logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rola gadżetów w budowaniu wizerunku firmy

  PR 12.04.2016, przeczytano 1157 razy
ilustracja

Budowanie wizerunku firmy polega na umiejętnym prowadzeniu biznesu zgodnie z założoną koncepcją przedsiębiorstwa, która pozwala ukształtować szereg pozytywnych skojarzeń w świadomości jej odbiorców oraz zbudować długotrwałe relacje z klientami i partnerami biznesowymi. Jaką rolę odgrywają gadżety w budowaniu wizerunku firmy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rola-gadzetow-w-budowaniu-wizerunku-firmy,28126,artykul.html

Wiele firm decydując się na promocję swojej działalności stawia na reklamę masową, czyli taką, która dociera do wielu odbiorców jednocześnie. W tym celu wykorzystują potencjał jaki daje telewizja, radio i prasa, zapominając jednocześnie o tym, jak ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy stanowi indywidualne podejście do klienta. Tymczasem, statystyczny Polak obcujący z reklamą, skupia na niej swoją uwagę nie dłużej niż trzy sekundy i w niedługim czasie o niej zapomina. W tym kontekście, gadżety firmowe dedykowane poszczególnym odbiorcom, odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku firmy.

Jaką rolę pełnią gadżety firmowe?

Gadżety pełnią ściśle określone funkcje w prowadzeniu działalności i budowaniu wizerunku firmy. – Po pierwsze, stanowią jedno z najbardziej skutecznych narzędzi wspierających sprzedaż. Klient, który ma do wyboru dwie bardzo podobne do siebie oferty, zawsze zdecyduje się na taką, z której będzie mógł czerpać dodatkowe korzyści, nawet jeżeli będzie to niewielki upominek od firmy. Po drugie, za pomocą gadżetów buduje się rozpoznawalność marki – klient, korzystający z upominków oferowanych przez firmę takich jak długopis, czy kubek z logo, znacznie częściej będzie obcował z marką, która w ten sposób skuteczniej zostanie utrwalona w jego świadomości. Po trzecie, gadżety firmowe przyciągają uwagę klientów. Przedsiębiorstwa, które dystrybuują własne gadżety szybko zyskują rozpoznawalność i przyciągają osoby, które w żaden inny sposób nie trafiłyby na ich ofertę – wylicza Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland, jednego z największych wydarzeń branży upominkowej w Polsce.

Upominki firmowe pełnią jeszcze jedną istotną funkcję: sprawiają, że oferta przedsiębiorstwa staje się dla jej odbiorców atrakcyjniejsza z tego względu, że oferowane produkty bardzo często oceniane są przez pryzmat przyjaznej marki.

Korzyści płynące z wprowadzenia gadżetów do oferty firmy

Zdarza się, że właściciele firm nie dostrzegają ważnej funkcji, jaką pełnią gadżety marketingowe w budowaniu pozytywnych relacji w otoczeniu przedsiębiorstwa i często uznają je ze niepotrzebny wydatek.

Obdarowanie klienta nawet niewielkim gadżetem z logo, takim jak długopis, czy pendrive, może zadecydować o losach ich dalszej współpracy. Dla klienta jest to bowiem sygnał, że przedsiębiorstwo nie jest nastawione na szybki zysk, ale dba o ich wzajemne relacje i jest skłonne w nie inwestować. Świadomi tego klienci znacznie częściej decydują się na ponowne skorzystanie z usług firmy oraz chętniej polecają ją znajomym, a to już przekłada się na jej bezpośrednie korzyści, czyli zwiększenie sprzedaży oraz rozpoznawalności marki – mówi Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland.

W jaki sposób można wykorzystać gadżety firmowe?

Gadżety firmowe najczęściej podarowywane są klientom stale korzystającym z usług firmy lub dokonującym zakupów za określoną kwotę. Inną możliwością wykorzystania upominków firmowych jest okres przedświąteczny, kiedy duża liczba przedsiębiorstw decyduje się na przesłanie kartek z życzeniami swoim klientom lub partnerom biznesowym. Życzenia świąteczne warto uzupełnić o upominek firmowy, który będzie przypominał odbiorcy o miłym geście.

Gadżety doskonale sprawdzają się także podczas wydarzeń promocyjnych przedsiębiorstwa oraz targów, kiedy firma przedstawia swoją ofertę – upominek w torbie na pewno zachęci jej odbiorców do zapoznania się z propozycją firmy, a nawet skorzystania z niej – dodaje Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland.

Źródło: MT Polska, Pol-Chin Consulting

www.giftshow.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Gadżety reklamowe to wielkie narzędzie wpływu na decyzje zakupowe. Może trudno w to uwierzyć, ale badali to i socjologowie i psychologowie, w tym słynny Rober Cialdini. Fajnie opisuje to promoblog w artykule Gadżety reklamowe i psychologia: http://promoblog.pl/gadzety-reklamowe-psychologia/. Nie warto po porstu rozdawać gadżety, warto uruchomić za ich pomocą konkretne reakcję w psychice naszych klientów.

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764