logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Roland xj 640 scan motor error.

Strona 1/2  1 2

| 05.05.2019 15:05

Witam, wiem że był ten temat na forum odnośnie innego Rolanda. U mnie wyskakuje błąd scan motor error 010 010. Sprawa wygląda jak tu https://youtu.be/819qTJhZoJo
To nie mój film, ale ogólnie jest to samo. Na początku drukuje normalnie (przez pierwsze dwa metry) później zaczyna hałasować. Dziwi mnie tylko dlaczego silnik nie hałasuje cały czas tylko kiedy się rozgrzeje? Chyba że to nie silnik, ale co? Jak spałzuję druk i dam "odpocząć" maszynie to dalej drukuje znowu normalnie.... przez jakieś 0.5m.

brak ikonki
+

Brodnica
wiadomości: 12
w Signs.pl od 14.11.2018
IP: 5.173.8.XXX

| 05.05.2019 20:05

Jak karetka się zatrzymuje podczas druku z tym błędem tzn., że silnik nie dał rady jej uciągnąć i pojawiła się niezgodność w odczytach enkoderów (pierwszego z silnika SCAN i drugiego z paska).

Powodów może być kilka:
- silnik się skończył (da się je regenerować)
- masz źle ustawiony pasek - nieodpowiedni naciąg, lub źle ustawiona pozycja koła z napinaczem - to potrafi hałasować
- masz zatarte łożyska w kołach zębatych na których śmiga pasek (da się wymienić same łożyska) - one hałasują się się kończą.
- koło zębate (to plastikowe przy silniku) się zużyło (bo np. wciągnęło jakiś śmieć i się wytarły niektóre zęby) - to również potrafi hałasować.
- łożyska karetki się zużyły - też hałasują

Zacząłbym od zdjęcia prawej i lewej część obudowy.
Z lewej strony masz koło pasowe z 3 śrubami do regulacji naciągu paska.
Z prawej masz silnik i to plastikowe koło na przekładni.
Zobacz jak to wygląda wszystko może od razu znajdziesz przyczynę.
Jak nie to puść druk (lub test z menu serwisowego)i posłuchaj skąd dochodzi hałas (prawa, czy lewa strona maszyny).
Jak to też nic nie da to pozostaje zdjęcia paska, posprawdzanie łożysk i wymiana.
Tutaj już wypada wiedzieć co się robi po przy ponownym montażu trzeba od zera poustawiać kilka rzeczy.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1300
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 89.64.19.XXX

| 05.05.2019 21:05

Dzięki za wskazówki. Część już wcześniej sprawdzałem. Dźwięk dochodzi na pewno z prawej strony. Jutro będę mieć stetoskop diagnostyczny, może na słuch uda się zlokalizować hałas. Na dotyk... ręką wyczuwam drgania na silniku, ale mogę się mylić. Biała zębatka jest ok, przynajmniej na oko. Mam małą wątpliwość co do koła zębatego przenoszącego napęd na pasek. Delikatnie "wiruje?" Na boki podczas pracy.
Co do regeneracji silnika... domyślam się że masz na myśli szczotki?
Co do źle ustawionego naciągu paska... Mógł się zmienić sam z siebie? I jak sprawdzić czy jest prawidłowy?
Tak z ciekawości, czy można sprawdzić przebieg plotera?

brak ikonki
+

Brodnica
wiadomości: 12
w Signs.pl od 14.11.2018
IP: 5.173.8.XXX

| 06.05.2019 11:05

Po badaniu stetoskopem hałas pochodzi z silnika. Ale łożyska w zębatkach napędzających pas też delikatnie hałasują, więc pewnie też trzeba będzie wymienić. Tylko pytanie czy są to jakieś specjalne łożyska czy mogę kupić jakieś dużo tańsze o tych samych wymiarach? Łożyska znalazłem za 350netto za dwie sztuki a dla mnie to sporo.

brak ikonki
+

Brodnica
wiadomości: 12
w Signs.pl od 14.11.2018
IP: 85.202.45.XXX

| 06.05.2019 14:05

Napięcie paska wg. instrukcji serwisowej, albo na "wyczucie".
Regulacja położenia również wg. instrukcji serwisowej - ładnie jest to opisane.
Roland nie podaje przebiegu w m2 jeżeli o to ci chodzi, ale możesz sprawdzić np. ile godzin przepracował silnik, itd.
Roland sprzedaje całe zestawy łożysko + koło zębate i wychodzi drogo.
Ja płaciłem po kilkanaście złotych za łożysko i nie były to badziewne chińczyki.
Łożyska muszą być tego samego typu i mieć te same wymiary - tam są jakieś standardowe łatwo dostępne w każdym sklepie z tego typu artykułami.
Wymiana na prasce to chwila. Jak będzie rozbierał całość to warto je od razu wymienić w obu kołach. Przy wyciąganiu silnika ostrożnie bo można łatwo popsuć enkoder.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1300
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 83.5.164.XXX

| 07.05.2019 00:05

Ok... Wybacz pytanie. Nie chciałbyś "pożyczyć" instrukcji serwisowej? O ile taka posiadasz w wersji cyfrowej. ;-)

brak ikonki
+

Brodnica
wiadomości: 12
w Signs.pl od 14.11.2018
IP: 5.173.16.XXX

| 07.05.2019 00:05

Ba jak się domyślam, instrukcja odnośnie przebiegu godzinowego silnika również tam?

brak ikonki
+

Brodnica
wiadomości: 12
w Signs.pl od 14.11.2018
IP: 5.173.16.XXX

| 07.05.2019 08:05

FolgrafBrodnica, 2019-05-07 00:09
Ba jak się domyślam, instrukcja odnośnie przebiegu godzinowego silnika również tam?

Ilość godzin powinieneś wydrukować z raportu - z poziomu menu serwisowego.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Toruń
Kujawsko-pomorskie
wiadomości: 964
w Signs.pl od 12.06.2013
IP: 83.8.187.XXX

| 08.05.2019 21:05

W moim przypadku to był silnik, na olx była firma która regenerowala silniki, po regeneracji działa po teraz :-) (mój filmik ;) )

brak ikonki
+ +

Goleszów
wiadomości: 1
w Signs.pl od 22.10.2014
IP: 83.4.223.XXX

| 15.05.2019 10:05

Sprawa ma się tak. Silnik wrócił z regeneracji, w czasie jak go nie było pokusiłem się od razu na wymianę łożysk w kołach napędzających pas. Zmontowałem wszystko do kupy i.... Klops. Wyskakuje komunikat service call 0102. Czyli limit sensor źle działa lub jest uszkodzony. Wykonałem "limit position & cut down position initialize" ale niestety nie pomogło. Dodam, że błąd pojawia się przy próbie pomiaru szerokości folii, na powrocie karetki.
Potrafi ktoś pomóc?

brak ikonki
+

Brodnica
wiadomości: 12
w Signs.pl od 14.11.2018
IP: 85.202.45.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764