logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rosną budżety na wideo w reklamie

  PR 07.04.2022, przeczytano 534 razy

W 2022 roku 86% przedsiębiorstw wykorzysta wideo do promocji swojej marki lub produktów, szacują eksperci z firmy Wyzowl. Jednocześnie aż dwóch na trzech ankietowanych marketerów zapowiedziało, że zwiększy lub przynajmniej utrzyma swoje wydatki na ten cel.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosna-budzety-na-wideo-w-reklamie,395411,artykul.html

Wyzowl, działający na 40 rynkach producent animowanych filmów wideo od 2016 r. realizuje badanie na temat znaczenia materiałów wizualnych w reklamie. Co roku zadaje marketerom i klientom dokładnie te same pytania, dzięki czemu raport dobrze odzwierciedla trendy obowiązujące w marketingu.

Niesłabnące zainteresowanie

Z 582 ankiet, które uzupełnili przedstawiciele branży marketingu i klienci online w grudniu 2021 wynika, że w 2022 r. popularność wideo marketingu będzie co najmniej taka sama, jak w roku poprzednim – przy jednoczesnym zwiększeniu wydatków na produkcję materiałów wideo. Wideo rewolucja nie omija także tradycyjnych sektorów jak reklama zewnętrzna.

–  Format wideo to nie tylko telewizja i internet, to także tysiące zewnętrznych cyfrowych nośników, usytuowanych w punktach handlowych, na dworcach czy w komunikacji zbiorowej, jak pociągi czy autobusy miejskie. Z naszych obserwacji wynika, że popyt reklamodawców rośnie szczególnie w obszarze reklamy tranzytowej, co wynika po pierwsze z większej atrakcyjności tego nośnika w zestawieniu z tradycyjnym billboardem, a z drugiej z czasu, jaki konsument poświęca na kontakt z reklamą wideo – zauważa Tomasz Sokół, Prezes Zarządu OOH.pl. Spółka udostępnia swoim klientom 3700 monitorów, które zamontowane są w różnych pociągach, m.in. Kolei Mazowieckich, Śląskich, Pendolino i towarzyszą pasażerom podczas każdej podróży.

Jak wynika z najnowszej analizy, aż 86% przedsiębiorstw będzie posiłkować się materiałami wideo w promocji swojej działalności. To identyczny wynik jak przed rokiem i o 40% większy niż ten z 2016 r. Marketerzy także nie zmienili swojego nastawienia do tej formy komunikacji, 92% z nich jest zdania, że wideo jest ważną częścią ich strategii marketingowej. – Ze względu na nowe możliwości ekspozycji i interakcji z odbiorcami, znaczenie tej formy komunikacji będzie coraz większe. Szczególnie że młodzi konsumenci są wideo-natywni – przekonuje Tomasz Sokół z OOH.pl.  

Rok debiutantów

W 2021 roku blisko jeden na pięciu marketerów (18%), pierwszy raz skorzystał z możliwości, jakie daje format wideo w reklamie, wynika z raportu Wyzowl. Z tego niemal połowa, (46%) zrobiła to, bo tworzenie materiałów wewnątrz firmy stało się o wiele prostsze. Jak wynika z odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych, równie istotny jest klimat panujący w organizacji. Już nie trzeba z uporem maniaka przekonywać pozostałych współpracowników do wartości treści wideo.

Chociaż niektórzy marketerzy nadal nie wykorzystują materiałów wideo, to 79% osób z tej grupy twierdzi, że zamierza wykorzystać ten format w działaniach w tym roku. To o 10% więcej niż w 2021, co nie wydaje się takie zaskakujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że 88% konsumentów biorących udział w badaniu twierdzi, że zostało przekonanych do zakupu produktu lub usługi poprzez obejrzenie filmu wideo danej marki.

– Zignorowanie tej formy komunikacji wydaje się co najmniej kontrowersyjne. Ze względu na swój format, reklamy wideo dają reklamodawcom unikalne możliwości angażowania i konwersji potencjalnych klientów, a ich skuteczność jest wyższa niż standardowe reklamy graficzne – uważa Tomasz Sokół.

Z danych zaprezentowanych przez firmę wspierającą sprzedaż – Insivia, dowiadujemy się, że przeciętny użytkownik zapamiętuje 95% wiadomości, gdy ją ogląda, w porównaniu z 10%, gdy ją czyta.

Źródło: OOH.pl

www.ooh.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764