logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rok 2011 w outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu

  PR 12.01.2012, przeczytano 1126 razy
ilustracjastrzałka

Wartość rynku outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu (segmentów B2B, B2C oraz logistyki) w Polsce szacowana jest przez Grupę Outsourcing Experts na około 950 mln złotych rocznie. Mijający rok – obciążony światowym kryzysem – pozwala jednak założyć, że sektor ten będzie systematycznie rósł. Paradoksalnie bowiem, kryzys gospodarczy wpływa na wzrost liczby projektów zlecanych outsourcerom. Chociaż firmy niejednokrotnie ograniczały skalę czy zasięg przedsięwzięć marketingowych, to częściej decydowały się na takie właśnie narzędzia wsparcia sprzedaży, rezygnując z innych, bardziej kosztownych (typu ATL).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rok-2011-w-outsourcingu-wsparcia-sprzedazy-i-marketingu,14349,artykul.html

Korzyści z outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu

Z outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu niezmiennie od wielu lat korzysta branża FMCG. Stabilnie wzrasta też zainteresowanie firm z sektora przemysłowego i branży usługowej. Wśród przedsiębiorstw rośnie świadomość, że rozwiązania z obszaru wsparcia sprzedaży i marketingu umożliwiają obsługę całego procesu. Przykładowo, Cursor – firma z Grupy OEX – oferuje klientom pełne wsparcie, począwszy od planowania danej akcji, przez zapewnienie personelu do jej przeprowadzenia, materiałów POS, aż po kompleksową obsługę logistyczną.
Współpraca z partnerem zewnętrznym to – oprócz elastycznej oferty i gwarancji zmniejszenia kosztów – zaawansowane know-how i przekazanie pełnej odpowiedzialności za sukces wsparcia sprzedaży.

Zagrożenia i szanse dla branży

W 2011 roku czynnikiem, który niewątpliwie dominował w branży outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu była optymalizacja kosztów zarówno przy organizacji eventów, jak i w działaniach merchandisingowych. Przedsiębiorstwa szukają oszczędności rzędu 20-30% i coraz częściej – wzorem dużych korporacji – decydują się na skorzystanie z tzw. systemów łączonych. Kilka firm wspólnie wdraża duże przedsięwzięcia inwestycyjne i tym samym znacznie redukuje koszty działalności.

By sprostać rosnącym wymaganiom zleceniodawców, firmy z sektora outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu muszą nie tylko integrować usługi, ale przede wszystkim zmniejszać koszty. To właśnie stałe obniżanie marży handlowej jest największym zagrożeniem dla outsourcerów. Odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku jest uelastycznienie oferty. Dlatego spółka Cursor z Grupy OEX – specjalizująca się w outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu – rozszerzyła swoje portfolio m.in. o współdzieloną sieć przedstawicieli handlowych dla mniejszych sklepów, a także wprowadziła obsługę projektów usługowych, polegających na projektowaniu i realizacji złożonych procesów sprzedażowych oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Ogromną szansą dla sektora outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu jest dynamiczny proces przenoszenia się handlu do internetu. Wirtualizacja sprzedaży z pewnością przyczyni się do rozwoju działów zajmujących się obsługą sieci i logistyką. Spółka Cursor planuje zagospodarować właśnie ten sektor rynku.

Polskie a zachodnie standardy outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu

Porównując polski rynek outsourcingu wsparcia sprzedaży i marketingu do zachodnich standardów, śmiało można stwierdzić, że Polska jest rynkiem dojrzałym. Projekty realizowane przez krajowe firmy są równie zaawansowane jeżeli chodzi o skalę oraz wykorzystywaną technologię. Nie można zatem spodziewać się skokowych wzrostów branży, jednak jej dalszy rozwój wydaje się być niepodważalny.

W 2011 roku widoczną tendencją na rynku było zmniejszanie wydatków przez firmy i oddawanie części swoich procesów outsourcerowi. Trend ten utrzyma się także w 2012 roku. W sytuacji kryzysowej elastyczność oraz obniżenie kosztów – jakie oferuje partner zewnętrzny – pozwala odpowiednio reagować na dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe.

Artur Wojtaszek,
Prezes Zarządu Cursor

Źródło: Cursor

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764