logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rosyjscy hakerzy wzięli na cel ukraińskie media

  PR 21.06.2022, przeczytano 584 razy

Ukraiński Computer Emergency Response Team (CERT) ostrzega przed atakami grupy hakerskiej Sandworm. Napastnicy rozpoczęli kampanię e-mailową wymierzoną przeciwko ukraińskim mediom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosyjscy-hakerzy-wzieli-na-cel-ukrainskie-media,396314,artykul.html

Hakerzy wykorzystują Follina - lukę umożliwiającą zdalne wykonanie kodu w narzędziu Microsoft Windows Support Diagnostic Tool (MSDT), obecnie śledzoną jako CVE-2022-30190. Zainfekowanie komputera może nastąpić po otwarciu spreparowanego przez oszustów dokumentu. Ataki wykorzystujące Follina po raz pierwszy odnotowano w kwietniu bieżącego roku.

Ukraiński Computer Emergency Response Team twierdzi, że rosyjscy hakerzy wzięli na cel 500 odbiorców reprezentujących organizacje medialne na Ukrainie, w tym stacje radiowe, telewizyjne oraz gazety.

- Nie jest to pierwszy atak grupy Sandworm wymierzony przeciwko Ukrainie. Tego typu incydenty mają miejsce już od kilku lat. Natomiast w kwietniu Sandworm próbował unieszkodliwić dużego ukraińskiego dostawcę energii za pomocą złośliwego oprogramowania Industroyer. Trzeba obiektywnie przyznać, że Rosjanie nie odnoszą jakiś spektakularnych sukcesów na cyberwojnie. Ukraińcy dobrze przygotowali się na odparcie cybernetycznej ofensywy, bowiem zmagają się z rosyjskimi hakerami co najmniej od 2014 roku i zdążyli zaznajomić się z metodami stosowanymi przez wroga - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

W lutym analitycy bezpieczeństwa odkryli, że Sandworm jest grupą odpowiedzialną za stworzenie i obsługę botnetu Cyclops Blink, malware’u manipulującego oprogramowaniem układowym. Pod koniec kwietnia Stany Zjednoczone wyznaczyły nagrodę w wysokości 10 tys. dolarów dla każdego, kto pomógłby zlokalizować członków tej znanej grupy hakerskiej.

Źródło: MARKEN SYSTEMY ANTYWIRUSOWE, Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
Większa widownia przychody – TVP podsumowuje Euro 2024
Podczas zakończonych właśnie mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zgromadziła przed telewizorami 2,6 miliona widzów oraz 800 tys. e-widzów więcej niż podczas poprzedniego turnieju – Euro 2020. W mediach społecznościowych TVP pokonało wszystkie inne serwisy sportowe. Wyniki widowni przełożyły się na wzrost przychodów komercyjnych o 12%.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764