logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rosną budżety na wideo w reklamie

  PR 07.04.2022, przeczytano 186 razy

W 2022 roku 86% przedsiębiorstw wykorzysta wideo do promocji swojej marki lub produktów, szacują eksperci z firmy Wyzowl. Jednocześnie aż dwóch na trzech ankietowanych marketerów zapowiedziało, że zwiększy lub przynajmniej utrzyma swoje wydatki na ten cel.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosna-budzety-na-wideo-w-reklamie,395411,artykul.html

Wyzowl, działający na 40 rynkach producent animowanych filmów wideo od 2016 r. realizuje badanie na temat znaczenia materiałów wizualnych w reklamie. Co roku zadaje marketerom i klientom dokładnie te same pytania, dzięki czemu raport dobrze odzwierciedla trendy obowiązujące w marketingu.

Niesłabnące zainteresowanie

Z 582 ankiet, które uzupełnili przedstawiciele branży marketingu i klienci online w grudniu 2021 wynika, że w 2022 r. popularność wideo marketingu będzie co najmniej taka sama, jak w roku poprzednim – przy jednoczesnym zwiększeniu wydatków na produkcję materiałów wideo. Wideo rewolucja nie omija także tradycyjnych sektorów jak reklama zewnętrzna.

–  Format wideo to nie tylko telewizja i internet, to także tysiące zewnętrznych cyfrowych nośników, usytuowanych w punktach handlowych, na dworcach czy w komunikacji zbiorowej, jak pociągi czy autobusy miejskie. Z naszych obserwacji wynika, że popyt reklamodawców rośnie szczególnie w obszarze reklamy tranzytowej, co wynika po pierwsze z większej atrakcyjności tego nośnika w zestawieniu z tradycyjnym billboardem, a z drugiej z czasu, jaki konsument poświęca na kontakt z reklamą wideo – zauważa Tomasz Sokół, Prezes Zarządu OOH.pl. Spółka udostępnia swoim klientom 3700 monitorów, które zamontowane są w różnych pociągach, m.in. Kolei Mazowieckich, Śląskich, Pendolino i towarzyszą pasażerom podczas każdej podróży.

Jak wynika z najnowszej analizy, aż 86% przedsiębiorstw będzie posiłkować się materiałami wideo w promocji swojej działalności. To identyczny wynik jak przed rokiem i o 40% większy niż ten z 2016 r. Marketerzy także nie zmienili swojego nastawienia do tej formy komunikacji, 92% z nich jest zdania, że wideo jest ważną częścią ich strategii marketingowej. – Ze względu na nowe możliwości ekspozycji i interakcji z odbiorcami, znaczenie tej formy komunikacji będzie coraz większe. Szczególnie że młodzi konsumenci są wideo-natywni – przekonuje Tomasz Sokół z OOH.pl.  

Rok debiutantów

W 2021 roku blisko jeden na pięciu marketerów (18%), pierwszy raz skorzystał z możliwości, jakie daje format wideo w reklamie, wynika z raportu Wyzowl. Z tego niemal połowa, (46%) zrobiła to, bo tworzenie materiałów wewnątrz firmy stało się o wiele prostsze. Jak wynika z odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych, równie istotny jest klimat panujący w organizacji. Już nie trzeba z uporem maniaka przekonywać pozostałych współpracowników do wartości treści wideo.

Chociaż niektórzy marketerzy nadal nie wykorzystują materiałów wideo, to 79% osób z tej grupy twierdzi, że zamierza wykorzystać ten format w działaniach w tym roku. To o 10% więcej niż w 2021, co nie wydaje się takie zaskakujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że 88% konsumentów biorących udział w badaniu twierdzi, że zostało przekonanych do zakupu produktu lub usługi poprzez obejrzenie filmu wideo danej marki.

– Zignorowanie tej formy komunikacji wydaje się co najmniej kontrowersyjne. Ze względu na swój format, reklamy wideo dają reklamodawcom unikalne możliwości angażowania i konwersji potencjalnych klientów, a ich skuteczność jest wyższa niż standardowe reklamy graficzne – uważa Tomasz Sokół.

Z danych zaprezentowanych przez firmę wspierającą sprzedaż – Insivia, dowiadujemy się, że przeciętny użytkownik zapamiętuje 95% wiadomości, gdy ją ogląda, w porównaniu z 10%, gdy ją czyta.

Źródło: OOH.pl

www.ooh.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764