logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ROOKIE: Konkurs na projekt artbooka

   20.03.2012, przeczytano 2774 razy
ilustracjastrzałka

ROOKIE to kil­ku­mie­sięczny pro­jekt, skła­da­jący się z kon­kursu na naj­cie­kaw­szą książkę autor­ską tzw. art­bo­oka (marzec–czerwiec 2012) oraz festi­walu pre­zen­tu­ją­cego i pro­mu­ją­cego sze­roko rozu­mianą arty­styczną kul­turę czy­tel­ni­czą (gru­dzień 2012). „Rookie” jest ter­mi­nem zapo­ży­czo­nym z zawo­do­wego sportu i ozna­cza osobę, która znaj­duje się na samym początku pro­fe­sjo­nal­nej kariery, która nie ma jesz­cze doświad­cze­nia i zazwy­czaj wcho­dzi do gry z ławki rezer­wo­wych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rookie%3A-konkurs-na-projekt-artbooka,15035,artykul.html

 „Rookie” już nie jest ama­to­rem, ale też nie w pełni ukształ­to­wa­nym gra­czem. Jest zawod­ni­kiem świa­do­mym swo­jej war­to­ści, którą musi udo­wod­nić na boisku. W przy­padku imprezy książ­ko­wej „rookie” nabiera nowego zna­cze­nia i pomaga opi­sać zarówno naj­młod­sze poko­le­nie nie­za­leż­nych wydaw­ców jak i samą imprezę, która w tak sze­ro­kim kształ­cie odbę­dzie się w Polsce po raz pierw­szy. Uczestnicy „Rookie” – arty­ści, kura­to­rzy, wydawcy, gra­ficy są pro­fe­sjo­na­li­stami w swo­ich zawo­dach, któ­rzy wspól­nymi siłami two­rzą zupeł­nie nowe śro­do­wi­sko dla coraz popu­lar­niej­szych art­bo­oków.

Celem kon­kursu jest wyło­nie­nie autor­skiego pro­jektu art­bo­oka oraz popu­la­ry­za­cja i pro­mo­cja wsze­la­kich autor­skich publi­ka­cji książ­ko­wych.

Artbook zesta­wia i inte­gruje oglą­da­nie i czy­ta­nie, to co wizu­alne z tym co tek­stowe, łączy lite­ra­turę ze sztuką wizu­alną. Taka inter­me­dialna forma książki pozwala na two­rze­nie rela­cji mię­dzy sztuką a rze­czy­wi­sto­ścią i umoż­li­wia eks­pre­sję nowych este­tycz­nych idei. W XXI wieku, w dobie zaawan­so­wa­nych tech­no­lo­gii infor­ma­cyj­nych, swo­bod­nie ale i świa­do­mie art­book wyko­rzy­stuje digi­talne moż­li­wo­ści kształ­to­wa­nia formy jak i kon­stru­owa­nia tek­stu, ze świe­żo­ścią czer­piąc z tra­dy­cji lite­ra­tury i sztuki.

FORMUŁA KONKURSU
Konkurs jest jed­no­eta­powy. Ma na celu wyło­nie­nie naj­cie­kaw­szego pro­jektu art­bo­oka, który zosta­nie wydany przez Galerię Miejską Arsenał we współ­pracy z Wydawnictwem Morava. Zwycięski art­book zosta­nie zapre­zen­to­wany publicz­no­ści na wysta­wie „Rookie”, która będzie miała miej­sce w grud­niu 2012 w Galerii Miejskiej Arsenał. Książka będzie także dys­try­bu­owana i sprze­da­wana przez Organizatorów konkursu.

FORMA ZGŁOSZENIA PROJEKTÓW
Projekt należy zło­żyć w for­mie pliku PDF wraz z opi­sem kon­cep­cji (max. wiel­kość 10 MB), prze­sy­ła­jąc go za pomocą for­mu­la­rza znaj­du­ją­cego się na stro­nie inter­ne­to­wej:
http://r-o-o-k-i-e.com/

Projekt powi­nien skła­dać się z mini­mum 16 stron, może zawie­rać zarówno mate­riały wizu­alne jak i tek­stowe. Nie jest wyma­gana osta­teczna wer­sja art­bo­oka, ale wer­sja poglądowa. Z kon­kursu wyłą­czone zostają prace wcze­śniej publi­ko­wane na rynku wydawniczym.

JURY
Pliki PDF zostaną oce­nione przez Jury Konkursu w skła­dzie:
- Piotr Rypson – histo­ryk sztuki i lite­ra­tury, Muzeum Narodowe w Warszawie
- Daniel Muzyczuk – kura­tor, Muzeum Sztuki w Łodzi
- Jakub de Barbaro – gra­fik, pro­jek­tant ksią­żek i kata­lo­gów, członek STGU
- Honza Zamojski – arty­sta, kura­tor, pro­wa­dzący wydaw­nic­two Morava
- Karolina Sikorska – kul­tu­ro­znaw­czyni, koor­dy­na­torka pro­jek­tów wydaw­ni­czych i edu­ka­cyj­nych w Galerii Miejskiej Arsenał

TERMINY
Zamknię­cie naboru pro­jek­tów: 10 czerwca 2012

Wyło­nie­nie zwy­cię­skiego pro­jektu i ogło­sze­nie wyni­ków: 30 czerwca 2012

Prace nad zwy­cię­skim art­bo­okiem (przy­go­to­wa­nie osta­tecz­nego pro­jektu, opra­co­wa­nie gra­ficzne, skład i przy­go­to­wa­nie do druku): 1 lipca – 30 wrze­śnia 2012

Druk zwy­cię­skiego art­bo­oka: 1 – 30 paź­dzier­nika 2012

NAGRODY
Nagrodą główną w kon­kur­sie jest wydru­ko­wa­nie na koszt Organizatorów zwy­cię­skiego art­bo­oka oraz pre­zen­ta­cja go na wysta­wie w ramach festi­walu „Rookie”.

Honorarium autor­skie dla zwy­cięzcy w wyso­ko­ści 1000 PLN brutto zwią­zane z prze­ka­za­niem autor­skich praw mająt­ko­wych do książki.

Organizatorzy prze­wi­dują rów­nież 2 wyróż­nie­nia w postaci zesta­wów publi­ka­cji wyda­nych przez Galerię Miejską Arsenał i Wydawnictwo Morava.

WYSTAWA
Wystawa odbę­dzie się w ramach festi­walu pro­mu­ją­cego art­bo­oki „Rookie” – w dniach 6-9 grud­nia 2012 w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W konkursie Power of Content Marketing Awards 2021, organizowanym przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska, ING otrzymał Grand Prix. Bank został uznany za trendsettera technologii, formatów i contentu oraz otrzymał 9 nagród, w tym aż 7 złotych. Nagrody za najlepsze strategie oraz działania contentmarketingowe wręczono już po raz trzynasty.
Globalny konkurs Samsung #Bespokedesignedbyyou rozstrzygnięty – zobacz zwycięskie projekty
Zadaniem dla uczestników globalnego konkurs Samsung #BespokeDesignedByYou, który wystartował 7 lipca br., było stworzenie własnej wersji modułowej lodówki Bespoke. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 12 pażdziernika w mediach społecznościowych marki. Na drugim miejscu, na ponad 1581 nadesłanych zgłoszeń, znalazła się projektantka z Polski.
„(Nie)bezpieczne pasy” – rusza 22. konkurs Galerii Plakatu AMS
Zadaniem uczestników tegorocznego, 22. konkursu Galerii Plakatu AMS jest zaprojektowanie plakatu wskazującego niebezpieczeństwa, jakie grożą pieszym na pasach oraz zasady odpowiedzialnego zachowania się na nich kierowców i pieszych. Partnerem głównym tej edycji konkursu jest ŠKODA.
POLOmagazyn, kulinarno-lifestylowy magazyn konsumencki wspierający wizerunek sieci POLOmarket oraz jej marki własne, otrzymał brązową statuetkę w prestiżowym konkursie Power of Content Marketing Awards. Jest to już drugie w ciągu ostatnich dwóch lat wyróżnienie dla wydawnictwa sieci. W 2019 r. tytuł otrzymał złoto.
Znamy laureatów konkursu Power of Content Marketing Awards 2021
Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie Power of Content Marketing Awards za najlepsze strategie oraz działania contentmarketingowe, realizowane zarówno w formie print, jak i digital. 15 października podczas gali online organizowanej przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska, poznaliśmy nagrodzone projekty.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764