logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoczęcie konkursu Sony World Photography Awards 2019

  PR 08.06.2018, przeczytano 601 razy

World Photography Organisation rozpoczyna 12. edycję Sony World Photography Awards: najbardziej różnorodnego konkursu fotograficznego na świecie. Z tej okazji organizatorzy tego czołowego światowego wydarzenia ogłosili nazwiska laureatów poprzedniej edycji, którzy otrzymali granty firmy Sony. Poinformowano też, że w roku 2019 pojawią się trzy nowe kategorie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczecie-konkursu-sony-world-photography-awards-2019,36807,artykul.html

Organizowany przez World Photography Organisation konkurs fotograficzny Sony World Photography Awards ma w branży liczący się wymiar opiniotwórczy. Kolejne edycje, w których nagradzane są najlepsze fotografie z ubiegłego roku, przynoszą rozgłos i dają możliwości rozwoju fotografom z całego świata.Firma Sony wspiera konkurs, aby wspomagać nieustanny postęp kultury fotograficznej na całym świecie, promować najlepszych fotografów — dawnych i współczesnych — i tworzyć globalną platformę dla najbardziej utalentowanych przedstawicieli tej sztuki. Zgłoszenia do konkursu są darmowe: zdjęcia można przesyłać za pośrednictwem strony www.worldphoto.org.

— Tytuł fotografa roku ma dla mnie olbrzymie znaczenie — skomentowała Alys Tomlison fakt przyznania jej głównej nagrody w edycji 2018. — Jury doceniło to, co robię i co jest dla mnie tak ważne. To wspaniałe. Nad cyklem zdjęć „Ex-Voto” (Wotum) pracowałam pięć lat. Nagroda nagłośniła i podkreśliła centralne znaczenie pielgrzymowania dla każdego człowieka.

Nowe kategorie:

Fotografowie z całego świata mogą uczestniczyć w czterech podstawowych konkursach: profesjonalnym, na który zgłasza się serie od 5 do 10 zdjęć z dziesięciu kategorii tematycznych; otwartym,w którym nagradzane są najlepsze pojedyncze zdjęcie wybrane z dziesięciu kategorii; młodzieżowym, w którym wschodzące talenty w wieku od 12 do 19 lat mają opracować pojedynczy temat; oraz studenckim, przeznaczonym dla osób studiujących fotografię. Oprócz tego, w ramach programu National Awards, wyróżnienia otrzymują utalentowani fotografowie z poszczególnych krajów.

W edycji 2019 pojawią się dwie nowe, ambitne kategorie konkursu profesjonalnego: Zadanie i Dokument. Zadanie będzie testem, czy fotograf potrafi stworzyć zestaw zdjęć na konkretny temat. W tym roku motywem przewodnim będzie „Tożsamość”. Dokument to z kolei kategoria dla twórców cykli zdjęć, które ukazują pewną rzeczywistość i dają wgląd we współczesne problemy i wydarzenia. Proponując te nowe kategorie, organizatorzy konkursu mają nadzieję dotrzeć do jeszcze bardziej zróżnicowanej grupy współczesnych fotografów.

Nowa kategoria — Kreatywność — pojawi się także w konkursie otwartym. Partnerami tego konkursy zostały koleje Eurostar i portal internetowy Culture Trip.

Granty Sony:

Granty Sony wprowadzono w 2016 r. Dzięki nim zwycięzcy ostatniego konkursu mogą rozwijać swoje talenty i wystawiać prace, stale współpracując z firmą Sony po zakończeniu konkursu. Są one przyznawane wybranym przez firmę Sony* zwycięzcom i finalistom konkursu profesjonalnego oraz studenckiego.

Granty Sony za rok 2018 otrzymali Alys Tomlinson (Wielka Brytania), Luca Locatelli (Włochy), Tom Oldham (Wielka Brytania) i Balasz Gardi (Węgry). Sony przekaże im po 7000 dolarów na realizację autorskiego projektu w kolejnym roku. Zdjęcia powstałe w ramach tych projektów zostaną zaprezentowane w londyńskim Somerset House na wystawie podsumowującej konkurs Sony World Photography Awards 2019.

Granty studenckie Sony za rok 2018 zdobyli Morgan Mulholland (RPA), Anshul Mehrotra (Indie) i Cao Hongmei (Chiny). Każdy ze studentów otrzyma 3500 dolarów na wspólną realizację projektu określonego przez firmę Sony i World Photography Organisation. Ich prace również będą prezentowane na wystawie w Londynie.

Potwierdzono także, że kolejne granty zostaną przyznane wybranym zwycięzcom i finalistom konkursu Sony World Photography Awards 2019.

Nowe zdjęcia fotografów, którzy otrzymali granty Sony za 2017 r. (Frederik Buyckx, George Mayer, Yuan Peng i Will Burrard-Lucas), oraz zdobywców grantów studenckich (Sarah Schrimpf, Tatsuki Katayama i Shravya Kag) dostępne są na stronie www.worldphoto.org/press.

Edycja 2019 — nagrody i terminy:

Prace do konkursu studenckiego można nadsyłać do 30 listopada 2018 r., do konkursów otwartego i młodzieżowego — do 4 stycznia 2019 r., a do konkursu profesjonalnego — do 11 stycznia 2019 r. Dokładne opisy poszczególnych konkursów i kategorii dostępne są na stronie www.worldphoto.org/swpa.

Zwycięzcy wszystkich kategorii konkursu profesjonalnego, otwartego, młodzieżowego i studenckiego otrzymają cyfrowy sprzęt fotograficzny Sony. Oprócz tego zdobywca tytułu Fotografa Roku otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 dolarów, a zwycięzca całego konkursu otwartego — 5000 dolarów. Prace wszystkich zwycięzców i finalistów będą prezentowane w Londynie na corocznej wystawie pokonkursowej Sony World Photography Awards Exhibition, a później także na całym świecie. Zostaną również opublikowane w albumie podsumowującym edycję konkursu.

Źródło: Sony

www.sony.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764