logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RODO: IAB Europe i IAB Tech Lab wprowadzają Transparency & Consent Framework

  PR 25.04.2018, przeczytano 677 razy

Po 30-dniowych konsultacjach publicznych, 25 kwietnia 2018 r. IAB Europe i IAB Technology Laboratory opublikowały specyfikacje techniczne dla Transparency & Consent Framework, czyli ram przejrzystości i zgody, które ułatwią branży internetowej dostosowanie się do wymogów ogólnego rozporządzenia w sprawie ochrony danych osobowych (RODO). Oficjalna wersja tego standardu branżowego odzwierciedla potrzeby i opinie wydawców, agencji i firm technologicznych, pozwalając jednocześnie użytkownikom na pełną kontrolę dostępu do ich danych osobowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo%3A-iab-europe-i-iab-tech-lab-wprowadzaja-transparency-and-consent-framework,36302,artykul.html

Użytkownicy usług online będą teraz świadomi nie tylko faktu, że serwisy internetowe, które odwiedzają korzystają z ich danych osobowych, ale także wykorzystywania tych danych przez strony trzecie, które np. pomagają w wyświetlaniu reklam i mierzą ich skuteczność. Ramy są szczególnie istotne dla wydawców i innych dostawców usług online, czyli tzw. „first parties”, którzy współpracują ze sprzedawcami, czyli  tzw. „third parties”, aby umożliwić im przetwarzanie danych użytkowników w oparciu o jedną z podstaw prawnych określonych w rozporządzeniu (w tym zarówno uzasadniony interes, jak i zgoda).

RODO będzie stosowane od 25 maja 2018 r. Grzywny za nieprzestrzeganie nowego rozporządzenia mogą sięgać nawet 4% rocznego globalnego obrotu przedsiębiorstw. Dlatego zachęcamy firmy do zaangażowania się w projekt Transparency & Consent Framework i przyjęcia ram. Dzięki RODO europejscy użytkownicy uzyskają więcej informacji i kontrolę nad tym, kto przetwarza ich dane. Powinno to w perspektywie zwiększyć ich zaufanie w Internecie – jest to więc zarówno wyzwanie, jak i szansa dla branży internetowej. Uważam, że oddolna inicjatywa biznesu jaką są ramy Transparency & Consent Framework dowodzi, że przedsiębiorcy poważnie i z zaangażowaniem podeszli do wdrożenia RODO i zależy im na przejrzystych rozwiązaniach - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Technologia jest oparta na API JavaScript i umożliwia wybór stron trzecich, przechowywanie wyborów użytkownika i przekazywanie informacji o zatwierdzonych stronach trzecich, aby uczestnicy ekosystemu reklam internetowych rozumieli, które strony zostały zatwierdzone przez wydawców i użytkowników. Kluczowym elementem ram jest unikalny rejestr, znany jako Globalna Lista Sprzedawców / Global Vendor List, będąca listą zarejestrowanych i zatwierdzonych stron trzecich, którym wydawca może zezwolić na dostęp do informacji o urządzeniach użytkowników lub przetwarzanie danych ich użytkowników do określonych celów. Ramy ułatwiają również zarządzanie sygnałami.

Źródło: IAB Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764