logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoczęła się Kampania „Sprawdzony - Niekręcony”

  PR 19.09.2019, przeczytano 927 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała Kampania Uczciwych Sprzedawców Aut Używanych „Sprawdzony – Niekręcony”, mająca na celu wprowadzenie na polskim rynku sprzedaży aut używanych nowy standard - PISEMNĄ GWARANCJĘ PRZEBIEGU.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczela-sie-kampania-_sprawdzony---niekrecony_,384020,artykul.html

W kampanii uczestniczą działy aut używanych dealerów samochodów, firmy sprzedające auta używane i komisy samochodowe w całej Polsce. Wszystkie biorące udział w kampanii firmy deklarują w załączniku do umowy z klientem, że sprzedawane przez nich auta używane są sprawdzone i mają „gwarancje przebiegu”. Jeśli klient na podstawie zasad z regulaminu akcji udowodni, że samochód miał w ostatnim okresie przed transakcją cofnięty licznik, to sprzedawca auta będzie musiał nie tylko zwrócić klientowi pieniądze za samochód (bo to w większości przypadków wynika z przepisów prawa), ale także wypłacić mu karę umowną w wysokości 1000 złotych.

- Dlaczego zdecydowaliśmy się robić taką Kampanię? Bo na naszym rynku ciągle jakieś 70 procent samochodów, tych przywożonych z Zachodu, ale i tych z Polski ma kręcone liczniki. I trzeba z tym wreszcie skończyć – mówi Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodów, jednego z organizatorów Kampanii.

- Po co to robimy? By stworzyć na polskim rynku sprzedaży aut używanych nowy standard obsługi klienta, pisemną gwarancję przebiegu i dać klientom pewność zakupów. Impulsem do organizacji Kampanii jest oczywiście zmiana prawa, polegająca na wpisaniu do kodeksu karnego takiego przestępstwa, jak fałszowanie liczników oraz obciążeniu go karą do pięciu lat więzienia. Trudno sobie wyobrazić lepszy moment na taką akcję - dodaje Maciej Szymajda, prezes Stowarzyszenia Komisów.

ilustracjastrzałka

Organizatorzy chcą w Kampanii zrealizować trzy podstawowe cele:

  1. Skłonić klientów, by zwracali baczną uwagę na stan licznika kupowanego pojazdu używanego, żeby domagali się od sprzedawców nowego standardu „pisemnej gwarancji przebiegu” i kontrolowali w dostępnych źródłach, czy oświadczenie jest prawdziwe.
  2. Spowodować, by „pisemna gwarancja przebiegu” stała się standardem obsługi klientów u polskich sprzedawców aut używanych, zapewniając im większą pewność prawną przy zakupach używanych aut i eliminując z rynku nieuczciwych sprzedawców.
  3. Spowodować, by organy ścigania (prokuratorzy i policja) traktowali przestępstwo „fałszowania liczników” bardzo poważnie i wykorzystali wszystkie nowe instrumenty prawne do skutecznego  karania oszustów.

Kampanii towarzyszy strona internetowa www.niekrecony.pl, na której klienci znajdą odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące skutecznego unikania zakupu aut z „kręconymi licznikami” oraz mapę miejsc, gdzie można kupić auta używane z pisemną gwarancją przebiegu. Na stronie znajduje się też krótki przewodnik dla organów ścigania, przygotowany przez Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego, który ma pomóc w sprawnym ściganiu tego „nowego” przestępstwa.

- Zaczynamy z około setką miejsc w Polsce, gdzie można kupić auto z pisemna gwarancją przebiegu. Ale zaraz będzie ich więcej. Do kampanii codziennie przyłączają się nowe firmy. Zapraszamy każdego uczciwego sprzedawcę. Wystarczy wejść na stronę akcji www. niekrecony.pl znaleźć zakładkę „Dla Sprzedawców” i wypełnić deklarację - zachęca Marek Konieczny i dodaje: - Miejsce, gdzie dziś zainaugurowaliśmy naszą Kampanię nie było przypadkowe. Zrobiliśmy to w  salonie aut używanych Ford Auto Plaza w Warszawie, w miejscu gdzie ponad 20 lat temu rodziły się pierwsze profesjonalne standardy handlu tzw. ,,używkami” w Polsce. Mamy więc nadzieję, że to miejsce przyniesie nam szczęście, a nowy standard - Pisemna Gwarancja Przebiegu - zagości na stałe na polskim rynku.

ilustracjastrzałka

Źródło: Związek Dealerów Samochodów

Dodatkowe informacje:

Partnerzy Kampanii: Akol, Motoraporter, GetHelp, Otomoto
Kampanię wspierają także: Carsalon.pl, Mostva, PPG, PKO Leasing, Getin, Benefia, Ergo Hestia, TUiR Warta
Patroni Medialni: Moto.pl, Auto Świat, Miesięcznik Dealer, Auto.pl, Polskiautohandel.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764