logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rosnąca sprzedaż urządzeń JUST Normlicht w Europie

  PR 15.10.2006, przeczytano 1986 razy
ilustracjastrzałka

JUST daylight 5000 proGraphic – świetlówki nowej generacji, które po raz pierwszy swoją premierę miały podczas kwietniowych targów Ipex, stają się „hitem” oświetleniowym w poligrafii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosnaca-sprzedaz-urzadzen-just-normlicht-w-europie,4596,artykul.html

Od czasu ich wprowadzenia na rynek, sprzedaż firmy JUST Normlicht w całej Europie wzrosła o około 250%. Ogromny wzrost w tym zakresie notuje również gdańska firma Zakłady Artystyczne Art, będąca jedynym w Polsce dystrybutorem sprzętu oświetleniowego tego producenta.

Światło nowej generacji, jakie uzyskuje się przy wykorzystaniu lamp JUST daylight 5000 proGraphic zrewolucjonizowało całą poligrafię – mówi Sławomir Wojtaś, dyrektor w Zakładach Artystycznych ART. – Elektroniczna regulacja jego natężenia umożliwia w codziennej pracy odpowiedni dobór i ocenę barw, co ma kluczowe znaczenie dla całego procesu produkcji. Dzięki możliwościom, jakie proponuje firma JUST Normlicht i gwarancji najwłaściwszego doboru oświetlenia potrzebnego dla odpowiedniego szacowania koloru, jaką dają jej produkty, również polskie drukarnie doceniły znaczenie oświetlenia we własnych zakładach.

Właściwe zarządzanie kolorem możliwe jest wówczas, kiedy w całym procesie produkcji zachowane są odpowiednie warunki oświetleniowe. Gwarancją tego są standardy i normy, jakie są przestrzegane na każdym etapie pracy. Firma JUST Normlicht to jeden z liderów w produkcji znormalizowanych technologii oświetleniowych, a bogata oferta tego producenta gwarantuje wybór odpowiedniego oświetlenia dla każdej firmy poligraficznej.

Końcowy wydruk, oświetlany specyficznym źródłem światła może wyglądać identycznie jak proof, jednak w przypadku oświetlenia innym źródłem mogą pojawić się znaczące różnice koloru, w zależności od tego, czy został on wykonany atramentem, tonerem, w technice Matchprint lub Chromalin. To zjawisko, zwane metameryzmem, znacząco wpływa na szacowanie kolorów i jest szczególnie istotne w przemyśle poligraficznym. Standardy określa tu norma ISO 3664, opracowana w 2000 roku; muszą ją spełniać wszystkie urządzenia oświetleniowe. Standard ten budują cztery elementy, które brane są tu pod uwagę: jakość światła, rodzaj otoczenia, jasność i równość oświetlanej powierzchni a także zapobieganie błyszczeniu.

Innowacyjne lampy JUST Normlicht daylight 5000 – mówi Sławomir Wojtaś - spełniają wszystkie kryteria tej normy dotyczące jakości światła: współrzędne koloru - x=0.3478 i y=0.3595 przy tolerancji rzędu zaledwie 0.005; jego temperatura - 5000 kelwinów (D50) dla wszystkich czynności w zakresie przygotowalni i drukowania. Dodatkowo lampy te są testowane na próbie aż 215 kolorów (a nie tylko 8, jakie narzuca norma) i nawet w tych testach osiągają wartość wyższą od wszystkich wyznaczonych w przemyśle standardów.

Ogromny wpływ na kolor ma również rodzaj otoczenia, jasność i równość oświetlanej powierzchni oraz zapobieganie błyszczeniu. Wszystkie urządzenia JUST Normlicht, co podkreśla Sławomir Wojtaś, spełniają warunki określone standardem ISO 3664:2000 w tym zakresie.

Produkty tej firmy – podsumowuje – stwarzają więc optymalne warunki do krytycznego szacowania koloru w trakcie obróbki cyfrowej: od monitora komputera projektanta, poprzez proofer w przygotowalni, aż po finałowy wydruk w drukarni. Cieszy nas fakt, że dostrzegają to również nasi klienci, których ciągle przybywa, co jest znakiem tego, że świadomość konieczności posiadania odpowiednich przyrządów do szacowania kolorów w polskich zakładach wciąż rośnie. Dowodem na to jest rosnąca sprzedaż produktów, które znajdują się w naszej ofercie. Już w okresie od stycznia do maja br. Zakłady Artystyczne ART osiągnęły sprzedaż wyższą niż w całym roku 2005, który był bardzo dobrym rokiem sprzedaży produktów JUST Normlicht w Polsce. Wszystko wskazuje na to, że rekord ubiegłoroczny zostanie w tym roku znacząco pobity.

Źródło: Zakłady Artystyczne Art

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764