logo
WIADOMOŚCI

Rozpoczęcie konkursu Sony World Photography Awards 2019

Mateusz Zawiślak  PR 08.06.2018, przeczytano 168 razy

World Photography Organisation rozpoczyna 12. edycję Sony World Photography Awards: najbardziej różnorodnego konkursu fotograficznego na świecie. Z tej okazji organizatorzy tego czołowego światowego wydarzenia ogłosili nazwiska laureatów poprzedniej edycji, którzy otrzymali granty firmy Sony. Poinformowano też, że w roku 2019 pojawią się trzy nowe kategorie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczecie-konkursu-sony-world-photography-awards-2019,36807,artykul.html

Organizowany przez World Photography Organisation konkurs fotograficzny Sony World Photography Awards ma w branży liczący się wymiar opiniotwórczy. Kolejne edycje, w których nagradzane są najlepsze fotografie z ubiegłego roku, przynoszą rozgłos i dają możliwości rozwoju fotografom z całego świata.Firma Sony wspiera konkurs, aby wspomagać nieustanny postęp kultury fotograficznej na całym świecie, promować najlepszych fotografów — dawnych i współczesnych — i tworzyć globalną platformę dla najbardziej utalentowanych przedstawicieli tej sztuki. Zgłoszenia do konkursu są darmowe: zdjęcia można przesyłać za pośrednictwem strony www.worldphoto.org.

— Tytuł fotografa roku ma dla mnie olbrzymie znaczenie — skomentowała Alys Tomlison fakt przyznania jej głównej nagrody w edycji 2018. — Jury doceniło to, co robię i co jest dla mnie tak ważne. To wspaniałe. Nad cyklem zdjęć „Ex-Voto” (Wotum) pracowałam pięć lat. Nagroda nagłośniła i podkreśliła centralne znaczenie pielgrzymowania dla każdego człowieka.

Nowe kategorie:

Fotografowie z całego świata mogą uczestniczyć w czterech podstawowych konkursach: profesjonalnym, na który zgłasza się serie od 5 do 10 zdjęć z dziesięciu kategorii tematycznych; otwartym,w którym nagradzane są najlepsze pojedyncze zdjęcie wybrane z dziesięciu kategorii; młodzieżowym, w którym wschodzące talenty w wieku od 12 do 19 lat mają opracować pojedynczy temat; oraz studenckim, przeznaczonym dla osób studiujących fotografię. Oprócz tego, w ramach programu National Awards, wyróżnienia otrzymują utalentowani fotografowie z poszczególnych krajów.

W edycji 2019 pojawią się dwie nowe, ambitne kategorie konkursu profesjonalnego: Zadanie i Dokument. Zadanie będzie testem, czy fotograf potrafi stworzyć zestaw zdjęć na konkretny temat. W tym roku motywem przewodnim będzie „Tożsamość”. Dokument to z kolei kategoria dla twórców cykli zdjęć, które ukazują pewną rzeczywistość i dają wgląd we współczesne problemy i wydarzenia. Proponując te nowe kategorie, organizatorzy konkursu mają nadzieję dotrzeć do jeszcze bardziej zróżnicowanej grupy współczesnych fotografów.

Nowa kategoria — Kreatywność — pojawi się także w konkursie otwartym. Partnerami tego konkursy zostały koleje Eurostar i portal internetowy Culture Trip.

Granty Sony:

Granty Sony wprowadzono w 2016 r. Dzięki nim zwycięzcy ostatniego konkursu mogą rozwijać swoje talenty i wystawiać prace, stale współpracując z firmą Sony po zakończeniu konkursu. Są one przyznawane wybranym przez firmę Sony* zwycięzcom i finalistom konkursu profesjonalnego oraz studenckiego.

Granty Sony za rok 2018 otrzymali Alys Tomlinson (Wielka Brytania), Luca Locatelli (Włochy), Tom Oldham (Wielka Brytania) i Balasz Gardi (Węgry). Sony przekaże im po 7000 dolarów na realizację autorskiego projektu w kolejnym roku. Zdjęcia powstałe w ramach tych projektów zostaną zaprezentowane w londyńskim Somerset House na wystawie podsumowującej konkurs Sony World Photography Awards 2019.

Granty studenckie Sony za rok 2018 zdobyli Morgan Mulholland (RPA), Anshul Mehrotra (Indie) i Cao Hongmei (Chiny). Każdy ze studentów otrzyma 3500 dolarów na wspólną realizację projektu określonego przez firmę Sony i World Photography Organisation. Ich prace również będą prezentowane na wystawie w Londynie.

Potwierdzono także, że kolejne granty zostaną przyznane wybranym zwycięzcom i finalistom konkursu Sony World Photography Awards 2019.

Nowe zdjęcia fotografów, którzy otrzymali granty Sony za 2017 r. (Frederik Buyckx, George Mayer, Yuan Peng i Will Burrard-Lucas), oraz zdobywców grantów studenckich (Sarah Schrimpf, Tatsuki Katayama i Shravya Kag) dostępne są na stronie www.worldphoto.org/press.

Edycja 2019 — nagrody i terminy:

Prace do konkursu studenckiego można nadsyłać do 30 listopada 2018 r., do konkursów otwartego i młodzieżowego — do 4 stycznia 2019 r., a do konkursu profesjonalnego — do 11 stycznia 2019 r. Dokładne opisy poszczególnych konkursów i kategorii dostępne są na stronie www.worldphoto.org/swpa.

Zwycięzcy wszystkich kategorii konkursu profesjonalnego, otwartego, młodzieżowego i studenckiego otrzymają cyfrowy sprzęt fotograficzny Sony. Oprócz tego zdobywca tytułu Fotografa Roku otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 dolarów, a zwycięzca całego konkursu otwartego — 5000 dolarów. Prace wszystkich zwycięzców i finalistów będą prezentowane w Londynie na corocznej wystawie pokonkursowej Sony World Photography Awards Exhibition, a później także na całym świecie. Zostaną również opublikowane w albumie podsumowującym edycję konkursu.

Źródło: Sony

www.sony.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Bank Credit Agricole zdobył dwa wyróżnienia w prestiżowym konkursie branży marketingowej Golden Arrow 2018. Docenione zostały innowacyjne rozwiązania zastosowane w obsłudze wniosków kredytowych przez telefon oraz w internetowej kampanii Konta dla Ciebie z udziałem Dawida Podsiadło.
Agencja MediaCom zdobyła tytuł sieci medialnej roku na festiwalu Złotych Lwów 2018 w Cannes. Projekt, który agencja zrealizowała dla sieci supermarketów Tesco w Wielkiej Brytanii został wyróżniony nagrodą Grand Prix za doskonałość w planowaniu mediów, a kampania marki P&G Gillette w Izraelu zdobyła dwa srebrne i jednego brązowego lwa. MediaCom...
Kampania Women Must Haves dla marki Adidas z nagrodami w Golden Arrow
Dwa projekty zrealizowane przez spółki z grupy Dentsu Aegis Network - Isobar Poland Group, dom mediowy Carat Polska i agencję Posterscope - w ramach kampanii Women Must Haves dla adidas Poland zostały nagrodzone w konkursie efektywności i innowacyjności narzędzi komunikacji marketingowej Golden Arrow.
„Biosecure” Sp. z o.o. ogłasza konkurs na opracowanie projektu logotypu linii kosmetycznej ZANEE opartej na naturalnych składnikach oraz koncepcji graficznej opakowania i etykiety linii kosmetycznej z serii ZANEE spełniającego warunki funkcjonalności, racjonalności wykorzystania materiału, efektywności zabezpieczenia produktu i innowacyjności oraz estetyki.
RTB House, działająca globalnie polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zwyciężyła w kategorii „Best Application of AI for Sales and Marketing” w prestiżowym konkursie The AIconics 2018.
 
piątek 22.06.2018, 166 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone