logo
WIADOMOŚCI

RODO i przekazanie przetwarzania danych innym podmiotom

  PR 11.01.2018, przeczytano 1016 razy

Administrator danych osobowych, który przekazuje je do przetwarzania jakiemuś podmiotowi (procesorowi), musi mieć z nim zawartą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Już niedługo do dużej części tych umów będzie trzeba wprowadzić aneks. W maju wchodzi bowiem w życie Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo-i-przekazanie-przetwarzania-danych-innym-podmiotom,35075,artykul.html

Zawarte dotychczas umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w większości przypadków będą musiały być aneksowane. Wynika to z tego, że obecny stan prawny tak naprawdę określa tylko i wyłącznie cel przetwarzania, zakres danych osobowych, które mają być przetwarzane, oraz warunki porozumienia pomiędzy procesorem […] a administratorem. Natomiast zgodnie z przepisami RODO zakres rzeczy, które muszą być uregulowane w treści umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, jest dużo szerszy” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Magdalena Kot, radca prawny z kancelarii LAWMORE.

Warto wiedzieć, że zgodnie z RODO procesor – pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody administratora – będzie mógł powierzać przetwarzane dane kolejnym podmiotom (podprocesorom). To, którym podprocesorom będzie mu wolno te dane przekazywać, będzie można określić w umowie między administratorem a procesorem. Nie będzie to jednak koniecznością – w takim przypadku administrator da procesorowi wolną rękę w doborze podprocesorów. Co ważne, przy każdorazowym podpowierzeniu danych administrator będzie musiał zostać poinformowany o podprocesorze, przeprowadzanych przez niego czynnościach oraz gwarancjach co do tego, że przetwarzane przez niego dane są bezpieczne.

Źródło: infoWire.pl, LAWMORE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

We wrześniu wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych wzrósł o 1,9 proc., a więc tylko minimalnie mniej niż miesiąc wcześniej. Mocniej niż poprzednio drożała żywność, nadal mocno rosną ceny paliwa.
W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł
Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie....
Drukarki Brother - postępowanie UOKiK
Czy ceny drukarek marki Brother były w Polsce ustalane w niedozwolony sposób, a konsumenci płacili drożej za te produkty? UOKiK wszczął postępowanie dotyczące naruszenia prawa konkurencji. Za takie praktyki grozi kara finansowa do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy.
Wskaźnik koniunktury w przemyśle obrazujący nastroje managerów oraz z wyprzedzeniem sygnalizujący zmiany koniunktury, spadł we wrześniu do 50,4 punktu, czyli do poziomu bliskiego stagnacji.
Badanie: Które formy promocji zyskują a które tracą?
Niezmiennie najpopularniejszą formą promocji jest obniżka ceny produkty czy usługi, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat popularność korzystania z tej formy promocji spadła o 14 punktów procentowych. Obecnie dwie trzecie konsumentów deklaruje, że korzysta z tej formy promocji. Z kolei kilkukrotne wzrosty popularności w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat odnotowały: konkursy,...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone