logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rośnie znacznie druku w aranżacji wnętrz

  PR 15.03.2022, przeczytano 566 razy

Aranżacja wnętrz przy pomocy druku zyskuje coraz większą popularność, co stanowi dużą szansę dla biznesu. Agencje badawcze Reports and Data oraz MarketsAndMarkets szacują, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na światowym rynku drukowanych tapet rok do roku wyniesie około 20 procent. A przecież to tylko część bogatej oferty druku dla branży home decor – zauważają eksperci Canon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosnie-znacznie-druku-w-aranzacji-wnetrz,395104,artykul.html

Aby w praktyce ujrzeć, jakie możliwości niesie dla branży wnętrzarskiej rozwój druku, zajrzyjmy do Krakowa. Położony na północy miasta Prądnik Czerwony to dzielnica składająca się w większości z typowej dla PRL‑u osiedlowej zabudowy mieszkalnej. Właśnie tam, w cieniu wysokich wieżowców, znajduje się niski, jednopiętrowy blok, mieszczący siedzibę świetlicy środowiskowej Wesołe Małolaty. Przy wejściu do jej wnętrza kończy się architektoniczna przewidywalność blokowiska – świetlica dzięki inicjatywie Canon Polska uzyskała niedawno zupełnie nowe oblicze. A stało się to za sprawą wykorzystania najnowszych technologii druku w aranżacji wnętrz.

– Projektując wnętrze świetlicy, chcieliśmy oddać to, co siedzi w głowach dzieciaków i je inspiruje – mówi Monika Kilińska z pracowni MJM Projektanci, autorka projektu nowego wnętrza dla Wesołych Małolatów, którą do projektu zaangażował Canon. – Mieliśmy mnóstwo pomysłów na jego aranżację. Przykładowo, jedna z wersji opierała się na grafikach z gier komputerowych, które dzieciaki same tworzyły. Obecnie są już takie programy komputerowe, także dla najmłodszych, w których można samemu budować nowe światy, a następnie zapisać ich obraz i wykorzystać na fototapecie – opowiada projektantka.

Ostatecznie stanęło na prawdziwie kosmicznych pejzażach. Ściany pokryły tapety przedstawiające spacer astronauty w przestrzeni kosmicznej. Zadruk objął też podłogę (widok Drogi Mlecznej) oraz stoły. A to, jak twierdzi Monika Kilińska, zaledwie ułamek możliwości, jakie daje dziś druk. – Większość klientów kojarzy zastosowanie druku we wnętrzu z tak zwanymi fototapetami. Jednak większą ich ciekawość budzi to, kiedy dowiadują się, że można drukiem pokryć także inne powierzchnie, jak meble czy podłogę. I tu przydaje się praca z projektantem, który pomaga zwizualizować i dobrać rozwiązania, zwłaszcza, gdy w grę wchodzi remont lub wykończenie nowego mieszkania – mówi projektantka.

Innowacyjne technologie rozkręcają rynek

Za aranżację krakowskiej świetlicy pod względem technologicznym odpowiadał producent. Canon Polska zadbał o dostarczenie odpowiednich technologii i podłoży, które powinny wytrzymać wiele lat.

– Jesteśmy do tego stopnia pewni trwałości wydruku, że wszystkie materiały do świetlicy przygotowaliśmy bez laminacji – mówi Rafał Osiekowicz, Marketing Manager w Canon Production Printing.

Jak to możliwe? Według Rafała Osiekowicza pierwsze skrzypce gra technologia niskotemperaturowego zadruku UVgel. To technika, która całkowicie zrewolucjonizowała rynek druku w aranżacji wnętrz i bezpośrednio przyczyniła się do jego dynamicznego rozwoju. Wydruki wykonywane są przy pomocy nowoczesnych i ekologicznych atramentów żelowych, utwardzanych w świetle UV. Całość procesu nie wymaga wytwarzania ciepła, co sprawia, że podłoże nie ulega rozszerzaniu. Dzięki temu kolory są bardziej wyraziste, wydruk trwały, a poszczególne pasy tapety idealnie do siebie pasują.

Nieco inaczej wygląda kwestia zadruku mebli. Taki proces odbywa się na odpowiednim ploterze płaskim – dany element (deskę, płytę, blat) kładzie się na stole plotera, a maszyna zadrukowuje go od góry. – Wykorzystując technologię cyfrowego druku na płaskim stole, możemy ozdobić dowolny materiał o grubości do 5 cm i wadze do 50 kg / m2 kg. Od drewna, poprzez plastik, kafelki, ceramikę, aż po szkło a nawet lustro – zapewnia Rafał Osiekowicz.

Rozmowy z ekspertami już wkrótce na targach RemaDays 2022

Czy można dziś wyróżnić najważniejsze trendy w dziedzinie drukowanych aranżacji wnętrz?

– Trendy potrafią ulegać częstym zmianom, ale estetyka i funkcjonalność bronią się same – twierdzi Monika Kilińska. – Oczywiście fakt, że technologia daje nam możliwości szybkiego druku i łatwego wyklejenia pomieszczenia może wpłynąć na to, że wnętrza będą często zmieniały swoją szatę graficzną. I to, samo w sobie, może być trendem – przekonuje projektantka.

O tych trendach i możliwościach (zarówno w biznesie, jak i w urządzeniu własnych czterech kątów) opowiedzą eksperci na zbliżających się Targach Druku i Reklamy RemaDays 2022. Wykorzystaniu druku w branży home decor będzie poświęcona znaczna część Strefy Canon, czyli przygotowanej przez producenta przestrzeni ekspozycyjno-produkcyjnej. Goście, którzy zdecydują się odwiedzić podwarszawski Nadarzyn w dniach 23 – 25 marca, będą mogli poznać najnowsze technologie produkcji drukowanych dekoracji ściennych, porozmawiać o trendach rynkowych w sektorze home decor oraz zainspirować się do odnowienia własnego wnętrza. Nie zabraknie także bardziej technicznych prezentacji, z naciskiem na możliwości automatyzacji produkcji. Szczególnymi gośćmi Strefy Canon będą przedstawiciele jednej z najważniejszych polskich firm produkujących dekoracje ścienne – Caro Group.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764