logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konica Minolta Genarate – rozszerzona rzeczywistość, która „ożywia” druk

  PR 10.04.2020, przeczytano 424 razy

Firma Konica Minolta odnotowuje w ostatnim czasie rosnące zainteresowanie aplikacją genARate, bazującą na technologii „augmented reality”. Narzędzie to było  prezentowane szerzej podczas tegorocznych targów RemaDays Warsaw. Pozwala nie tylko na pozyskiwanie większej ilości informacji na temat danego produktu, ale również umożliwia zaprezentowanie go w atrakcyjny dla odbiorcy sposób, przyciągający jego uwagę. Tym samym – jak podkreślają jej twórcy – może wpływać na konkurencyjność oferty, a w konsekwencji – potencjalnie większe zainteresowanie i sprzedaż.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta-genarate-%E2%80%93-rozszerzona-rzeczywistosc%2C-ktora-_ozywia_-druk,386526,artykul.html

- Rozwiązanie genARate, wykorzystujące technologię augmented reality (AR), mamy w naszej ofercie stosunkowo od niedawna. Ze względu na zakres możliwości jego różnych zastosowań odnotowujemy ciągły wzrost zainteresowania nim – mówi Łukasz Rudziński, Business Information Product Manager w polskim oddziale Konica Minolta, odpowiedzialny za ten obszar jej działalności. – Prezentowana przez nas podczas targów RemaDays Warsaw oraz w ramach warsztatów RemaCongress aplikacja genARate wzbudziła duże zainteresowanie gości targowych. Przede wszystkim ze względu na fakt, że umożliwia ona znaczne poszerzenie informacji na temat danego produktu, jakie możemy przekazać jego potencjalnym odbiorcom. Co więcej, możemy to zrobić w bardzo ciekawy sposób, który ogranicza jedynie wyobraźnia. To z kolei wpłynąć może na ich pozytywne emocje, którymi kierują się podczas dokonywania decyzji zakupowych.

Aplikacja genARate umożliwia, poprzez skanowanie np. opakowania produktu, szybkie pozyskanie wielu informacji na jego temat.

- Mogą być one tak skonstruowane, że zainteresowany otrzyma dokładnie te dane, których poszukuje.  Dzięki technologii AR i bazującemu na niej rozwiązaniu genARate można bowiem „ożywić” druk. Za pomocą smartfona czy tabletu może on do nas „przemówić” – dodaje Łukasz Rudziński.

Konica Minolta oferuje swoim klientom kompleksowe rozwiązanie, na które składają się: aplikacja genARate, którą należy pobrać na urządzenie mobilne oraz dostęp do platformy online, gdzie klient ma do dyspozycji określoną liczbę tzw. triggerów. Zarządzając takim zasobem, może tworzyć konkretne projekty, z jednej strony wykorzystujące druk, z drugiej – rozbudowujące go o elementy tekstowe, animowane czy 3D. Jako trigger należy wykorzystać całą grafikę lub jej część, która jest lub będzie umieszczona na danym produkcie czy jego opakowaniu.

- Dzięki temu skierowany na nią smartfon otwiera przed nami zupełnie nowy świat, w którym produkt może „opowiedzieć” o sobie lub „zaprosić” konsumenta np. do wzięcia udziału w jakimś konkursie, a jego producent może zaproponować nam szereg wartości dodanych – mówi Łukasz Rudziński. – Na plakacie genARate może powiadomić odbiorców o specjalnych ofertach dostępnych np. w pobliskim sklepie, czy ciekawych propozycjach teatru czy kina. Skanując obraz możemy od razu pozyskać informacje na temat filmu, przedstawienia, czy aktorów biorących w nich udział lub zobaczyć zwiastun – bez tracenia czasu na przeszukiwanie Internetu. Odpowiednia grafika może także przenieść np. książkę dla dzieci w zupełnie nowy wymiar, w którym ożyją jej postaci itd.

Zastosowania rzeczywistości rozszerzonej są bardzo duże. Korzysta z nich - oprócz marketingu - medycyna, lotnictwo, motoryzacja, branża szkoleniowa, związana z nieruchomościami, muzealnicza i wiele innych.

Bazujące na technologii AR narzędzie genARate to aplikacja umożliwiająca nawiązywanie kontaktu z odbiorcą poprzez budowanie jego pozytywnego doświadczenia z daną marką czy produktem. Jak dodaje Łukasz Rudziński, funkcjonalności jakie oferuje genARate można zintegrować z już posiadaną, własną aplikacją:

- Nasze narzędzie może funkcjonować jako oddzielne rozwiązanie, z nazwą i logiem danej firmy. Jest również dedykowane szybszemu rozwiązywaniu problemów, przeglądaniu analiz biznesowych z myślą o klientach, a także rewolucjonizowaniu sposobów różnego rodzaju działań biznesowych i związanych z gromadzeniem informacji. Dzięki niemu można przygotowywać cyfrowe kampanie marketingowe i wdrażać technologie rozszerzonej rzeczywistości.

genARate to pewnego rodzaju przełom, ale jednocześnie narzędzie dla współczesnych, świadomych nowych możliwości odbiorców:

- Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami, chętnie podzielimy się wiedzą i doświadczeniem na temat tego rozwiązania. AR to pewnego rodzaju rewolucja technologiczna w rozwoju interakcji człowiek-komputer czy człowiek-smarfon. Pozwala na możliwość uzupełnienia treści świata drukowanego o informacje znajdujące się w przestrzeni cyfrowej, w której coraz bardziej funkcjonujemy. Można zatem powiedzieć, że AR to nowy sposób komunikacji, edukacji, pracy, ale też rozrywki  – podsumowuje Łukasz Rudziński.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grafmasz produkuje maszyny do kaszerowania i okładek twardych
Polski producent i importer maszyn introligatorskich rozpoczął produkcję urządzeń do oprawy twardej. Maszyny zostały opracowane na bazie wieloletniego doświadczenia we wdrażaniu w polskich drukarniach i introligatorniach podobnych rozwiązań od zagranicznych dostawców. Posiadane doświadczenie pozwoliło na wprowadzenie szeregu usprawnień do oferowanych maszyn, które...
ROQ&PRINT sitodruk w najlepszym rytmie – debiut marki ROQ na polskim rynku
ROQ to globalna marka i światowy lider w produkcji urządzeń do druku na tekstyliach. Od ponad 30 lat dostarcza wysokiej jakości innowacyjne rozwiązania do produkcji sitodrukowej oraz druku cyfrowego. W roku 1984 r. firma stworzyła pierwszą automatyczną obrotową maszynę do sitodruku. Od początku istnienia kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, prymatu jakości,...
Łączona instalacja HP Indigo 30000 i Scodix Ultra 202
Taka konfiguracja to pionierskie rozwiązanie, na które nie zdecydował się jeszcze nikt w Polsce, a nawet w tej części Europy. Cieszyńskie Zakłady Kartoniarskie, które wybrały do swojego parku maszynowego maszyny cyfrowe HP Indigo 30000 oraz Scodix Ultra 202, są pierwszą firmą opakowaniową w regionie, która zaimplementowała taką cyfrową linię produkcyjną.
(R)ewolucja z Mark Andy – etykiety wielokolorowe w firmie Fleksograf
Zainstalowana w drukarni FleksoGraf w Tomaszowie Mazowieckim maszyna Evolution Series Mark Andy to trzecie urządzenie z tej serii w naszym kraju. Jak zapewnia Marcin Jakóbczyk - właściciel przedsiębiorstwa, firma Mark Andy okazała się nie tylko profesjonalnym sprzedawcą w tej transakcji, ale stała się dla drukarni partnerem. Poza tym wdrożenie, mimo ogólnoświatowej...
Antybakteryjny i antywirusowy lakier wodny Varcotec Lock 3 z certyfikatem Qualitylabs
Jak informuje firma Printline – polski dystrybutor materiałów eksploatacyjnych dla branży poligraficznej, oferowany przez nią antybakteryjny i antywirusowy lakier wodny Varcotec Lock 3 uzyskał certyfikat wydany przez niezależne niemieckie laboratorium QualityLabs z Norymbergi, stwierdzający jego 99,99% skuteczność w zwalczaniu bakterii gronkowca złocistego. Laboratorium w swoich...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764