logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RODO: Nowa era w ochronie danych osobowych?

  PR 24.10.2017, przeczytano 1051 razy
ilustracjastrzałka

Obecne unijne prawo o ochronie danych osobowych, obowiązujące od 1995 r., w wielu kwestiach nie przystaje już do rzeczywistości. Przede wszystkim jest to związane z rozwojem nowych technologii. Nic dziwnego, że zdecydowano się na reformę. Wejdzie ona w życie już w maju 2018 r. – właśnie wtedy w Unii Europejskiej zacznie obowiązywać Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo%3A-nowa-era-w-ochronie-danych-osobowych,34240,artykul.html

Ochrona danych osobowych 2.0

Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Maciej Kawecki, zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji: - Rozporządzenie unijne wprowadza ponad 20 nowych obowiązków, dlatego że przyznaje obywatelom 20 nowych uprawnień […]. Są to m.in. prawo do bycia zapomnianym, prawo do przeniesienia danych osobowych czy prawo do bycia poinformowanym o tym, że doszło do naruszenia zasad naszej prywatności.

Twórcy regulacji położyli bardzo duży nacisk na szybkość postępowań, otwartość organu nadzorczego oraz jego sprawność funkcjonowania.

Wysokie kary dla firm

Rozporządzenie obejmie wszystkie branże. Przedsiębiorców za naruszenia w obszarze ochrony danych osobowych będą czekały surowe kary finansowe – w wysokości do 20 mln euro lub 4% światowego obrotu. To jednak nie wszystko. Osoba, która poczuje, że jej prawa zostały naruszone (np. jakaś firma będzie przetwarzała jej dane bez udzielonego pozwolenia), będzie mogła wystąpić nie tylko ze skargą do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, lecz także z pozwem do sądu powszechnego.

Najwyższy czas na rozpoczęcie przygotowań

Chociaż wprowadzenie nowego rozporządzenia będzie wiązać się dla firm z różnymi trudnościami, nie należy się go bać. Bardzo ważne jest przy tym to, aby na zmiany zacząć przygotowywać się już teraz.

- Przedsiębiorcom mogę poradzić, żeby zapoznać się z treścią nowych regulacji unijnych oraz projektem przepisów krajowych, starać się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób najszybciej i najsprawniej wdrożyć reformę u siebie, a także zastanowić się, czy przypadkiem nie da się spojrzeć na nią również z komercyjnego, probiznesowego punktu widzenia – radzi rozmówca.

Źródło: infoWire.pl, Ministerstwo Cyfryzacji

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764