logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Równość i tolerancja przez cały rok – #Empikzawszeotwarty

  PR 18.06.2021, przeczytano 573 razy
ilustracja

Równość, otwartość, tolerancja – to wartości, którym w maju i czerwcu poświęca się szczególną uwagę. Dla Empiku jest to moment podsumowania stale prowadzonych w tym obszarze działań. Pod hasłem #EmpikZawszeOtwarty marka celebruje indywidualność i różnorodność, promując kulturę inkluzywności w stosunku do pracowników, klientów oraz twórców i artystów. Na tych wartościach oparty jest także najnowszy spot marki. Jego premierze towarzyszy szereg akcji specjalnych, w tym warsztaty edukacyjne i konkurs o tematyce różnorodności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rownosc-i-tolerancja-przez-caly-rok-%E2%80%93-empikzawszeotwarty,391950,artykul.html

Kultura dostępna dla wszystkich

Setki tysięcy książek, limitowane edycje najlepszych płyt, dziesiątki kategorii produktowych dostępnych online, spotkania z ulubionymi twórcami, warsztaty edukacyjne dla dzieci i wiele innych inicjatyw – Empik od lat stanowi miejsce pełne inspiracji. Równe podejście do ludzi bez względu na płeć, pochodzenie, przekonania czy gusta, widoczne jest we wszystkich aspektach działalności marki. W Empiku komfortowo mogą czuć się klienci o różnych zainteresowaniach, twórcy wielu gatunków oraz pracownicy na każdym szczeblu organizacji.

Marka aktywnie działa także na polu walki z wykluczeniem. Od wielu lat wszystkie wydarzenia, organizowane wcześniej w salonach, a obecnie online, tłumaczone są na język migowy. Symultanicznie przekładane są również mini koncerty z cyklu #EmpikMusicLive. Pozwala to niesłyszącym i niedosłyszącym w pełni uczestniczyć w wydarzeniu i wchodzić w interakcje z wykonawcami. Osoby z niepełnosprawnościami odwiedzające salony stacjonarne mogą liczyć na wsparcie ze strony odpowiednio przeszkolonych sprzedawców. Ponad 90% Empików w Polsce – w tym wszystkie nowo otwierane lokalizacje – jest w pełni dostosowanych architektonicznie do ich potrzeb. Z myślą o osobach ze spektrum autyzmu wkrótce w całej sieci zostaną wprowadzone tzw. „ciche godziny” otwarcia sklepów.

– Staramy się pokonywać przeszkody i stale szukać rozwiązań – tak, żeby stać się miejscem bez ograniczeń i barier – podkreśla Monika Marianowicz, Menedżer ds. PR & CSR w Empiku.

Uwrażliwianie przez edukację

Otwartość i wrażliwość na innych to wartości, których powinniśmy uczyć się od najmłodszych lat. Dlatego temat różnorodności, obok  eksperymentów, zagadnień DIY czy ekologii, na stałe wpisany jest w program popularnych warsztatów edukacyjnych online dla dzieci pod hasłem #wiemikropka. W czerwcowym harmonogramie również nie zabrakło wirtualnych zajęć poświęconych walce z wykluczeniem.

Przemek Staroń, Nauczyciel Roku 2018 i ambasador warsztatów #wiemikropka, przygotował nagranie pt. „W różnorodności moc i siła”. Próbuje wytłumaczyć w nim, skąd bierze się wykluczenie i nietolerancja oraz co zrobić, aby więcej ludzi zaczęło akceptować drugiego człowieka takim, jakim jest. Katarzyna Włodkowska, Facetka od Polaka, w swoim warsztacie pt. „Język wykluczenia” opowiada o tym, jak mówić o różnych grupach i zjawiskach, aby nikogo nie ranić. W czerwcu pojawi się także warsztat z cyklu prowadzonego we współpracy z Fundacją DEAF RESPECT. Podczas spotkania pt. „Zwierzęta w języku migowym” najmłodsi dowiedzą się, w jaki sposób pokazywać znaki zwierząt domowych – psów, kotów i innych pupili. Bezpłatne warsztaty można znaleźć na Facebooku Przecinek i Kropka oraz na Empik.com/warsztaty.

#EmpikZawszeOtwarty

Całoroczne działania, celebrujące wartości od wielu lat wpisane w DNA marki, zostały teraz zebrane pod wspólnym hasłem #EmpikZawszeOtwarty. Jego wprowadzeniu towarzyszy nowy spot wizerunkowy. W wideo występują różni ludzie, których wybory, zainteresowania i gusta nie są oceniane. Niezależnie od tego kim są, z kim żyją, czym się zajmują, co czytają czy jakiej słuchają muzyki – Empik pozostaje dla nich zawsze otwarty.

Jedną z najnowszych inicjatyw jest także konkurs organizowany przez Empik Foto pod hasłem „Pokaż różnorodność w Twoim świecie”. Uczestnicy mają szansę wygrać 1 000 zł na zakupy online oraz karty podarunkowe. Szczegóły znajdują się na stronie Facebook.com/empikfotopl.

Jako partner trwającej akcji charytatywnej „Wszystkie kolory świata”, Empik wspiera sprzedaż książki-cegiełki Wydawnictwa Agora, z której dochód zostanie przekazany na rzecz całodobowego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111, prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Zebrana kwota przekroczyła już 160 tys. zł i ciągle rośnie.

Różne potrzeby, równi ludzie

Różnorodność to także centralna idea działalności Empiku jako pracodawcy. Jak wskazują badania, Polacy spędzają w pracy średnio 1806 godzin rocznie, co stanowi jeden z najwyższych wyników w całej Unii Europejskiej[1]. W miejscu zatrudnienia na co dzień spotykają się ludzie różniący się wiekiem, poglądami, zainteresowaniami, pochodzeniem czy aspiracjami. Dlatego Grupa Empik dba o kulturę organizacyjną, w której każdy pracownik może poczuć się mile widziany i doceniany za swoją wyjątkowość. Kluczowe są odczucia samych zatrudnionych, którymi mogą podzielić się w cyklicznych badaniach. W ich ostatniej odsłonie aż 90% pracowników stwierdziło, że firma ceni różnorodność, a w organizacji panuje atmosfera otwartości, szacunku i wzajemnej akceptacji[2]. O tym, jak przejawia się to na co dzień opowiadają w krótkim filmie:

Odzwierciedla to także równościowa struktura zatrudnienia. Na pokładzie Empiku silną reprezentację stanowią kobiety, a ich głos ma znaczenie – zajmują one 55% stanowisk menedżerskich w Grupie i 63% w salonach w całej Polsce. Równe szanse na rozwinięcie skrzydeł w firmie mają także obcokrajowcy.

– W Empiku liczą się ludzie w całej swej różnorodności. Nie ma znaczenia pochodzenie, płeć, orientacja seksualna czy wyznanie lub światopogląd. Każdy jest u nas mile widziany i chcemy, żeby czuł się jak u siebie. Wierzymy w takie wartości jak równość, demokratyczność, otwartość, tolerancja. To one stanowią podstawę i wyznacznik naszych codziennych działań w stosunku do pracowników, klientów oraz całego otoczenia biznesowego. Łączy je wspólne hasło #EmpikZawszeOtwarty – mówi Natalia Korzeniecka-Walak, Dyrektor ds. Korporacyjnych i HR Grupy Empik

Źródło: Empik

www.empik.com

Dodatkowe informacje:

[1] Dane OECD za 2019 r.
[2] Badanie wewnętrzne przeprowadzone wśród pracowników Grupy Empik w 2019 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764