logo
WIADOMOŚCI

Rozpoczęcie konkursu Sony World Photography Awards 2019

  PR 08.06.2018, przeczytano 249 razy

World Photography Organisation rozpoczyna 12. edycję Sony World Photography Awards: najbardziej różnorodnego konkursu fotograficznego na świecie. Z tej okazji organizatorzy tego czołowego światowego wydarzenia ogłosili nazwiska laureatów poprzedniej edycji, którzy otrzymali granty firmy Sony. Poinformowano też, że w roku 2019 pojawią się trzy nowe kategorie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczecie-konkursu-sony-world-photography-awards-2019,36807,artykul.html

Organizowany przez World Photography Organisation konkurs fotograficzny Sony World Photography Awards ma w branży liczący się wymiar opiniotwórczy. Kolejne edycje, w których nagradzane są najlepsze fotografie z ubiegłego roku, przynoszą rozgłos i dają możliwości rozwoju fotografom z całego świata.Firma Sony wspiera konkurs, aby wspomagać nieustanny postęp kultury fotograficznej na całym świecie, promować najlepszych fotografów — dawnych i współczesnych — i tworzyć globalną platformę dla najbardziej utalentowanych przedstawicieli tej sztuki. Zgłoszenia do konkursu są darmowe: zdjęcia można przesyłać za pośrednictwem strony www.worldphoto.org.

— Tytuł fotografa roku ma dla mnie olbrzymie znaczenie — skomentowała Alys Tomlison fakt przyznania jej głównej nagrody w edycji 2018. — Jury doceniło to, co robię i co jest dla mnie tak ważne. To wspaniałe. Nad cyklem zdjęć „Ex-Voto” (Wotum) pracowałam pięć lat. Nagroda nagłośniła i podkreśliła centralne znaczenie pielgrzymowania dla każdego człowieka.

Nowe kategorie:

Fotografowie z całego świata mogą uczestniczyć w czterech podstawowych konkursach: profesjonalnym, na który zgłasza się serie od 5 do 10 zdjęć z dziesięciu kategorii tematycznych; otwartym,w którym nagradzane są najlepsze pojedyncze zdjęcie wybrane z dziesięciu kategorii; młodzieżowym, w którym wschodzące talenty w wieku od 12 do 19 lat mają opracować pojedynczy temat; oraz studenckim, przeznaczonym dla osób studiujących fotografię. Oprócz tego, w ramach programu National Awards, wyróżnienia otrzymują utalentowani fotografowie z poszczególnych krajów.

W edycji 2019 pojawią się dwie nowe, ambitne kategorie konkursu profesjonalnego: Zadanie i Dokument. Zadanie będzie testem, czy fotograf potrafi stworzyć zestaw zdjęć na konkretny temat. W tym roku motywem przewodnim będzie „Tożsamość”. Dokument to z kolei kategoria dla twórców cykli zdjęć, które ukazują pewną rzeczywistość i dają wgląd we współczesne problemy i wydarzenia. Proponując te nowe kategorie, organizatorzy konkursu mają nadzieję dotrzeć do jeszcze bardziej zróżnicowanej grupy współczesnych fotografów.

Nowa kategoria — Kreatywność — pojawi się także w konkursie otwartym. Partnerami tego konkursy zostały koleje Eurostar i portal internetowy Culture Trip.

Granty Sony:

Granty Sony wprowadzono w 2016 r. Dzięki nim zwycięzcy ostatniego konkursu mogą rozwijać swoje talenty i wystawiać prace, stale współpracując z firmą Sony po zakończeniu konkursu. Są one przyznawane wybranym przez firmę Sony* zwycięzcom i finalistom konkursu profesjonalnego oraz studenckiego.

Granty Sony za rok 2018 otrzymali Alys Tomlinson (Wielka Brytania), Luca Locatelli (Włochy), Tom Oldham (Wielka Brytania) i Balasz Gardi (Węgry). Sony przekaże im po 7000 dolarów na realizację autorskiego projektu w kolejnym roku. Zdjęcia powstałe w ramach tych projektów zostaną zaprezentowane w londyńskim Somerset House na wystawie podsumowującej konkurs Sony World Photography Awards 2019.

Granty studenckie Sony za rok 2018 zdobyli Morgan Mulholland (RPA), Anshul Mehrotra (Indie) i Cao Hongmei (Chiny). Każdy ze studentów otrzyma 3500 dolarów na wspólną realizację projektu określonego przez firmę Sony i World Photography Organisation. Ich prace również będą prezentowane na wystawie w Londynie.

Potwierdzono także, że kolejne granty zostaną przyznane wybranym zwycięzcom i finalistom konkursu Sony World Photography Awards 2019.

Nowe zdjęcia fotografów, którzy otrzymali granty Sony za 2017 r. (Frederik Buyckx, George Mayer, Yuan Peng i Will Burrard-Lucas), oraz zdobywców grantów studenckich (Sarah Schrimpf, Tatsuki Katayama i Shravya Kag) dostępne są na stronie www.worldphoto.org/press.

Edycja 2019 — nagrody i terminy:

Prace do konkursu studenckiego można nadsyłać do 30 listopada 2018 r., do konkursów otwartego i młodzieżowego — do 4 stycznia 2019 r., a do konkursu profesjonalnego — do 11 stycznia 2019 r. Dokładne opisy poszczególnych konkursów i kategorii dostępne są na stronie www.worldphoto.org/swpa.

Zwycięzcy wszystkich kategorii konkursu profesjonalnego, otwartego, młodzieżowego i studenckiego otrzymają cyfrowy sprzęt fotograficzny Sony. Oprócz tego zdobywca tytułu Fotografa Roku otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 dolarów, a zwycięzca całego konkursu otwartego — 5000 dolarów. Prace wszystkich zwycięzców i finalistów będą prezentowane w Londynie na corocznej wystawie pokonkursowej Sony World Photography Awards Exhibition, a później także na całym świecie. Zostaną również opublikowane w albumie podsumowującym edycję konkursu.

Źródło: Sony

www.sony.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Galeria Katowicka nagrodzona na 9. Gali PRCH Retail Awards
Galeria Katowicka, zarządzana przez APSYS Polska, dwukrotnie zyskała uznanie jury prestiżowego konkursu PRCH Retail Awards 2018. Eksperci docenili koncepcję, realizację i efekty innowacyjnej kampanii „Fedrujemy niskie ceny! Czorny Piontek, Czorny Weekend, czyli Black Friday po naszymu!”, przyznając Galerii nagrodę główną w kategorii „Kampania prosprzedażowa roku”.
Ostatnie nominacje w SAR Effie Awards 2018
5 października Jury przyznało nominacje w kategorii Marketing & Business Solutions w konkursie Effie Awards. W tej kategorii zostało zgłoszonych 14 rozwiązań marketingowych.
Klif nagrodzony w konkursie PRCH Retail Awards 2018
Dwa wyróżnienia dla Klifów zostały przyznane podczas tegorocznej Gali PRCH. Pierwsze za Kampanię Public Relations Centrum Handlowego Roku dla Domu Mody Klif, drugie za Magazyn Centrum Handlowego Roku dla Domu Mody i Galerii Klif.
Konto Jakże Osobiste Alior Banku ze złotem w konkursie EFMA
W organizowanym przez stowarzyszenie EFMA konkursie Distribution & Marketing Innovation Awards co roku wyłaniane są najbardziej innowacyjne usługi finansowe na świecie. W tegorocznej edycji plebiscytu Alior Bank zdobył złoto w kategorii “Offering Innovation” za Konto Jakże Osobiste.
Kampania Gong zdobywa nagrodę Employer Branding Stars
„Get out of the box”, kampania wizerunkowa przygotowana przez agencję kreatywną Gong dla firmy Accenture, zdobyła nagrodę główną w kategorii Najlepsze wydarzenia i akcje rekrutacyjne offline w jednym z najważniejszych polskich konkursów employer brandingowych - Employer Branding Stars.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone