logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rośnie udział wydatków na retail media

   13.09.2024, przeczytano 436 razy
ilustracja

W ubiegłym roku retail media były trzecim co do wielkości kanałem inwestycyjnym w reklamę cyfrową w ujęciu globalnym[1]. Środki z innych kanałów marketingowych przenosi do mediów detalicznych połowa kupujących[2]. Wzrost ich znaczenia w planowaniu komunikacji marketingowej to jeden z wiodących trendów e-commerce, który w Polsce rozwija się sukcesywnie wraz z notowanym rok do roku wzrostem liczby osób kupujących online (79% w 2023)[3]. W dobie walki o lojalność klienta w kanałach online i offline, retail media stają się nie tylko narzędziem sprzedażowym, ale i doskonałym instrumentem budowania świadomości marki. Jak trendy w retail mediach będą kształtować polski e-commerce?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosnie-udzial-wydatkow-na-retail-media,405647,artykul.html

– Z badań wiemy, że dzisiejsi konsumenci zaczynają i kończą ścieżkę zakupową w e-commerce. Pogłębienie ich zaangażowania w trakcie procesu zakupowego bez wykorzystania nowoczesnych technologii z obszaru komunikacji marketingowej wydaje się dziś niemożliwe, dlatego to właśnie retail media, oferujące cyfrowe formaty reklamowe w aplikacjach e-commerce sprzedawców detalicznych i platform, ale także w social mediach, CTV, DOOH, wyrastają na jeden z najważniejszych kierunków rozwoju sprzedaży internetowej. Dla wielu marketerów potencjał retail mediów nie jest jeszcze dobrze rozpoznany, ale do walki o serce i portfel klienta możemy dziś stawać uzbrojeni w twarde dane i doświadczenia liderów rynku. Dlatego podczas wrześniowej konferencji IAB How To: Retail Media 2024 przybliżymy zagadnienia związane z trendami i największymi wyzwaniami dla marek, ale także obszary dotyczące analityki, mierzalności i skutecznego integrowania narzędzi mediowych w strategii biznesowej – mówi Łukasz Sztuczyński, eCommerce Director w GroupM Poland oraz przewodniczący Rady Programowej IAB HowTo Retail.

Lojalność – nowe złoto

Konkurencja na rynku e-commerce to nie jedyny powód, dla którego przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi klienta jest dziś wyzwaniem. W dobie szumu informacyjnego, mnogości przekazów i atrakcyjności ich form wygrywają ci gracze, którzy potrafią zwiększać zaangażowanie. Retail media, z unikalnymi możliwościami personalizacji reklam, pomagają tworzyć indywidualne doświadczenia zakupowe i zwiększać satysfakcję, co w dłuższej perspektywie wzmacnia więź z klientami.

Możliwości retail mediów w obszarze personalizacji i docierania z przekazem to ogromny potencjał do komunikowania wartości marki i unikalnych cech produktu. Angażujące, spersonalizowane kampanie, odwołujące się do wartości, tworzące więź emocjonalną to niezastąpiony element budowania świadomości i wizerunku marki na konkurencyjnym rynku.

Retail media – marketing przyszłości?

Nie należy przy tym zapominać, że choć wartość rynku e-commerce rośnie rok do roku, a sprzedaż online stanowi coraz większy udział w całkowitej sprzedaży detalicznej, to właśnie integrowanie działań marketingowych w kanałach online i offline jest kluczem do tworzenia spójnego doświadczenia zakupowego. Skuteczna strategia omnichannel, bazująca na zintegrowanych kampaniach digitalowych, to droga do budowania jakościowej relacji z klientem i jego lojalności, która jest dziś konieczna do osiągania długofalowych wzrostów.

Szansa dotarcia do konsumentów z wysoką intencją zakupową dla naszego produktu to wielka, wciąż niewystarczająco wykorzystywana przewaga retail mediów. Zbieranie i analiza danych, które marki mogłyby pozyskiwać z tego kanału to zagadnienie, nad którym warto się pochylić w najbliższej przyszłości – dodaje Łukasz Sztuczyński.

Retail media, przynoszące wiele korzyści zarówno sprzedawcom, jak i reklamodawcom, mogą niebawem okazać się kluczowym elementem strategii sukcesu na rynku e-commerce. Poświęcona w całości powyższym zagadnieniom konferencja IAB HowTo: Retail 2024 odbędzie się 26 września w Warszawie.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Rynek e-commerce i retail media w: Raport Strategiczny IAB Polska „Internet 2023/2024”

[2] IAB Europe’s Attitudes To Retail Media Report

[3] Rynek e-commerce i retail media w: Raport Strategiczny IAB Polska „Internet 2023/2024”

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP Print AI - również dla dużego formatu
Podczas wydarzenia HP Imagine firma HP zaprezentowała HP Print AI, inteligentne środowisko drukowania1 stworzone z myślą o zmianie sposobu, w jaki drukujemy. Funkcje HP Print AI ułatwiają drukowanie i konfigurowanie sprzętu. Pierwsza funkcja – Perfect Output – poprawia jakość i wygląd wydruków - jest już dostępna w wersji beta. HP...
Kerris z nowym projektem digital dla the:protocol
Agencja KERRIS, odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych platformy rekrutacyjnej theprotocol.it, należącej do Grupy Pracuj i skierowanej do specjalistów IT & tech, rozpoczęła nowy projekt contentowy mający na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaangażowanie specjalistów z sektora IT i technologii.
Life in Pink: Zara Larsson twarzą kampanii słuchawek Sony
Aby podkreślić symbiotyczny związek dźwięku ze stylem, firma Sony rozpoczyna kampanię „Life in Pink”, promującą nagradzane słuchawki z systemem redukcji hałasu WH-1000XM5 w nowej wersji kolorystycznej „Smoky Pink”. Twarzą tej kampanii jest piosenkarka, autorka tekstów i ikona stylu Zara Larsson („Symphony”,...
Festiwalu Kinomural zbliża się we Wrocławiu
Sztuka, która zmienia miasto w galerię - tak jednym zdaniem można określić Kinomural. Podczas tego wydarzenia, 19 i 20 października, wrocławskie kamienice po raz kolejny przemienią się w wielkoformatowe ekrany, na których zaprezentowane zostaną prace artystów i artystek sztuki nowych mediów z całego świata.
Agencja Assembly otwiera dział medialny w Polsce
Assembly, międzynarodowa agencja medialna działająca w oparciu o model omnichannel należąca do Stagwell (STGW), ogłosiła dalsze inwestycje w działalność w Polsce oraz otwarcie nowego działu medialnego. Nowy dział wzmocni zintegrowaną ofertę Assembly z zakresu mediów i e-handlu w Europie Środkowej i Wschodniej, co pozwoli agencji sprostać rosnącym potrzebom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764