logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Różne odcienie koloru RAL - czy to dopuszczalne?

   27.07.2008, przeczytano 19466 razy

Zamówiłem u tego samego dostawcy, w odstępie 3 tygodni, stolarkę aluminiową o tym samym numerze RAL. Obie dostawy znacznie różnią się odcieniem. Poza numerem RAL nie uzgadniałem nic więcej. Dostawca twierdzi że jest to dopuszczalne. Czy ma rację?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozne-odcienie-koloru-ral---czy-to-dopuszczalne,7647,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Paleta RAL ma ściśle określone wzorce. Kolory zostały zebrane i uszeregowane w 1927r. i nie ma możliwości aby te same nr kolorów różniły się co do odcienia czy w jakikolwiek inny sposób.

Chyba że już w ramach wewnętrznych ustaleń, producent dopuszcza i informuje wcześniej kupującego, iż kolory mogą się różnic od palety podanej we wzorniku RAL, w zależności od jakichś zmiennych. Jeśli takich informacji bądź ustaleń nie było, zamawiany przez Pana produkt musi być zgodny ze wzornikiem RAL, a co za tym idzie wszystkie produkty muszą mieć ten sam, wiernie oddany kolor bez względu na czas, miejsce i wielkość zamówienia.


avatar użytkownika
+ + + +

Tekst opublikował użytkownik: Jarosław Zalesiak

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Jest to niedopuszczalne.

avatar użytkownika
,

Jeśli dwie powierzchnie różnią się fakturą to może być nieznaczna różnica w nasyceniu koloru ale jest ona bardzo nieznaczna ze względu na różne rozpraszanie światła przez powierzchnie np. powierzchnia błyszcząca i matowa. Jednak różnica znacząca to błąd producenta.

avatar użytkownika
,

To nie jest prawda. Praktycznie farby od roznych producentóe w tym samy RAL roznia sie odcieniem, polyskiem, glebia.

avatar użytkownika
,

Zajmuje się lakierowaniem proszkowym od 14 lat i mogę autorytatywnie stwierdzić iż dopuszczalne (a nawet pewne) są różnice w odcieniach farb w danym numerze RAL. Tylko system farb NCS daje 100% pewność koloru i odcienia.Kążdy producent ma swoją recepturę na wykonanie farby.
W kolorach metalizowanych RAL 9006 i 9007 jest jeszcze gorzej, tam są różnice w zastosowanych składnikach - aluminium lub mika i efekt jest taki że wizualnie kolor elementów mieści sie od jasnoszarego do efektu "aluminum polerowanego".

brak ikonki
,

Problem powstaje w momencie zakupu farby, lub komponentów do jej złożenia a terenie dostawcy okien. Jeśli firmaD dostawcy ie dokonała testów porównawczych koloru to tym samym uznała że farba jest zgodna z kolorystyką zamówienia. Akceptacja obciąża świadomość dostawcy. Co zrobić? Poprosić 3-4 osoby powołać komisję akceptacyjną z udziałem dostawcy i należy przeprowadzić test porównawczy kolorów. Gdyby firma się nie pojawiła test wykonać bez jej udziału. Kopię protokołu przesłać do firmy i zaznaczyć że dokonamy wymiany koloru a koszt dostawcy. Chyba że protokół sprawi że Dostawca polakieruje okna jeszcze raz. Gdyby do tego nie doszło wykonać pracę w innej firmie. Wezwać dostawcę do wskazania producenta farby i czy komponentów i u nowego usługodawcy zamówić kolor i pomalować okna . Można poprosić producenta farby o opinię na ten temat. Opinię dostanie się bez problemu, bo takie zdarzenia biją w wizerunek producenta farby. Podważa jego profesjonalizm.

Najnowsze w tym dziale

Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764