logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ROOKIE: Konkurs na projekt artbooka

   20.03.2012, przeczytano 3185 razy
ilustracjastrzałka

ROOKIE to kil­ku­mie­sięczny pro­jekt, skła­da­jący się z kon­kursu na naj­cie­kaw­szą książkę autor­ską tzw. art­bo­oka (marzec–czerwiec 2012) oraz festi­walu pre­zen­tu­ją­cego i pro­mu­ją­cego sze­roko rozu­mianą arty­styczną kul­turę czy­tel­ni­czą (gru­dzień 2012). „Rookie” jest ter­mi­nem zapo­ży­czo­nym z zawo­do­wego sportu i ozna­cza osobę, która znaj­duje się na samym początku pro­fe­sjo­nal­nej kariery, która nie ma jesz­cze doświad­cze­nia i zazwy­czaj wcho­dzi do gry z ławki rezer­wo­wych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rookie%3A-konkurs-na-projekt-artbooka,15035,artykul.html

 „Rookie” już nie jest ama­to­rem, ale też nie w pełni ukształ­to­wa­nym gra­czem. Jest zawod­ni­kiem świa­do­mym swo­jej war­to­ści, którą musi udo­wod­nić na boisku. W przy­padku imprezy książ­ko­wej „rookie” nabiera nowego zna­cze­nia i pomaga opi­sać zarówno naj­młod­sze poko­le­nie nie­za­leż­nych wydaw­ców jak i samą imprezę, która w tak sze­ro­kim kształ­cie odbę­dzie się w Polsce po raz pierw­szy. Uczestnicy „Rookie” – arty­ści, kura­to­rzy, wydawcy, gra­ficy są pro­fe­sjo­na­li­stami w swo­ich zawo­dach, któ­rzy wspól­nymi siłami two­rzą zupeł­nie nowe śro­do­wi­sko dla coraz popu­lar­niej­szych art­bo­oków.

Celem kon­kursu jest wyło­nie­nie autor­skiego pro­jektu art­bo­oka oraz popu­la­ry­za­cja i pro­mo­cja wsze­la­kich autor­skich publi­ka­cji książ­ko­wych.

Artbook zesta­wia i inte­gruje oglą­da­nie i czy­ta­nie, to co wizu­alne z tym co tek­stowe, łączy lite­ra­turę ze sztuką wizu­alną. Taka inter­me­dialna forma książki pozwala na two­rze­nie rela­cji mię­dzy sztuką a rze­czy­wi­sto­ścią i umoż­li­wia eks­pre­sję nowych este­tycz­nych idei. W XXI wieku, w dobie zaawan­so­wa­nych tech­no­lo­gii infor­ma­cyj­nych, swo­bod­nie ale i świa­do­mie art­book wyko­rzy­stuje digi­talne moż­li­wo­ści kształ­to­wa­nia formy jak i kon­stru­owa­nia tek­stu, ze świe­żo­ścią czer­piąc z tra­dy­cji lite­ra­tury i sztuki.

FORMUŁA KONKURSU
Konkurs jest jed­no­eta­powy. Ma na celu wyło­nie­nie naj­cie­kaw­szego pro­jektu art­bo­oka, który zosta­nie wydany przez Galerię Miejską Arsenał we współ­pracy z Wydawnictwem Morava. Zwycięski art­book zosta­nie zapre­zen­to­wany publicz­no­ści na wysta­wie „Rookie”, która będzie miała miej­sce w grud­niu 2012 w Galerii Miejskiej Arsenał. Książka będzie także dys­try­bu­owana i sprze­da­wana przez Organizatorów konkursu.

FORMA ZGŁOSZENIA PROJEKTÓW
Projekt należy zło­żyć w for­mie pliku PDF wraz z opi­sem kon­cep­cji (max. wiel­kość 10 MB), prze­sy­ła­jąc go za pomocą for­mu­la­rza znaj­du­ją­cego się na stro­nie inter­ne­to­wej:
http://r-o-o-k-i-e.com/

Projekt powi­nien skła­dać się z mini­mum 16 stron, może zawie­rać zarówno mate­riały wizu­alne jak i tek­stowe. Nie jest wyma­gana osta­teczna wer­sja art­bo­oka, ale wer­sja poglądowa. Z kon­kursu wyłą­czone zostają prace wcze­śniej publi­ko­wane na rynku wydawniczym.

JURY
Pliki PDF zostaną oce­nione przez Jury Konkursu w skła­dzie:
- Piotr Rypson – histo­ryk sztuki i lite­ra­tury, Muzeum Narodowe w Warszawie
- Daniel Muzyczuk – kura­tor, Muzeum Sztuki w Łodzi
- Jakub de Barbaro – gra­fik, pro­jek­tant ksią­żek i kata­lo­gów, członek STGU
- Honza Zamojski – arty­sta, kura­tor, pro­wa­dzący wydaw­nic­two Morava
- Karolina Sikorska – kul­tu­ro­znaw­czyni, koor­dy­na­torka pro­jek­tów wydaw­ni­czych i edu­ka­cyj­nych w Galerii Miejskiej Arsenał

TERMINY
Zamknię­cie naboru pro­jek­tów: 10 czerwca 2012

Wyło­nie­nie zwy­cię­skiego pro­jektu i ogło­sze­nie wyni­ków: 30 czerwca 2012

Prace nad zwy­cię­skim art­bo­okiem (przy­go­to­wa­nie osta­tecz­nego pro­jektu, opra­co­wa­nie gra­ficzne, skład i przy­go­to­wa­nie do druku): 1 lipca – 30 wrze­śnia 2012

Druk zwy­cię­skiego art­bo­oka: 1 – 30 paź­dzier­nika 2012

NAGRODY
Nagrodą główną w kon­kur­sie jest wydru­ko­wa­nie na koszt Organizatorów zwy­cię­skiego art­bo­oka oraz pre­zen­ta­cja go na wysta­wie w ramach festi­walu „Rookie”.

Honorarium autor­skie dla zwy­cięzcy w wyso­ko­ści 1000 PLN brutto zwią­zane z prze­ka­za­niem autor­skich praw mająt­ko­wych do książki.

Organizatorzy prze­wi­dują rów­nież 2 wyróż­nie­nia w postaci zesta­wów publi­ka­cji wyda­nych przez Galerię Miejską Arsenał i Wydawnictwo Morava.

WYSTAWA
Wystawa odbę­dzie się w ramach festi­walu pro­mu­ją­cego art­bo­oki „Rookie” – w dniach 6-9 grud­nia 2012 w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764