14 grudnia 2006 w Wytwórni Wódek „Koneser” odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu zachęcającego do korzystania ze środków komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów, metra i tramwajów.
Do tej edycji konkursu zostało zakwalifikowanych 717 prac. Jury w dwustopniowym głosowaniu wybrało laureatów, którzy najlepiej sprostali zadaniu konkursowemu godząc twórczą swobodę poszukiwań artystycznych z czytelnością komunikatu outdoorowego.
Nagrodę główną otrzymał:
Łukasz Rayski
Wyróżnieni zostali:
Plakat nagrodzony nagrodą główną będzie eksponowany w całej Polsce na nośnikach typu citylight w 2007 roku. Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych. Nagrodę specjalną w wysokości 4 tys. zł ufundował w tej edycji współorganizator konkursu: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej. Patronami medialnymi projektu są: tygodnik Media i Marketing Polska, Kreatura, miesięcznik Fluid oraz portal Gazeta.pl.
6. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem ”Zostaw samochód – daj odetchnąć” miastu została ogłoszona na początku października tego roku, a 27 listopada zakończono przyjmowanie prac. „Biorąc pod uwagę trudny temat, liczba nadesłanych prac świadczy o niezmiennie dużym zainteresowaniu konkursem Galerii Plakatu AMS, co nas ogromnie cieszy.” - komentuje prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.
Wszystkie nadesłane i przyjęte prace można obejrzeć na stronach www.galeria.ams.com.pl. Odbyło się także głosowanie na najlepszy plakat w portalu www.gazeta.pl. Internauci wybierali spośród prac, które przeszły w preselekcji jury do drugiego etapu głosowania. Najwięcej głosów zebrała praca Marcina Szypulskiego.
***
Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Projekt ma na celu rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawę jej wizerunku poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. Do tej pory ukazało się 5 edycji konkursu na plakat o tematyce społecznej. Pierwszy dotyczył promocji miast i regionów, drugi mówił o wandalizmie, w trzeciej edycji wzywano do czytania prasy, a tematem czwartej było uświadomienie nierównego statusu osób niepełnosprawnych. Tematem piątej edycji było zaprojektowanie oficjalnego plakatu dla jubileuszowego „20 Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie”.
Galeria Plakatu AMS została wyróżniona w konkursie Media Trendy 2005 w kategorii marketing społeczny oraz nagrodzona przez WiK "Wprost i Kultura" dyplomem ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej. W 2006 Fundacja Commintment to Europe Arts & Business Awards przyznała Galerii Plakatu AMS wyróżnienie w kategorii Corporate Cultural Responsibility.
Źródło: AMS