logo
WIADOMOŚCI

Rok 2017 w Wirtualnej Polsce

  PR 05.01.2018, przeczytano 492 razy

Ponad 21 milionów Polaków korzysta już z produktów Wirtualnej Polski. Mobilność redakcji, innowacje na rynku medialnym i rozwój w e-commerce – tak WP podsumowuje rok 2017.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rok-2017-w-wirtualnej-polsce,35022,artykul.html

#mobilność

W serwisach WP Wiadomości i WP Opinie dziennikarze przeprowadzili ponad 200 relacji na żywo. Od materiałów z wizyty Donalda Trumpa w Polsce przez protesty związane z reformą sądownictwa, aż po Przystanek Woodstock. WP jest w centrum wydarzeń, którymi żyje Polska. Każdego dnia w redakcjach powstaje około 100 autorskich materiałów. Dzięki nim strona główna WP dynamicznie rozwija się i zyskuje coraz szersze grono odbiorców. W listopadzie 2017 było ich o 7% więcej niż rok wcześniej, co oznacza 10,3 milionów realnych użytkowników (Gemius/PBI, listopad 2017).

#wyróżnienia

Pracę dziennikarzy doceniono m.in. w konkursie Nagród Newsweeka im. Teresy Torańskiej. Nominację otrzymała Nina Harbuz za tekst „Myślałem, że dorastam w normalnym domu”. Nagrodę w kategorii Internet zdobył Paweł Kapusta za reportaż „Trudno ratować kogoś, kogo życie rozlało się po podłodze i kapie”. Dziennikarz za tekst był także nominowany do Grand Press 2017. Michał Kołodziejczyk otrzymał wyróżnienie Konkursu Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego za cykl wywiadów z polskimi sportowcami publikowanych na łamach magazynu "Plus Minus" dziennika "Rzeczpospolita" i w serwisie WP SportoweFakty. Najlepsze treści premium pisane przez redaktorów Wirtualnej Polski znalazły się w nowym serwisie WP Magazyn. Miesięcznie korzysta z niego ponad 1,2 miliona osób (Gemius/PBI, wrzesień-listopad 2017).

#kontent

Poza materiałami autorskimi WP inwestuje również we współpracę z najlepszymi partnerami. Dzięki współpracy z Eleven Sports użytkownicy platformy WP Pilot zyskali dostęp do kanałów Eleven Sports 1, 2 i 3. W serwisach WP pojawiają się także skróty meczów najlepszych europejskich lig. Dostęp do materiałów sportowych zapewniają również SportKlub i FightKlub. Treści popularno-naukowe, technologiczne i lifestylowe dostarczają m.in. A+E Networks, MediakraftTV i Independent Digital. Do Telewizji WP w styczniu trafi także Ucho Prezesa. Wirtualna Polska, jako jedyna na rynku otrzymała prawa do emisji serialu w telewizji.

#innowacje

W 2017 Wirtualna Polska wygrała grant Google Digital News Initiative. Kwota 135 tysięcy Euro wesprze projekt, który będzie wykrywać nieprawdziwe informacje przy pomocy inteligentnych algorytmów. Jego premiera planowana jest na drugą połowę 2018 r. WP wprowadziła także automatyczną moderację komentarzy w części serwisów. Narzędzie Applica bada znaczenie całych wypowiedzi, dzięki czemu efektywnie eliminuje nieregulaminowe posty. WP zmienia też rynek reklamy internetowej. Od nowego roku klienci płacić będą wyłącznie za reklamy, które użytkownicy faktycznie zobaczyli. Ponadto, Biuro Reklamy Wirtualnej Polski trzeci raz z rzędu otrzymało wyróżnienie w prestiżowym rankingu magazynu Media & Marketing Polska.

#e-commerce

Wirtualna Polska od czterech lat rozwija biznes na rynku sprzedaży internetowej. Zyski EBITDA w tym segmencie stanowią już niemal połowę wszystkich zysków firmy. W październiku 2017 do oferty serwisów turystycznych dołączył eHoliday. Wspólnie z Wakacje.pl i Nocowanie.pl zapewniają obsługę podróży i wygodny nocleg. WP jest też właścicielem serwisów modowych Domodi oraz Allani. W urządzaniu wnętrz pomaga Homebook wraz z pomysłami i ofertami najlepszych marek. Usługi finansowe i fachowe porady znaleźć można na Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl.

#lider

Wirtualna Polska jest liderem ośmiu kategorii tematycznych pod względem liczby realnych użytkowników. Są to zdrowie i medycyna, styl życia, kobieta, biznes i finanse, nowe technologie, dzieci i rodzina, plotki i życie gwiazd oraz turystyka (Gemius/PBI, listopad 2017). Należą do nich m.in. serwisy Money.pl, WP abc Zdrowie, Pudelek i WP Gwiazdy, WP Tech, WP Parenting i WP Turystyka. Należące do WP radio internetowe Open FM jest najpopularniejszą aplikacją muzyczną na polskim rynku. Pozycję lidera utrzymuje od lutego 2017.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w listopadzie 2017 z wszystkich produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.

Źródło: Wirtualna Polska SA

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Polacy kochają smartfony
Prawie połowa Polaków (48 proc.) według badań Kantar TNS korzysta ze smartfonów ponad 2 godziny dziennie. Chcemy mieć takie urządzenia zawsze pod ręką. Aż 95 proc. właścicieli smartfonów nie rozstaje się z nim, wychodząc z domu. Czy jesteśmy społeczeństwem uzależnionym od telefonu komórkowego?
T1 powiększa zespół i przedstawia nową ofertę produktową
T1, dział reklamy cyfrowej Turner International, powiększa zespół i wprowadza nowy pakiet produktów dostępnych na całym świecie. Fiona McKinnon awansowała na stanowisko General Managera. Wspierać ją będzie Krane Jeffery, Senior Commercial Director, odpowiedzialny za działania sprzedażowe i współpracę z markami.
Nowe kanały telewizyjne w ofercie Netii
W Telewizji Osobistej Netii dostępne są aż cztery nowe kanały, w tym Polsat Rodzina, który właśnie rozpoczął nadawanie. Ponadto do oferty weszły: Polsat Games, TV Okazje, wPolsce.pl. Łącznie w ofercie Netii jest 214 kanałów, w tym 119 w HD.
Spółki Knowledgehub na Web Summit 2018
Web Summit to największe i najważniejsze wydarzenie technologiczne na świecie. Uczestnikami imprezy są zarówno przedstawiciele gigantów, m.in. Microsoft czy Amazon, jak i właściciele startupów oraz małych firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku. Z każdym rokiem Web Summit skupia licznych wystawców i ekspertów z różnych...
Wyniki badania Gemius/PBI za wrzesień 2018
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone