logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rośnie rynek biurowych urządzeń wielofunkcyjnych

  PR 15.09.2020, przeczytano 162 razy

Biznes powoli odchodzi od koncepcji klasycznej drukarki biurowej. W najbliższych latach wzrost sprzedaży atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych szacowany jest na prawie 8 proc. Powód? – Biznes coraz częściej potrzebuje elastycznych rozwiązań, które łączą świat cyfrowy i papierowy, a także, które poprzez chmurę umożliwiają im zdalny dostęp do urządzenia – oceniają eksperci Canon Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosnie-rynek-biurowych-urzadzen-wielofunkcyjnych,388446,artykul.html

Z najnowszego raportu IDC pt. „Western Europe Business Inkjet Forecast 2020–2024" wynika, że wartość rynku biurowych urządzeń atramentowych będzie w najbliższych latach wyraźnie rosła. Skumulowany wskaźnik wzrostu dla tego segmentu branży wyniesie około 5 proc. w skali roku.

Choć wyliczenia ekspertów IDC dotyczą rynków Europy Zachodniej, także w Polsce możemy spodziewać się podobnych rezultatów – twierdzą eksperci Canon.

- Atrament coraz częściej wypiera toner, bo jest tańszy w eksploatacji, a jakość wydruków atramentowych polepsza się z roku na rok – uważa Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. - Tymczasem w polskich biurach niemal 90 proc. drukarek stanowią obecnie starsze urządzenia tonerowe. To duża część rynku do zagospodarowania – dodaje.

Opublikowane przez IDC trendy analityczne nie są jedynym raportem, który w ostatnim czasie opowiedział o sytuacji na rynku urządzeń atramentowych. Jak wynika z analizy firmy konsultingowej Smithers, wartość światowego rynku druku atramentowego przekroczy w tym roku 80 miliardów dolarów. Co więcej, może się ona zwiększyć nawet o 2/3 w ciągu następnych pięciu lat.

Koniec klasycznych drukarek?

Tym, co najbardziej zwraca uwagę w szacunkach IDC, jest znacząca dysproporcja między sprzedażą klasycznych drukarek i biurowych urządzeń wielofunkcyjnych. Zaledwie 10 proc. urządzeń, kupowanych obecnie przez biznes, jest określanych mianem „drukarki”. Wedle prognoz ich sprzedaż będzie spadać, by w 2024 roku osiągnąć zaledwie 7 proc. rynku. Resztę zajmie gałąź atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych, dla których skumulowany wskaźnik wzrostu wyceniany jest na 7,6 proc. w skali rocznej.

- Dzisiejszy biznes potrzebuje przede wszystkim elastyczności. Liczy się to, aby urządzenie mogło jednocześnie drukować i skanować, aby było szybkie oraz zapewniało synergię świata cyfrowego i papierowego. Dzięki coraz większemu wykorzystaniu oprogramowania w chmurze obliczeniowej, większy nacisk kładzie się też na zdalny dostęp do urządzenia. Tego oczekują dziś klienci, a my jako producenci, musimy zaoferować im maszynę dużo bardziej zaawansowaną niż zwykła drukarka - wyjaśnia Michał Młynarczyk.

Trend przechodzenia firm z dokumentacji papierowej na elektroniczną wiąże się z oszczędnościami i wygodą. Nie wolno jednak zapominać o kwestiach firmowego bezpieczeństwa. W czasie, gdy zagrożenia związane z cyberatakiem stają się coraz bardziej powszechne, źle zabezpieczona drukarka może stanowić potencjalną bramę dla sieciowych przestępców. Dlatego istotna jest regularna aktualizacja oprogramowania oraz wykorzystanie opcji monitoringu i audytu zdarzeń. Wszystko to, jak przekonują eksperci, zapewnia chmura i nowoczesne systemy obsługi urządzeń biurowych.

Sprzedaż urządzeń wielofunkcyjnych ożywi rynek po kryzysie

Jak podkreślają analitycy IDC, firmy dostrzegają korzyści nie tylko w poprawieniu swojego bezpieczeństwa oraz obniżeniu kosztów bieżącej eksploatacji. Dla wielu przedsiębiorstw coraz bardziej istotny jest ekologiczny wymiar w pełni przetwarzalnych opakowań po tuszu oraz niższe wykorzystanie energii przez maszyny atramentowe.

Przyszłość może przynieść większą konsolidację rynku wokół kluczowych producentów urządzeń. Odmienną sytuację prognozuje się z kolei na rynku samego atramentu, gdzie prawdopodobnie pojawi się większa liczba dostawców nieoryginalnych produktów.

Z raportu IDC wynika również, że koronawirus odcisnął piętno na prognozach rozwoju zachodnioeuropejskiego rynku urządzeń atramentowych. Przewidywania na najbliższe lata nie są tak optymistyczne, jak choćby pół roku temu. Jednak producenci przekonują, że nie ma się czym martwić:

- Sytuacja branży ulega drobnym wahaniom, ale nie powinna się znacznie pogorszyć – komentuje Michał Młynarczyk. - Cały czas prognozowane są znaczne wzrosty sprzedaży. Wiemy, że mamy jeszcze sporo do zrobienia, bo cyfrowa transformacja biznesu w wielu branżach dopiero się rozpoczyna. Wzrost zainteresowania atramentowymi urządzeniami wielofunkcyjnymi to tylko jedna z licznych oznak ożywienia rynku – podsumowuje ekspert.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Restart branży za nami – Festiwaldruku.pl oczami wystawców targów
Blisko 1300 zwiedzających i prawie 130 wystawców – tak w liczbach można podsumować zakończony w zeszłym tygodniu FestiwalDruku.pl. Ale liczby nie wyrażą wszystkiego. Szczególnie w przypadku tej wyjątkowej edycji w niecodziennych czasach. O opinię organizator poprosił więc głównych zainteresowanych – czyli wystawców.
Solidność i bezpieczeństwo współpracy z partnerami z branży reklamowej
O jakości udanej współpracy między partnerami biznesowymi w dużej mierze przesądza rzetelność każdego z nich. Każdy, kto aktywnie działa na polu zawodowym, wie, że zdarzają się przypadki, gdy kontrahent nie wywiązuje się z poczynionych ustaleń. Jak zadbać o bezpieczeństwo transakcji na rynku reklamowym?
Performics z akcją „Wspomóż doga za hot-doga” w nowej odsłonie
Już w poniedziałek - 21 września - pierwszy live stream ze zbiórką datków na rzecz podopiecznych Fundacji Tymmmczasy
The Dumplings w intrygującym coverze towarzyszącym kampanii #Jabłonki
#Jabłonki to projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska. Do współpracy zaprosiła zespół The Dumplings, który przygotował cover legendarnego utworu Maanam. Nowa aranżacja oddaje intrygujący klimat spotu promującego akcję.
Lovebrands Medical - nowa marka na rynku marketingowym i komunikacyjnym
LoveBrands Relations ma w dziedzinie zdrowia ogromne doświadczenie. Od lat współpracuje zarówno z instytucjami działającymi w ochronie zdrowia, jak i firmami farmaceutycznymi oraz medycznymi. Zna potrzeby środowiska medycznego i farmaceutycznego oraz  pacjentów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764