logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ROOKIE: Konkurs na projekt artbooka

   20.03.2012, przeczytano 3186 razy
ilustracjastrzałka

ROOKIE to kil­ku­mie­sięczny pro­jekt, skła­da­jący się z kon­kursu na naj­cie­kaw­szą książkę autor­ską tzw. art­bo­oka (marzec–czerwiec 2012) oraz festi­walu pre­zen­tu­ją­cego i pro­mu­ją­cego sze­roko rozu­mianą arty­styczną kul­turę czy­tel­ni­czą (gru­dzień 2012). „Rookie” jest ter­mi­nem zapo­ży­czo­nym z zawo­do­wego sportu i ozna­cza osobę, która znaj­duje się na samym początku pro­fe­sjo­nal­nej kariery, która nie ma jesz­cze doświad­cze­nia i zazwy­czaj wcho­dzi do gry z ławki rezer­wo­wych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rookie%3A-konkurs-na-projekt-artbooka,15035,artykul.html

 „Rookie” już nie jest ama­to­rem, ale też nie w pełni ukształ­to­wa­nym gra­czem. Jest zawod­ni­kiem świa­do­mym swo­jej war­to­ści, którą musi udo­wod­nić na boisku. W przy­padku imprezy książ­ko­wej „rookie” nabiera nowego zna­cze­nia i pomaga opi­sać zarówno naj­młod­sze poko­le­nie nie­za­leż­nych wydaw­ców jak i samą imprezę, która w tak sze­ro­kim kształ­cie odbę­dzie się w Polsce po raz pierw­szy. Uczestnicy „Rookie” – arty­ści, kura­to­rzy, wydawcy, gra­ficy są pro­fe­sjo­na­li­stami w swo­ich zawo­dach, któ­rzy wspól­nymi siłami two­rzą zupeł­nie nowe śro­do­wi­sko dla coraz popu­lar­niej­szych art­bo­oków.

Celem kon­kursu jest wyło­nie­nie autor­skiego pro­jektu art­bo­oka oraz popu­la­ry­za­cja i pro­mo­cja wsze­la­kich autor­skich publi­ka­cji książ­ko­wych.

Artbook zesta­wia i inte­gruje oglą­da­nie i czy­ta­nie, to co wizu­alne z tym co tek­stowe, łączy lite­ra­turę ze sztuką wizu­alną. Taka inter­me­dialna forma książki pozwala na two­rze­nie rela­cji mię­dzy sztuką a rze­czy­wi­sto­ścią i umoż­li­wia eks­pre­sję nowych este­tycz­nych idei. W XXI wieku, w dobie zaawan­so­wa­nych tech­no­lo­gii infor­ma­cyj­nych, swo­bod­nie ale i świa­do­mie art­book wyko­rzy­stuje digi­talne moż­li­wo­ści kształ­to­wa­nia formy jak i kon­stru­owa­nia tek­stu, ze świe­żo­ścią czer­piąc z tra­dy­cji lite­ra­tury i sztuki.

FORMUŁA KONKURSU
Konkurs jest jed­no­eta­powy. Ma na celu wyło­nie­nie naj­cie­kaw­szego pro­jektu art­bo­oka, który zosta­nie wydany przez Galerię Miejską Arsenał we współ­pracy z Wydawnictwem Morava. Zwycięski art­book zosta­nie zapre­zen­to­wany publicz­no­ści na wysta­wie „Rookie”, która będzie miała miej­sce w grud­niu 2012 w Galerii Miejskiej Arsenał. Książka będzie także dys­try­bu­owana i sprze­da­wana przez Organizatorów konkursu.

FORMA ZGŁOSZENIA PROJEKTÓW
Projekt należy zło­żyć w for­mie pliku PDF wraz z opi­sem kon­cep­cji (max. wiel­kość 10 MB), prze­sy­ła­jąc go za pomocą for­mu­la­rza znaj­du­ją­cego się na stro­nie inter­ne­to­wej:
http://r-o-o-k-i-e.com/

Projekt powi­nien skła­dać się z mini­mum 16 stron, może zawie­rać zarówno mate­riały wizu­alne jak i tek­stowe. Nie jest wyma­gana osta­teczna wer­sja art­bo­oka, ale wer­sja poglądowa. Z kon­kursu wyłą­czone zostają prace wcze­śniej publi­ko­wane na rynku wydawniczym.

JURY
Pliki PDF zostaną oce­nione przez Jury Konkursu w skła­dzie:
- Piotr Rypson – histo­ryk sztuki i lite­ra­tury, Muzeum Narodowe w Warszawie
- Daniel Muzyczuk – kura­tor, Muzeum Sztuki w Łodzi
- Jakub de Barbaro – gra­fik, pro­jek­tant ksią­żek i kata­lo­gów, członek STGU
- Honza Zamojski – arty­sta, kura­tor, pro­wa­dzący wydaw­nic­two Morava
- Karolina Sikorska – kul­tu­ro­znaw­czyni, koor­dy­na­torka pro­jek­tów wydaw­ni­czych i edu­ka­cyj­nych w Galerii Miejskiej Arsenał

TERMINY
Zamknię­cie naboru pro­jek­tów: 10 czerwca 2012

Wyło­nie­nie zwy­cię­skiego pro­jektu i ogło­sze­nie wyni­ków: 30 czerwca 2012

Prace nad zwy­cię­skim art­bo­okiem (przy­go­to­wa­nie osta­tecz­nego pro­jektu, opra­co­wa­nie gra­ficzne, skład i przy­go­to­wa­nie do druku): 1 lipca – 30 wrze­śnia 2012

Druk zwy­cię­skiego art­bo­oka: 1 – 30 paź­dzier­nika 2012

NAGRODY
Nagrodą główną w kon­kur­sie jest wydru­ko­wa­nie na koszt Organizatorów zwy­cię­skiego art­bo­oka oraz pre­zen­ta­cja go na wysta­wie w ramach festi­walu „Rookie”.

Honorarium autor­skie dla zwy­cięzcy w wyso­ko­ści 1000 PLN brutto zwią­zane z prze­ka­za­niem autor­skich praw mająt­ko­wych do książki.

Organizatorzy prze­wi­dują rów­nież 2 wyróż­nie­nia w postaci zesta­wów publi­ka­cji wyda­nych przez Galerię Miejską Arsenał i Wydawnictwo Morava.

WYSTAWA
Wystawa odbę­dzie się w ramach festi­walu pro­mu­ją­cego art­bo­oki „Rookie” – w dniach 6-9 grud­nia 2012 w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764