logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rosną wydatki Polaków na przyjemności

  PR 24.09.2018, przeczytano 567 razy
ilustracja

Według badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń, 42% Polaków przeznacza do 300 zł, a 21% nawet do 500 zł miesięcznie na rozrywkę. Rosnące w Polsce wynagrodzenia i trend związany ze zdrowym trybem życia, przekłada się na wzrost wydatków na aktywne spędzanie czasu poza domem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosna-wydatki-polakow-na-przyjemnosci,379460,artykul.html

Jak pokazują wyniki badania „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” zmienia się nie tylko kwota, jaką inwestujemy w atrakcyjne spędzanie wolnego czasu, ale również forma preferowanej rozrywki. Oprócz standardowych aktywności, wśród zainteresowań Polaków realizowanych w czasie wolnym, pojawiają się coraz częściej kreatywne pomysły na wypoczynek, jak na przykład Escape Room, Bubble Football, a nawet sporty ekstremalne.

Czas na rozrywkę Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu – 27%, wieczorem – 21% i podczas urlopu lub na wakacjach – 19%.  Najchętniej z różnych form rozrywki korzystamy w towarzystwie partnera lub partnerki – 37% odpowiedzi, z przyjaciółmi lub znajomymi – 29% wskazań oraz z rodziną – 24% odpowiedzi.

Z roku na rok, coraz więcej jesteśmy skłonni przeznaczyć na rozrywkę, co więcej ponad 40% z zapytanych deklaruje, że w przypadku realizacji nietypowej lub ciekawej rozrywki, jesteśmy gotowi, aby z niej skorzystać poza miejscem zamieszkania. Największa grupa respondentów – 42% przyznaje, że jest skłonna wydać na rozrywkę do 300 zł miesięcznie. Dla 26% akceptowalną jest kwota miesięczna do 100 zł na przyjemności, a dla 21% kwota między 300 a 500 zł. Dla 11% spośród 1376 respondentów nie jest problemem wydanie powyżej 500 zł miesięcznie na atrakcje.

Obserwujemy, że od kilku lat następuje duża zmiana w postawie Polaków, którzy chcą żyć aktywniej i przede wszystkim są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu. Dlatego branża związana z aktywnym wypoczynkiem i kreatywną rozrywką ma duży potencjał rozwoju w naszym kraju i możliwości inwestycyjne. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Więcej niż połowa z nas jest zwolennikami aktywnej rozrywki. Z roku na rok rośnie w Polsce również zainteresowanie sportami ekstremalnymi. Dla 27% zapytanych Polaków są one atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych, a 22% sposobem na przeżycie ekscytującej przygody. Według 19% respondentów popularność sportów ekstremalnych to wyznacznik naszych czasów, a 17% panującej aktualnie mody. W opinii 15% respondentów to efekt dobrobytu i faktu, iż coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki. Według szacunków rynek usług związanych z wypoczynkiem  i rozrywką jest obecnie w Polsce wart blisko 80 mld złotych i wciąż rośnie.

W dalszym ciągu zauważalna jest różnica pomiędzy wydatkami na rozrywkę i wypoczynek pomiędzy mieszkańcami Polski a Europy Zachodniej. Polacy mimo to chcą atrakcyjnie spędzać czas, zarabiają coraz lepiej i w efekcie przeznaczają coraz większe budżety na rozrywkę i przyjemności.

Źródło: Prezentmarzeń

Dodatkowe informacje:

*Badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” w formie ankiety online przeprowadził serwis Prezentmarzeń w maju 2018 na próbie 1376 respondentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
Inflacja spadła. Co z płacami?
Trzynaście miesięcy temu ceny rosły w tempie niemal 20 proc. rok do roku, obecnie spadły poniżej 2 proc. Ekonomiści są jednak zgodni, że w kolejnych miesiącach znowu znajdzie się powyżej celu inflacyjnego. W niewielkim stopniu wpłynie na to przywrócenie od kwietnia 5-proc. VAT-u na żywność, natomiast niewiadomą pozostaje kształtowanie się cen surowców...
Europa nie dogania USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji
Światowym liderem rynku sztucznej inteligencji są Stany Zjednoczone, które mocno inwestują w opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Za nimi plasują się Chiny, w których rozwijane są z jednej strony aplikacje mobilne czy przydatne algorytmy, a z drugiej – mocno kontrowersyjny social scoring, w wyniku którego nawet to,...
Jeżeli chce się skorzystać z ulg podatkowych, należy sprawdzić i uzupełnić zeznania przygotowane przez administrację skarbową. Jak podaje serwis Prawo.pl, należy uważać zwłaszcza na ulgi: rodzinną i dla seniora, które - nawet jeśli fiskus je uwzględnił - mogą zawierać nieprawidłowości.
Pokolenie Z - tendencje zakupowe wg Mediamarkt
Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764