logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Roślinne nie gryzie w influencerskiej kampanii Alpro

  PR 27.03.2024, przeczytano 406 razy
ilustracjastrzałka

Trwa kampania influencer marketingowa marki Alpro, producenta napojów roślinnych oraz roślinnych alternatyw dla jogurtu i deserów, należącego do spółki Danone. Influencerzy tworzący Alpro Flexi Team przekonują, aby wraz z nadchodzącą wiosną otworzyć się na nowe doznania kulinarno-smakowe i włączyć do swojej diety produkty pochodzenia roślinnego. W myśl hasła kampanii: Roślinne nie gryzie !


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/roslinne-nie-gryzie-w-influencerskiej-kampanii-alpro,403626,artykul.html

Konsumenci coraz chętniej sięgają po roślinne źródła białka - w 2023 roku kategoria odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – ponad 17% w ujęciu wartościowym oraz 14,5% w ujęciu wolumenowym1. Dla tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się po nie sięgnąć, barierą są m.in. obawa o smak oraz brak wiedzy o tym, jak wykorzystać produkty roślinne w kuchni2. Na szczęście z pomocą przychodzi Alpro Flexi Team – grupa kilkudziesięciu popularnych w Polsce influencerów kulinarnych, lifestylowych, a także specjalizujących się w temacie dietetyki. Na swoich profilach w mediach społecznościowych zachęcają oni do urozmaicenia diety produktami pochodzenia roślinnego i pokazują, że „Roślinne nie gryzie”!

Amatorzy roślinnego

Do odkrywania roślinnych smaków zachęcają m.in. Lara Gessler, Luka Trochonowicz, Volodymyr Testardi czy Arbuzazuza - Zuza Lisowska. Na swoich profilach prezentują autorskie przepisy, w których wykorzystają m.in. produkty Alpro. Zwracają uwagę, że bazując na produktach pochodzenia roślinnego można gotować prosto, sezonowo i pysznie – bowiem, jak podkreślają, włączanie ich do diety nie oznacza rezygnacji z walorów smakowych – wręcz przeciwnie. Dzięki szerokiemu wyborowi składników bazowych – owies, migdał, kokos, soja – w portfolio Alpro każdy znajdzie coś dla siebie.

– W Alpro wierzymy w pozytywną moc roślin oraz w to, że urozmaicona dieta to wielki mały krok w dobrą stronę, zarówno dla naszego zdrowia, jak i stanu planety. Dlatego, m.in. w ramach trwającej właśnie kampanii, zachęcamy konsumentów do wspólnego odkrywania smaków, eksperymentowania, a przy tym poszerzanie wiedzy na temat zbilansowanej diety. Produkty pochodzenia roślinnego są jej ważnym elementem, nawet jeśli nie jesteśmy weganami czy wegetarianami. W szerokim portfolio Alpro każdy może znaleźć coś dla siebie, a wiosna to dobry czas na próbowanie nowości i modyfikację nawyków – mówi Monika Balcerzak, starszy menedżer marki Alpro.

Opublikowane w ramach kampanii przepisy zostaną zebrane w darmowym e-booku, którego publikacja została zaplanowana na wiosnę. Dzięki temu każdy będzie mógł do nich wrócić w dowolnej chwili. Kampania influencer marketingowa realizowana jest we współpracy z agencją Stor9.

Dla zdrowia i planety

Bogactwo oferty Alpro pozwala na wykorzystanie produktów roślinnych marki w różnorodny sposób. Sojowe alternatywy dla jogurtów czy produkty typu skyr mogą stanowić szybką przekąskę lub dodatek do deseru; napoje sojowe, owsiane, kokosowe czy migdałowe świetnie sprawdzą się jako baza do shake’ów; z kolei napoje z linii Alpro Barista idealnie pasują do kaw. Produkty marki Alpro, będącej liderem wśród roślinnych producentów markowych3, w zależności od wariantu są wzbogacone w składniki odżywcze, tj. wapń czy witaminy B2, B12, D2 i E oraz stanowią źródło białka czy błonnika. Doskonale wpisują się też w koncepcję diety planetarnej, zwanej fleksitariańską, zakładającej m.in., że białko roślinne, pochodzące choćby z roślin strączkowych i ich przetworów, napojów roślinnych czy orzechów, powinno dominować w naszym jadłospisie nad białkiem z produktów pochodzenia zwierzęcego.

Ten model żywienia - opracowany przez międzynarodowy zespół naukowców, wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health - jest rekomendowany m.in. przez ekspertów zainicjowanego przez grupę spółek DANONE Interdyscyplinarnego Centrum Analiz i Współpracy Żywność dla Przyszłości5, autorów raportu „Talerz przyszłości”. Wskazują oni, że dieta planetarna jest korzystna zarówno dla zdrowia, jak i stanu planety, bowiem żywność pochodzenia roślinnego ma najmniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji CO , zużycia wody i użytkowania gruntów.

Źródło: Danone

Dodatkowe informacje:

1 Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana sprzedaży wolumenowej i wartościowej, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta).

2 Brand Health Tracker styczeń-grudzień 2023, Kantar

3 Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), udziały wartościowe w kategorii z wyłączeniem marek własnych, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta).

4 Raport “Talerz Przyszłości”: https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf.

5 Tamże.

6 Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Danone promuje wysokobiałkowe jogurty YoPRO
Do portfolio oferującej produkty mleczne i pochodzenia roślinnego spółki Danone właśnie dołączyła marka YoPRO. To wysokobiałkowe jogurty mleczne, dostępne w różnych smakach i gramaturach, wzbogacone o magnez i witaminę B9. Rozwój portfela, który dla Danone oznacza wejście do nowej kategorii, to odpowiedź na oczekiwania osób...
MBridge nawiązuje współpracę z drogerią LaDiosa
Agencja MBridge – Marketing Experts rozpoczęła działania digital marketingowe dla drogerii internetowej LaDiosa. Głównym celem współpracy jest wzrost sprzedaży, zwiększenie ruchu płatnego i organicznego oraz kompleksowa poprawa widoczności marki LaDiosa w wynikach wyszukiwania Google.
Epson SureColor SC-V1000: kompaktowa drukarka UV do gadżetów reklamowych
Epson wprowadza na rynek przełomową płaską drukarkę UV SC-V1000 A4, otwierając nowe możliwości dla małych firm z branży gadżetów reklamowych. Dzięki temu kompaktowemu urządzeniu, wysokiej jakości nadruki na różnorodnych podłożach stają się dostępne nawet przy ograniczonych budżetach.
Jakub Kiwior na warszawskim muralu adidas
Wschodząca gwiazda reprezentacji Polski Jakub Kiwior i legenda polskiego dziennikarstwa sportowego Dariusz Szpakowski spotkali się w ramach cyklu adidas „Three Moments with”. W szczerej rozmowie obrońca Arsenalu opowiada o trzech momentach największej presji w jego karierze. Piłkarz jako ambasador marki adidas znalazł się także na muralu zlokalizowanym niedaleko Stadionu...
Wyzwania w działaniach link buildingowych SEO
Artykuły sponsorowane, własne zaplecza i strategia outreach znalazły się w pierwszej trójce metod link buildingu, z których specjaliści SEO korzystają najczęściej. Biorąc dodatkowo pod uwagę, że co drugi ekspert za najbardziej wartościowe działanie uważa zdobywanie linków ze stron o wysokim autorytecie, realizacja...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764