odległości podpisy i komentarze to w pełni sensualna, wręcz gazetowa forma przekazu.

Część zewnętrzna wystawy to przymocowane do zwykłego rusztowania budowlanego z tamtej epoki wydruki – skrótowe powtórzenie tego, co można zobaczyć w środku. Nad wejściem rozpięty na elewacji wielkoformatowy banner, na nim zdjęcie okien „Niespodzianki”, za którymi widoczne są podobne rusztowania, oblepione wyborczymi plakatami. Tło banneru stanowi kalendarium wydarzeń 89 roku

Na otwarciu wystawy i w panelu prowadzonym przez Henryka Wujca uczestniczyli byli członkowie OKP, parlamentarzyści, m.in. Janusz Onyszkiewicz, Ewa Tomaszewska, Andrzej Miłkowski, Jerzy Dyner, prof. Władysław Findeisen. Wystawa bardzo podobała się premierowi T. Mazowieckiemu i Adamowi Michnikowi, którzy odwiedzili ją w niedzielę.
Wystawa czynna będzie do końca sierpnia.

Projekt wystawy opracował artysta plastyk Edward Zdzisław Szlązak, eksponaty meblowe udostępniła firma Michał Wiewióra Stol-Meb z Radomska, a druk ekosolwentowy wykonano w drukarni wielkoformatowej M&M REKLAMA I PROMOCJA (www.mmreklama.pl).

Źródło: M&M REKLAMA I PROMOCJA


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: mmreklama

(M&M REKLAMA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sieć niezależnych agencji reklamowych Wecan publikuje coroczny raport Cannual Report 2019
weCAN, sieć niezależnych agencji reklamowych z Europy Środkowej i Wschodniej opublikowała właśnie swoją piątą coroczną publikację zatytułowaną CANnual Report. Grupa Walk, będąca członkiem wspomnianej sieci, przyczyniła się do publikacji, którą zaprezentowano po raz pierwszy na konferencji weCAN w Bukareszcie 7 listopada.
Newbridge Poland inwestuje w nowy wizerunek 3 centrów handlowych
Nowe nazwy, nowe loga i nowa linia kreatywna - tak Newbridge Poland odświeża wizerunek nabytych 2 lata temu centrów handlowych w Toruniu, Łodzi i Krakowie. Pierwsze efekty są już widoczne!
Ruszyła rejestracja zwiedzających na Remadays Warsaw 2020
Rozpoczęła się rejestracja zwiedzających na 16 edycję Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku RemaDays Warsaw 2020. Dzięki zarejestrowaniu się przed targami oszczędzicie Państwo przede wszystkim swój czas i pieniądze.
Bluerank – agencja marketingu internetowego przygotowuje się do rozwoju modelu współpracy z klientami. Pracę projektową od początku 2020 roku zastąpią teamy partnerskie. Aby przygotować się do tego wyzwania Bluerank zbadał kulturę organizacyjną firmy. Wyniki Qmatch wskazały kluczowe orientacje pracowników: skupienie na kliencie, wynikach i wiedzy.
Golden Marketing Conference po raz drugi w Katowicach
Już 20 i 21 listopada 2019 roku w Park Inn By Radisson Katowice odbędzie się Golden Marketing Conference. To będą dwa dni pełne inspirujących prelekcji, merytorycznych rozmów oraz nieszablonowych rozwiązań.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764