logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PROGNOZA: Rozkwit handlu internetowego

  PR 24.01.2020, przeczytano 548 razy
Michał Czechowski - Dyrektor zarządzający SwipBox Polska

Handel internetowy rośnie w siłę, a wraz z nim samonapędzająca się sprzedaż produktów oraz dynamiczny rozwój usług kurierskich. Prognozy przewidują niezachwianą korzyść z inwestycji w sklepy online, tym bardziej że z każdym kolejnym rokiem odnotowywane są wzrosty w zakresie wykorzystania Internetu do nabywania towarów. Zgodnie z danymi Eurostatu, w samym 2017 r. 68% konsumentów zrealizowało zakupy online. Z perspektywy globalnej, dobra kondycja całej branży oraz wpływ nowoczesnych technologii na gospodarkę przekładają się na to, że rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, co z kolei przynosi realne korzyści dla wszystkich jego użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozkwit-handlu-internetowego,385452,artykul.html

Sprzedaż online dystansuje handel tradycyjny, ale trudno prognozować upadek sklepów stacjonarnych. Nadal dysponują one odpowiednimi narzędziami oraz zapleczem i konsekwentnie przyciągają konsumentów, którzy większość swojego czasu spędzają w Internecie. Tendencje zakupowe ewoluują, lecz nie wszystkie produkty cieszą się na tyle dużym popytem, aby generować sprzedaż wyłącznie w obszarze e-commerce. Z drugiej strony w samej Europie w ciągu kilkunastu ostatnich lat liczba kupujących online wzrosła około dwukrotnie. Raport Wordpay Global Payment zorientowany na płatnościach internetowych przedstawia trendy oraz prognozuje wzrosty rynku e-commerce do 2021 r. W ciągu najbliższego roku największą dynamikę będzie można zaobserwować w Holandii i we Włoszech. W czołówce znajdują się również Turcja oraz Niemcy. W przyszłym roku wartość handlu internetowego w Polsce ma natomiast wynieść 13 miliardów USD.

Handel w sieci a urządzenia mobilne

Ciekawy trend wskazują z kolei badania przeprowadzone przez Gemius. Wynika z nich, że 64% osób realizujących zakupu w Internecie jest poniżej 34. roku życia. Konsumenci w sieci nie szukają już wyłącznie informacji, lecz równie chętnie nabywają produkty. Można zatem wywnioskować, że tradycyjną podróż do galerii handlowej stopniowo zastępuje chęć skorzystania z urządzenia z dostępem do sieci.

Nie bez znaczenia jest zatem rozwój urządzeń mobilnych, które do tej pory służyły konsumentom w głównej mierze do zdobywania informacji czy samego przeglądania towarów. Dynamika jest determinowana przez osoby wychowane w dobie Internetu. Wkraczają one w ścieżki zakupowe, a swoje ulubione produkty nabywają poprzez smartfon, który w e-handlu coraz skuteczniej zastępuje im laptopa. Ten rok może być zatem szczególnie wyjątkowy w zakresie ewolucji aplikacji mobilnych samych sklepów. Największym markom zależy przecież, aby maksymalnie uprościć procesy zakupowe.

Nie jest tajemnicą, że konsumenci doceniają wygodę realizacji zakupów w dowolnym miejscu oraz czasie. Ponadto, chcą mieć dostęp do możliwie najszerszej oferty produktowej, analizują ceny, a swoimi opiniami dzielą się z innymi użytkownikami rynku. Skuteczna realizacja potrzeb stanowi również wyzwanie dla branży kurierskiej, która także idzie z duchem czasu, implementując nowoczesne rozwiązania technologiczne. Czas realizacji przesyłki jest przecież jedną z nadrzędnych wartości, która współgra z oczekiwaniami, wymaganiami oraz finalnie satysfakcją klienta końcowego.

Źródło: SwipBox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przemysł papierniczy to ważny, choć czasem trochę niedoceniany obszar polskiej gospodarki. Jak się okazuje, jest to jeden z najszybciej rosnących działów przetwórstwa przemysłowego w Polsce, którego udział w krajowym PKB należy do najwyższych w Europie. Najnowszy raport Banku Pekao „Papier – tradycyjny produkt, nowoczesna branża. Sytuacja polskiego...
W jakim miejscu jest biznes po roku koronawirusa?
Pandemia miała negatywny wpływ na gospodarkę. Większość branż ucierpiała, są jednak także takie, które radzą sobie dobrze, a niektóre w COVIDZIE nawet zyskały gospodarczo. Eksperci faktura.pl przeanalizowali liczbę faktur wystawianych w poszczególnych miesiącach przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Jakie branże chorują na COVID? Które są...
Od lat liczba sklepów stacjonarnych w Polsce systematycznie spada, za to rośnie liczba sklepów online. W pierwszym kwartale 2021 r. przedsiębiorcy zarejestrowali 3,4 tys. sklepów internetowych i wykreślili 1,4 tys. Łącznie przybyło 2 tys. sklepów internetowych, a ich liczba osiągnęła w sumie 46,5 tys. W porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego...
Bankructwa Polaków - spełnia się czarny scenariusz?
Pierwszy kwartał tego roku przyniósł ponad 4700 upadłości konsumenckich. I z każdym miesiącem bankrutów przybywa. W całym 2020 roku było 13 000 upadłości, a więc czarny scenariusz dotyczący podwojenia tej liczby powoli się spełnia – przekonują eksperci serwisu Upadanie.pl.
Na progu trzeciego lockdownu widać rosnące dysproporcje między różnymi grupami społecznymi. W najgorszej sytuacji są najmłodsi i najmniej zamożni Polacy. To ich pandemia koronawirusa pozbawiła części i tak skromnych dochodów przy jednoczesnej obowiązkowej alienacji społecznej i braku perspektywy szybkiego poprawy tego stanu. Okazuje się, że 57% ankietowanych,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764