logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rok po RODO: Ochrona słabsza niż przed wprowadzeniem rozporządzenia?

  PR 10.06.2019, przeczytano 172 razy

Rok po wprowadzeniu w UE ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) nadal zauważalne są rozbieżne opinie na temat jego skuteczności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rok-po-rodo%3A-ochrona-slabsza-niz-przed-wprowadzeniem-rozporzadzenia,382836,artykul.html

Tylko 39% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym wśród 3 tys. specjalistów z różnych dziedzin ze Stanów Zjednoczonych, Europy i regionu Azji oraz Pacyfiku uważa, że ich dane osobowe chronione są lepiej od czasu wejścia w życie RODO. Nieco ponad jedna trzecia stwierdziła, że poziom ochrony danych raczej nie uległ zmianie, a jedna piąta przyznała, że brak jej pewności w ocenie zmiany.

Warto zauważyć, że niewielka, ale jednak znacząca liczba respondentów (6%) uważa, iż ich dane chronione są słabiej niż przed wejściem rozporządzenia. W raporcie sporządzonym przez Snow Software powodu tych obaw nie podano. Niektórzy eksperci stawiają hipotezę, że po wprowadzeniu RODO sieć stała się tak zaśmiecona wyskakującymi okienkami, w których należy wyrazić zgodę na udostępnienie danych, iż konsumenci ignorują ostrzeżenia, nawet ich nie czytając.

- Nie od dziś wiadomo, że użytkownicy irytują się, musząc wykonywać na stronie dodatkowe czynności. Jedną z nich jest właśnie zamykanie okien powiadamiających o udostępnianiu przez stronę danych. W celu jak najszybszego dotarcia do poszukiwanej na stronie informacji akceptują warunki bez wcześniejszego zapoznania się z nimi. Nie dziwi zatem sześcioprocentowy odsetek, uważający, że dane są obecnie chronione gorzej. Warto jednak zastanowić się, czy wina leży po stronie serwisów, czy też nieuważnych użytkowników. - komentuje sytuację  Mariusz Politowicz z Bitdefenfer, dostawcy oprogramowania antywirusowego.

Raport opracowany przez Snow zdaje się potwierdzać tę hipotezę. 74% respondentów zauważyło wzrost liczby wyskakujących okienek lub komunikatów z prośbą o zgodę na wykorzystanie danych osobowych. Przy tym 19% z ankietowanych twierdzi, że obniża to ich produktywność, a 32% – że jest powodem rosnącej irytacji. Nie od dziś wiadomo, że ludzie często przedkładają wygodę nad bezpieczeństwo, co uzasadnia obawy wspomnianych 6% osób.

Według innych ustaleń:

  • 57% pracowników – z całego badanego obszaru – zauważyło, że w wyniku wprowadzenia RODO nastąpiło zaostrzenie zasad dotyczących korzystania z technologii informacyjnych lub wykorzystywania danych klientów.
  • W Europie 70% respondentów zgłosiło stosowanie surowszej polityki ochrony danych, co wskazuje, że RODO wprowadziło znacznie większe zmiany w UE.
  • W przedsiębiorstwach średniej wielkości, zatrudniających od 100 do 1000 osób, 65% pracowników zauważyło zmiany w polityce ochrony danych.
  • 49% stwierdziło, że zaobserwowało wzrost lub brak zmiany ilości otrzymywanego spamu.
  • 74% uważa, że branża technologiczna wciąż potrzebuje dalszych regulacji prawnych.

Na podstawie wyników badań można wnioskować, że niejednoznaczna ocena efektów wprowadzenia RODO prawdopodobnie odzwierciedla trudności, z jakimi nadal borykają się organizacje, starające się spełnić wymogi prawa. Unaocznia także złożoność starań, mających na celu edukowanie społeczeństwa w zakresie przepisów dotyczących danych.

Źródło: Bitdefenfer

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polacy wydają coraz więcej na wakacje
Na letni wypoczynek Polacy wydadzą w tym roku średnio niemal 3400 zł – wynika z najnowszego badania Providenta. To prawie o 670 zł więcej niż w ubiegłym roku. Większość badanych zamierza sfinansować wakacyjny wyjazd z oszczędności.
Mają wysoką siłę nabywczą, świetnie odnajdują się w świecie nowych technologii, dysponują wolnym czasem, który inwestują w zainteresowania, dbają o swoje zdrowie, są aktywni i przeżywają drugą młodość. Wyniki badania „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeczą wszystkim stereotypom na ich temat.  
Prestashop i Woocommerce dominują w polskim e-commerce
PrestaShop jest najpopularniejszym silnikiem e-commerce w Polsce – wykorzystuje go 52 proc. właścicieli sklepów i programistów e-commerce. 39 proc. wskazań zanotował z kolei WooCommerce. W sumie, jak wynika z badań - oba te rozwiązania mają ponad 90 procent rynku! Dla właścicieli sklepów i developerów e-commerce w Polsce przede wszystkim liczy się...
Mamy dwa lata na wdrożenie unijnej dyrektywy o prawach autorskich
W ciągu dwóch najbliższych lat państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą wdrożyć dyrektywę o ochronie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Przyjęta w połowie kwietnia regulacja wprowadza wiele zmian w zasadach publikowania treści w internecie oraz wzmacnia pozycję twórców względem globalnych koncernów, takich jak Facebook, YouTube czy Google. Ekspert kancelarii...
W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać konkurencyjność lub zapewnić wzrost, niezbędne są inwestycje w rozwiązania oraz technologie wspomagające działania rynkowe: sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Nakłady na te cele w ciągu 3 lat mają wzrosnąć kilkukrotnie – tak...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764