logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konica Minolta Genarate – rozszerzona rzeczywistość, która „ożywia” druk

  PR 10.04.2020, przeczytano 719 razy

Firma Konica Minolta odnotowuje w ostatnim czasie rosnące zainteresowanie aplikacją genARate, bazującą na technologii „augmented reality”. Narzędzie to było  prezentowane szerzej podczas tegorocznych targów RemaDays Warsaw. Pozwala nie tylko na pozyskiwanie większej ilości informacji na temat danego produktu, ale również umożliwia zaprezentowanie go w atrakcyjny dla odbiorcy sposób, przyciągający jego uwagę. Tym samym – jak podkreślają jej twórcy – może wpływać na konkurencyjność oferty, a w konsekwencji – potencjalnie większe zainteresowanie i sprzedaż.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta-genarate-%E2%80%93-rozszerzona-rzeczywistosc%2C-ktora-_ozywia_-druk,386526,artykul.html

- Rozwiązanie genARate, wykorzystujące technologię augmented reality (AR), mamy w naszej ofercie stosunkowo od niedawna. Ze względu na zakres możliwości jego różnych zastosowań odnotowujemy ciągły wzrost zainteresowania nim – mówi Łukasz Rudziński, Business Information Product Manager w polskim oddziale Konica Minolta, odpowiedzialny za ten obszar jej działalności. – Prezentowana przez nas podczas targów RemaDays Warsaw oraz w ramach warsztatów RemaCongress aplikacja genARate wzbudziła duże zainteresowanie gości targowych. Przede wszystkim ze względu na fakt, że umożliwia ona znaczne poszerzenie informacji na temat danego produktu, jakie możemy przekazać jego potencjalnym odbiorcom. Co więcej, możemy to zrobić w bardzo ciekawy sposób, który ogranicza jedynie wyobraźnia. To z kolei wpłynąć może na ich pozytywne emocje, którymi kierują się podczas dokonywania decyzji zakupowych.

Aplikacja genARate umożliwia, poprzez skanowanie np. opakowania produktu, szybkie pozyskanie wielu informacji na jego temat.

- Mogą być one tak skonstruowane, że zainteresowany otrzyma dokładnie te dane, których poszukuje.  Dzięki technologii AR i bazującemu na niej rozwiązaniu genARate można bowiem „ożywić” druk. Za pomocą smartfona czy tabletu może on do nas „przemówić” – dodaje Łukasz Rudziński.

Konica Minolta oferuje swoim klientom kompleksowe rozwiązanie, na które składają się: aplikacja genARate, którą należy pobrać na urządzenie mobilne oraz dostęp do platformy online, gdzie klient ma do dyspozycji określoną liczbę tzw. triggerów. Zarządzając takim zasobem, może tworzyć konkretne projekty, z jednej strony wykorzystujące druk, z drugiej – rozbudowujące go o elementy tekstowe, animowane czy 3D. Jako trigger należy wykorzystać całą grafikę lub jej część, która jest lub będzie umieszczona na danym produkcie czy jego opakowaniu.

- Dzięki temu skierowany na nią smartfon otwiera przed nami zupełnie nowy świat, w którym produkt może „opowiedzieć” o sobie lub „zaprosić” konsumenta np. do wzięcia udziału w jakimś konkursie, a jego producent może zaproponować nam szereg wartości dodanych – mówi Łukasz Rudziński. – Na plakacie genARate może powiadomić odbiorców o specjalnych ofertach dostępnych np. w pobliskim sklepie, czy ciekawych propozycjach teatru czy kina. Skanując obraz możemy od razu pozyskać informacje na temat filmu, przedstawienia, czy aktorów biorących w nich udział lub zobaczyć zwiastun – bez tracenia czasu na przeszukiwanie Internetu. Odpowiednia grafika może także przenieść np. książkę dla dzieci w zupełnie nowy wymiar, w którym ożyją jej postaci itd.

Zastosowania rzeczywistości rozszerzonej są bardzo duże. Korzysta z nich - oprócz marketingu - medycyna, lotnictwo, motoryzacja, branża szkoleniowa, związana z nieruchomościami, muzealnicza i wiele innych.

Bazujące na technologii AR narzędzie genARate to aplikacja umożliwiająca nawiązywanie kontaktu z odbiorcą poprzez budowanie jego pozytywnego doświadczenia z daną marką czy produktem. Jak dodaje Łukasz Rudziński, funkcjonalności jakie oferuje genARate można zintegrować z już posiadaną, własną aplikacją:

- Nasze narzędzie może funkcjonować jako oddzielne rozwiązanie, z nazwą i logiem danej firmy. Jest również dedykowane szybszemu rozwiązywaniu problemów, przeglądaniu analiz biznesowych z myślą o klientach, a także rewolucjonizowaniu sposobów różnego rodzaju działań biznesowych i związanych z gromadzeniem informacji. Dzięki niemu można przygotowywać cyfrowe kampanie marketingowe i wdrażać technologie rozszerzonej rzeczywistości.

genARate to pewnego rodzaju przełom, ale jednocześnie narzędzie dla współczesnych, świadomych nowych możliwości odbiorców:

- Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami, chętnie podzielimy się wiedzą i doświadczeniem na temat tego rozwiązania. AR to pewnego rodzaju rewolucja technologiczna w rozwoju interakcji człowiek-komputer czy człowiek-smarfon. Pozwala na możliwość uzupełnienia treści świata drukowanego o informacje znajdujące się w przestrzeni cyfrowej, w której coraz bardziej funkcjonujemy. Można zatem powiedzieć, że AR to nowy sposób komunikacji, edukacji, pracy, ale też rozrywki  – podsumowuje Łukasz Rudziński.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
Systemy rolowe Canon Prostream 2000 zadebiutują na Drupie
Firma Canon ogłosiła wprowadzenie na rynek ProStream 2000 – nowej serii atramentowych urządzeń drukujących na roli, przeznaczonych dla dostawców usług druku komercyjnego i komunikacji biznesowej, którym zależy na atrakcyjnym stosunku kosztów do wydajności druku na nośnikach o gramaturze do 150 g/m² i na papierze niepowlekanym. Maszyny serii ProStream...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764