logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RODO: jak wywiązać się z obowiązku informacyjnego?

  PR 27.11.2017, przeczytano 713 razy
ilustracjastrzałka

Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które wejdzie w życie w maju 2018 r., nakłada na podmioty przetwarzające dane osobowe szereg obowiązków. Wśród nich jest obowiązek informacyjny. Zobacz, na czym polega.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo%3A-jak-wywiazac-sie-z-obowiazku-informacyjnego,34627,artykul.html

- Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest kontakt z nią i przekazanie jej określonego katalogu informacji – tego, kto jest administratorem, gdzie ma siedzibę, w jakim zakresie będą przetwarzane dane czy w jakim celu. Jednym słowem trzeba wywiązać się z tzw. obowiązku informacyjnego – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Ewa Kurowska-Tober, partner w kancelarii DLA Piper.

Dane osobowe otrzymujemy np. wtedy, kiedy bierzemy od kogoś wizytówkę. Oczywiście przepisy RODO będą miały zastosowanie w przypadku, gdy zamierzamy wykorzystać znajdujące się na niej dane do prowadzenia działalności gospodarczej (a nie wyłącznie do celów prywatnych). Jeżeli więc będziemy chcieli włączyć je do firmowej bazy, będziemy musieli dopełnić obowiązku informacyjnego.

Rzecz jasna osoba, której dane otrzymaliśmy, może nie zgodzić się na ich przetwarzanie i zażądać usunięcia danych kontaktowych z bazy. Przy okazji warto wspomnieć, że ADO musi być w stanie udowodnić otrzymanie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Potwierdzenia uzyskuje on w formie pisemnej, w tym elektronicznej, albo werbalnej, np. telefonicznie. O ile w pierwszym przypadku udzielenie zgody jest wykazać łatwo, o tyle w tym drugim – bywa to kłopotliwe. Dowodem może być chociażby nagranie wypowiedzi.

Źródło: infoWire.pl, DLA Piper

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tocząca się od października 2013 roku sprawa sądowa w związku z zarzutami wobec spółki Currency One SA wniesiona przez Cinkciarz.pl zakończyła się nieprawomocnym wyrokiem Sądu Okręgowego w Poznaniu. Zasądza on odszkodowanie i zobowiązuje do złożenia oświadczeń. Currency One zapowiada apelację.
Właściciel portali Internetowykantor.pl i Walutomat musi przeprosić i zapłacić odszkodowanie na rzecz Cinkciarz.pl, zaprzestać bezprawnych działań oraz wpłacić pieniądze na wskazany cel społeczny – tak orzekł Sąd Okręgowy w Poznaniu. To skutek reklamowania się z użyciem słów kluczowych „na konkurencję”. To przełomowy wyrok, nie tylko w Polsce.
31 maja 2023 zapraszamy do Krakowa na spotkanie branży e-commerce - InCommerce. Tematem przewodnim najbliższej edycji jest sprzedaż zagraniczna w sklepie internetowym. IAB Polska objął wydarzenie patronatem honorowym.
Inflacja największym ciosem dla 77% polskich przedsiębiorstw

Ostatnie lata dla polskich przedsiębiorstw były niemałym wyzwaniem. Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie przyniosły konsekwencje w postaci wzrostu cen, przerwanych łańcuchów dostaw i niestabilnej sytuacji gospodarczej. Jakie czynniki miały największy wpływ na sytuację firm w ostatnich dwóch latach?
Branżowy Barometr EFL na II kwartał 2023
Subindeks Barometru EFL dla handlu na II kwartał 2023 roku wyniósł 45,9 pkt., co jest najniższym obok HoReCa wynikiem wśród sześciu badanych sektorów. Wartość wskaźnika spadła o 2,8 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na taki wynik wpływ miały słabe prognozy dotyczące sprzedaży i płynności finansowej. Co trzecia firma handlowa spodziewa się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764