logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RODO: jak wywiązać się z obowiązku informacyjnego?

  PR 27.11.2017, przeczytano 832 razy
ilustracjastrzałka

Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które wejdzie w życie w maju 2018 r., nakłada na podmioty przetwarzające dane osobowe szereg obowiązków. Wśród nich jest obowiązek informacyjny. Zobacz, na czym polega.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo%3A-jak-wywiazac-sie-z-obowiazku-informacyjnego,34627,artykul.html

- Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest kontakt z nią i przekazanie jej określonego katalogu informacji – tego, kto jest administratorem, gdzie ma siedzibę, w jakim zakresie będą przetwarzane dane czy w jakim celu. Jednym słowem trzeba wywiązać się z tzw. obowiązku informacyjnego – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Ewa Kurowska-Tober, partner w kancelarii DLA Piper.

Dane osobowe otrzymujemy np. wtedy, kiedy bierzemy od kogoś wizytówkę. Oczywiście przepisy RODO będą miały zastosowanie w przypadku, gdy zamierzamy wykorzystać znajdujące się na niej dane do prowadzenia działalności gospodarczej (a nie wyłącznie do celów prywatnych). Jeżeli więc będziemy chcieli włączyć je do firmowej bazy, będziemy musieli dopełnić obowiązku informacyjnego.

Rzecz jasna osoba, której dane otrzymaliśmy, może nie zgodzić się na ich przetwarzanie i zażądać usunięcia danych kontaktowych z bazy. Przy okazji warto wspomnieć, że ADO musi być w stanie udowodnić otrzymanie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Potwierdzenia uzyskuje on w formie pisemnej, w tym elektronicznej, albo werbalnej, np. telefonicznie. O ile w pierwszym przypadku udzielenie zgody jest wykazać łatwo, o tyle w tym drugim – bywa to kłopotliwe. Dowodem może być chociażby nagranie wypowiedzi.

Źródło: infoWire.pl, DLA Piper

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764