logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RODO: jak wywiązać się z obowiązku informacyjnego?

  PR 27.11.2017, przeczytano 487 razy
ilustracjastrzałka

Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które wejdzie w życie w maju 2018 r., nakłada na podmioty przetwarzające dane osobowe szereg obowiązków. Wśród nich jest obowiązek informacyjny. Zobacz, na czym polega.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo%3A-jak-wywiazac-sie-z-obowiazku-informacyjnego,34627,artykul.html

- Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest kontakt z nią i przekazanie jej określonego katalogu informacji – tego, kto jest administratorem, gdzie ma siedzibę, w jakim zakresie będą przetwarzane dane czy w jakim celu. Jednym słowem trzeba wywiązać się z tzw. obowiązku informacyjnego – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Ewa Kurowska-Tober, partner w kancelarii DLA Piper.

Dane osobowe otrzymujemy np. wtedy, kiedy bierzemy od kogoś wizytówkę. Oczywiście przepisy RODO będą miały zastosowanie w przypadku, gdy zamierzamy wykorzystać znajdujące się na niej dane do prowadzenia działalności gospodarczej (a nie wyłącznie do celów prywatnych). Jeżeli więc będziemy chcieli włączyć je do firmowej bazy, będziemy musieli dopełnić obowiązku informacyjnego.

Rzecz jasna osoba, której dane otrzymaliśmy, może nie zgodzić się na ich przetwarzanie i zażądać usunięcia danych kontaktowych z bazy. Przy okazji warto wspomnieć, że ADO musi być w stanie udowodnić otrzymanie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Potwierdzenia uzyskuje on w formie pisemnej, w tym elektronicznej, albo werbalnej, np. telefonicznie. O ile w pierwszym przypadku udzielenie zgody jest wykazać łatwo, o tyle w tym drugim – bywa to kłopotliwe. Dowodem może być chociażby nagranie wypowiedzi.

Źródło: infoWire.pl, DLA Piper

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

UOKiK informuje: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wpływało na samodzielność swoich członków w przetargach oraz organizowało niedozwoloną wymianę informacji. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Stowarzyszenie do zmiany praktyk naruszających konkurencję.
Przedsiębiorcy poluzowali dłużnikom, a zaległości rosną
Od lutego do września zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło aż o ponad miliard złotych i wynosi 6,3 mld zł – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Z kolei zaległości firm i korporacji zwiększyły się o 248 mln zł do 5,1 mld zł. Problemy finansowe powinny zmobilizować małe i duże przedsiębiorstwa do szybszego upominania się o swoje...
7 na 10 przedsiębiorców w naszym kraju ma problem z niepłacącymi klientami
Z najnowszej edycji raportu Intrum “European Payment Report 2020” opublikowanego pod koniec września wynika, że pandemia Covid-19 negatywnie wpłynęła na krajobraz płatności w Polsce oraz nastroje polskich przedsiębiorców. Jeszcze przed korona-kryzysem zatory płatnicze były jednym z głównych problemów rodzimej gospodarki, a obecnie aż 45% respondentów badania...
W życie wchodzi nowy plik JPK_VAT. Będą nowe obowiązki i kary, ale… nie od razu
Podatnicy od 1 października są zobowiązani do sporządzania nowej struktury JPK_V7. Wprowadza ona szereg zmian w zakresie danych, jakie będą przekazywane do organów podatkowych. Zawarte w niej informacje mają służyć zautomatyzowanemu wykrywaniu nieprawidłowości w rozliczaniach VAT. Za błędy w składanych dokumentach ustawodawca przewidział kary. Na szczęście, jak...
Finansowa rzetelność Polaków drastycznie spadła podczas pandemii
Co dziesiąty Polak uważa, że zwracanie długów nie jest bezwzględnym obowiązkiem moralnym. To prawie trzy razy więcej niż zaledwie cztery lata temu – wynika z badania „Moralność finansowa Polaków” Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Niemal połowa badanych przyznała, że mogłaby usprawiedliwić nieetyczne zachowania finansowe, a to ponad dwa razy więcej niż w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764