logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rola wideo marketingu w budowaniu wizerunku marki

  PR 02.09.2022, przeczytano 597 razy
ilustracja

Wideo to jeden z najważniejszych elementów współczesnego marketingu internetowego. Bez względu na to, czy przyjmuje formę viralowych filmików, chwytliwych animacji czy rozbudowanych vlogów - jego rolę w budowaniu wizerunku marki ciężko jest przecenić. Dzięki formie wideo możesz dotrzeć do odbiorców ze zwięzłym, czytelnym i atrakcyjnym przekazem. Zobacz, co możesz zrobić, aby wykorzystać potencjał wideo marketingu w budowaniu wizerunku swojej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rola-wideo-marketingu-w-budowaniu-wizerunku-marki,397070,artykul.html

Większość ludzi to wzrokowcy

Wedle powszechnie dostępnych statystyk ponad połowa internautów ogląda wideo codziennie podczas korzystania z Sieci. Co więcej, ok. 1/3 całej aktywności online skupia się właśnie na materiałach audiowizualnych. Wystarczy połączyć te dane to z ogólnoprzyjętym założeniem, że 65% całej populacji stanowią wzrokowcy, aby uzyskać jasny i klarowny kierunek działania. Chcesz, aby Twoja marka zaistniała w świadomości jak największego grona odbiorców? Musisz podjąć działania z zakresu wideo content marketingu.

Zbuduj więź z odbiorcami przy pomocy wideo

Wideo nie tylko skuteczniej trafia do odbiorców niż inne formy promocji marki. Ten sposób komunikacji wzbudza także większe zaufanie i zaangażowanie potencjalnych klientów. Jak pokazują dane, aż 84% klientów decyduje się na zakup produktu lub usługi po zapoznaniu się z materiałem wideo danej marki. Umiejętnie wykorzystując wideo content marketing, skrócisz dystans i wzbudzisz w odbiorcy określone emocje oraz reakcje. Pamiętaj jednak, aby tworząc treści wideo stawiać na wiarygodny i spójny przekaz. Twoje działania powinny korespondować z ogólną strategią marketingową i komunikacyjną marki.

Budowanie wizerunku marki poprzez wideo marketing powinno być działaniem przemyślanym i odgórnie zaplanowanym. Zanim zaczniesz korzystać z tego narzędzia, zadaj sobie kilku fundamentalnych pytań:

  • jak chcesz, aby Twoja marka była odbierana przez ludzi?
  • jaki kierunek rozwoju marki Cię interesuje?
  • jak wyglądała Twoja dotychczasowa strategia marketingowa?
  • w jaki sposób komunikujesz się z odbiorcami?

Jeśli rzetelnie odpowiesz na powyższe pytania, znacznie łatwiej będzie Ci wdrożyć skuteczne działania z zakresu wideo content marketingu. Świadomość celu, zrozumienie potrzeb odbiorców i spójny przekaz to klucz do zbudowania wizerunku silnej, godnej zaufania marki. Wideo marketing to narzędzie, które ułatwia przekazywania określonych emocji. Forma audiowizualna pozwala oddziaływać na wiele zmysłów jednocześnie. Poza czytelną i skondensowaną treścią ważna jest także kolorystyka, dynamika ujęć czy muzyka użyta w filmie. Ważne, aby wideo nie było nachalną promocją samej marki. Skup się na emocjach, które wywołuje Twój produkt czy usługa i dopiero na ich kanwie stwórz narracje odwołująca się do wartości marki - jeżeli potrzebujesz konsultacji w tej sprawie to skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji wideo marketingu Kohai.

Jak dobrać odpowiednią formę wideo do profilu marki?

W zależności od profilu marki i branży, w której się poruszasz, możesz wykorzystać następujące formy wideo marketingu do budowania wizerunku marki:

  • prezentacje produktów,
  • vlogi edukacyjne,
  • filmy przybliżające historię, cele i wartości marki,
  • tutoriale, które ułatwią odbiorcom korzystanie z produktu,
  • filmy poradnikowe,
  • animacje,
  • transmisje na żywo,
  • wywiady z ludźmi związanymi z Twoją branżą lub marką,
  • filmy promocyjne.

Wielką siłą dzisiejszego wideo marketingu jest udostępnienia materiałów przez użytkowników. Jeśli Twój film spodoba się odbiorcom, możesz liczyć na to, że podzielą się nim ze znajomymi, udostępniając wideo na swoich profilach w social mediach. Materiały tworzone w ramach wideo marketingu możesz umieszczać bezpośrednio na Instagramie, Facebooku czy Tik Toku. W przypadku publikacji rozbudowanych vlogów warto posiadać konto firmowe na YouTube.

Era Tik-Toka i Instagrama

Ze względu na rosnącą z dnia na dzień popularność mediów społecznościowych, a w szczególności Tik-Toka, warto pochylić się nad zwięzłymi, chwytliwymi materiałami wideo. Stories na Instagramie czy krótkie filmiki na Tik-Toku święcą triumfy, a dzięki możliwości ich swobodnego udostępniania materiały trafiają do milionów odbiorców na całym świecie. Wykorzystaj potencjał virali w budowaniu wizerunku silnej marki.

Źródło: Kohai

www.kohai.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dbanie o cyfrowe doświadczenia klientów w czasie rzeczywistym
Konsumenci coraz świadomiej łączą życie w realu z aktywnościami w sieci. W wyniku przeniesienia znacznej większości działań do świata wirtualnego podczas pandemii ponad połowa interakcji z klientami przebiegała online, wynika z raportu opracowanego przez McKinsey. Wyniki badań tej samej firmy obrazują, że aż 75% konsumentów przynajmniej raz skorzystało z cyfrowych...
Ekspert Canon wyjaśnia, jak zmieniają się zasady bezpiecznej pracy
Mobilny tryb pracy oraz coraz większe wykorzystanie przestrzeni coworkingowych – to dwa czynniki, które wpływają na stosowane dotychczas zasady cyberbezpieczeństwa. Wraz ze zmianą trybu naszej pracy powinniśmy być przygotowani na modyfikację naszego podejścia do obecności w sieci. Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa Canon Polska wyjaśnia, na co należy...
Tysiąc krów Johna Bow, czyli prawdziwa historia o brandingu
Co wspólnego mają cowboy’e z brandingiem? Jak krowy mogą zbudować markę? Dowiesz się tego z filmu przygotowanego przez agencję BRAND SO ON, dawniej BRAVE BRAIN, która właśnie przy okazji swojego rebrandingu przygotowała krótki film o istocie brandu – Opowieść o Johnie Bow.
Zawody triathlonowe IRONMAN co roku przyciągają tysiące zawodników i kibiców z całego świata. Choć starty odbywają się w niedzielę, to już od piątku wszyscy zainteresowani gromadzą się w strefie EXPO, czyli przestrzeni wystawowej, gdzie mają możliwość do rozmów i poznania nowości ze świata zdrowia i sportu. To wyjątkowa okazja dla marek do...
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów. Są bowiem tacy klienci, którzy na słowo „promocja” odwracają głowę. Sklepy muszą też pamiętać o tym, że jak już przyznają rabat, to muszą ten proces maksymalnie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764